Ny vecka igen...

Att umgås med mamma ställer alltid två sidor hos mig emot varandra. Den ena är arg, fly förbannad för att hon inte tar vara på det liv hon har kvar, arg för att hon inte ser de friska sidorna hos sig, de funktioner som fortfarande fungerar. Arg för att hon säger att hon vill skapa en bra kontakt med Alice men sedan skiter fullständigt i henne och ägnar en hel dag åt att glo på tv istället -på ett program hon till och med såg i Fredags!
Den andra sidan är ledsen. ledsen för att hon blir sämre och sämre, ledsen för att hon är sjuk, för att hon ska dö, för att man inte har tid att bara sitta och kramas i soffan och "prata", ledsen för att det kommer bli tusen saker man senare kommer ångra att man inte gjorde & inte sa.

Idag är jag nog ändå mest arg faktiskt, arg för att min mamma inte hittar fightern inom sig utan gör sig beroende av andra, inte tar tag i saker & bara ser det negativa och gör sig sjukare och mer inlåst än hon egentligen är..

Igår eftermiddag åkte vi på julbord med mannens familj. Svenska jaktförbundets tillhåll så det var viltinspirerat mycket rökt och mycket olika vilda smaker. Trevligt & gott! Alice var trött efter lördagskvällen/natten sov 2,5h på em vi fick väcka henen för att åka, satt bara och gäspa i bilen. Kinka lite när vi kom fram, så mycket nya ansikten och så hög ljudnivå. Men sen så piggna hon till och hade jämt göra att hålla reda på alla barn som for omkring därinne, hon satt mer bakvänd än rättvänd i stolen. *gullunge*. Svärfar har ganska mycket myror i benen, sitta länge och njuta av maten är inte hans stil så det gick rätt fort att äta julbord. Nästa år ska jag nog bara åka med mannen bara han och jag på något mysigt ställe och njuta i timmar!

Idag åkte vi en sväng på förmiddage handlade lite julklappar och blommor som vi ska lämna i morgon till "de gamla" som de numer kallas (mormor, farmor & farfar). Sen var det bara hem och i med lunch. Alice har börjat med 8 mån burkar vi har mjukstartad med Hipp som har mindre bitar och mer sås och hon tar den maten bra, det tar lite längre tid för det ska ju bearbetas i munnen men äter det gör hon. Sen tog jag en snabbpromenad innan vi gick till våra grannar för fika & lek.

Grannen har en 1 årig tjej så de lekte på, E var lite starkare & större än plutt-Alice så det blev lite gnuff och ruff och Alice fick hålla sig undan för E var en hejare med gåvagnen och for fram som ett spjut tills det tog stopp. J & jag pratade grannar & inredning.

Nu sover Alice i sin säng en kortis, hon ville inte sova i vagnen fick en skvätt välling för jag trodde hon var hungrig men hon ville ändå inte då la jag henen i sängen och då somna hon på 10 min.

Dagens meny:

Frukost: English breakfast från igår
Lunch: revbensspjäll och sallad
Fika: te
Middag: köttfärssås & kokta grönsaker
Kvällsfika: brie och te

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja fy fasen, det måste vara jätte jobbigt och svårt, inget man kan föreställa sig det där med din mamma.

Vill knappt tänka på det...



Alice och E: Ja tänk nu är det sån skillnad på dem men snart kommer de vara mer samspelta. Första året är det ju sån skillnad på mellan barnen mellan månaderna. Sen märks det ju inte. Va skoj att ni har en granne med barn i "samma" ålder.

Kram kram

Alva

2008-12-15 @ 22:28:18
Postat av: En Mölnbobos Liv - Mammablogg

Blir lite nyfiken på vart ni bor, fick för mig att ni kanske varit på Öster Malma och ätit?



2009-02-07 @ 21:21:20
URL: http://www.annakarlsson.se/blogg/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0