Hemmapyssel!

Igår la mannen Alice igen så jag fick se Bonde. Jag tror stenhårt på Magnus & Emma de är ursöta! Hanna valde helt fel- han behöver verkligen en assistent. Per valde oxå fel hon är ju en ragata, vaddå mer man? Men för fasen att han inte var mer man än så kunde ju vem som helst se för länge sen, han är en gogubbe ingen karlakarl -hon skulle ha dragit självmant för länge sen. & Peter & Wille, han är så söt Wille men sorry jag tror inte på dem tyvärr & som mamam skrev "är det inte dags för Peter att raka sig snart" ja det tycker jag med, det hänger både smulor och annat i den där skäggstubben snart....

Natten blev bättre men inte bra. I natt låg hon och pratade mellan 00-02, gick bara upp en gång då hon låg och sparkade i väggen nerhasad i fotänden. Sen sov hon till 5 prata ett par minuter till och sen somna hon om till 8. Även om man kan slumra till pratet så blir det ju inte direkt någon djupsömn. Ska bli skönt att vara hemma båda två 1 vecka nu.

På förmiddagen så åkte vi till bibblan och lämnade tillbaka böcker & sen till ICA. Alice älskar verkligen att handla hon kvittrar som en fågel och hoppar i kundvagnen och idag var det inte en tillstymmelse till att trilla som sist när mannen var med. Hon söker verkligen andras blickar flörtar fast de inte tittar på henen och blir överlycklig om någon pratar med henne. *toka*

Sen åkte vi hem, åt lite lunch &  sen var Alice så trött så hon bara tokgnällde så i vagnen och iväg. Ställde ut henne på altanen där hon sovit superskönt hela veckan i minst 2 timmar. men inte idag inte, gallskrik efter 30 min sömn och sen vägrade somna om. Så det var bara att anpassa det jag tänkt göra efter Alice. Så idag har vi rensat hennes kläder eller jag har rensat, plockat undan för litet, vikt ihop och lagt tillbaka det som är lagom & Alice har plockat upp det igen. När den leken var klar så rensade jag under trappen, bar upp kartonger, dammsög och ställde dit barnsaker som fortfarande används. Alice hittade en hel förpackning med små paket att hänga i granen och pysslade med dem.

& så har jag gjort fyllda vaniljhjärtan eller de är inte gräddade ännu och inte alla fyllda än heller för det var så tråkigt tyckte Alice så hon hängde bara och gnällde i min klänning. & så har vi lagat revbensspjäll -se www.nheasmatobak.blogg.se

Dagens meny:
Frukost: skinkmacka och te
Lunch: ärtsoppa och skinkmacka
Fika: lite choklad + julmust
Middag: revben med rödkål, brysselkål
Kvällsfika: mer choklad och te

Kommentarer
Postat av: Sommartjejen

skrattar

det där känner jag igen med Viktors kläder. Jag brukar packa ner hans små kläder i en vit korg som jag har i klädkammaren tills den är full o jag väljer att packa ner i kartong eller ge till myrorna. Varje gång vi gör det så packar jag ner och Viktor packar upp och så räcker han dem till mig och säger glatt: TACK TACK! sötnos

2008-12-20 @ 08:58:39
Postat av: En Mölnbobos Liv

Hej! Vet du att blogg.se har ändrat inställningarna så att vi som läser via rss inte längre ser hela dina inlägg utan bara de första raderna?



Hoppas att du vill ändra tillbaka som det var tidigare. Du gör det under blogg ->Inställningar

Man måste kryssa i att man vill lämna ut hela inlägg i RSS flödet

2008-12-21 @ 14:28:36
URL: http://www.annakarlsson.se/blogg/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0