Knäck & Kola

Alice var en tapper tjej igår trots sin feber, pysslade på, lekte och åt bra. Men dagsömnen brukar alltid knöla när hon som mest behöver den... Så hon sov 30 min vid lunch & 45 min på eftermiddagen, men orkade ändå hålla sig vaken till 19.45. Vi tittade på Amigo på barnkanlen sista kvarten, hon satt blickstilla och tittade, så söt.

Nattningen gick snabbt hon orka bara 100ml välling sen gled dinappen ur munne på henne och hon sov som en sten, men vaknade 30 min senare, fick resten av vällingen & somna om men vakna 1 timme senare, då hade jag lagt mig så jag tog med henen ner till mig & så somnade vi båda två.

Vid 0.30 vaknade jag & gick upp på toa, då satt mannen i fåtöljen. Han hade varit på julbord med jobbet & varit hemma 1 timme. Så jag pratade lite med honom om Gocarten han vunnit & julbordet & vilka som blev fullast i år (själv var han fortfarande lite "matförgiftad" så han körde...)& sen la jag mig igen. Alice fick välling & ny alvedon vid 3 och sen sov vi till 7.

Gav mannen sovmorgon så han tassa upp 8.30 då vi var i badrummet. Gjorde frukost åt oss & sen fick jag gå och lägga mig igen. Sov till 11 sen låg jag & läste till 12, så jag kände mig som en ny människa igen.

Idag har vi kokat knäck & kola. Alice feber har sjunkit till 38. Nu tänkte jag snart se reprisen på Desperate Housewifes!

Dagens meny:

Frukost: stekt ägg, bacon tomat & champinjoner
Lunch: gårdagens biff & grönsaker
Fika: te
Middag: ugnsbakad lax med cayennepeppar majonäs & brysselkål, broccoli, sparris
Kvällsfika: Fruktsallad, nötter & frön & keso + te

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0