Wii Sports träningsvärk

Idag vaknade jag med träningsvärk, har kört Wii Sport i två dagar, boxades som en galning igår, var helt slut & bowlat i oändlighet. Roligt är det iallafall och första tv-spelet som JAG skulle kunna tänka mig att ha hemma, ja förutom Singstar då =)

Julfiranet med mannens familj igår blev lyckat! Vi började med glögg och julklappsöppning vid 16, Alice fick 2 stolar & ett bord & klädhängare från Sias barnserie, i ROSA! Är så himla fint Tyvärr fick vi inte plats med det i bilen hem så det kommer hem i morgon annars hade jag knäppt en bild. Hon fick även en lära gå vagn i grönt som inte kan välta, lite leksaker och mjukisdjur en gående och skällande hund, massa böcker, hon ÄLSKAR att läsa och har suttit som ett ljus och läst hos både farmor, farfar och farbror.

Jag & mannen fick väggljusstakar till övervåningen, nyckelskåp, handdukar & en weekend med Trerätters på Wallmanssalonger & övernattning på hotell ( & barnvakt såklart) kunde inte passa bättre just nu då lillpluttan är struligare än struligast nattetid. Igår somna hon som en stock, farmor nattade och fick inte i henen hela vällingen så jag anade oråd redan då, vi bastade under tiden. Sen vaknade hon efter 45 min jag var inne och gav henen resten av vällingen då somna hon om ett par minuter sen var manenn inne, farfar nn, farmor inne alla fick henen att somna till för att vakna igen så tillslut tänkte jag att hon inte mådde bra så hon fick komma upp till och det gjorde hon med ett leende och sen skratta hon i 1½ timme innan hon blev trött igen och vi gick och la oss allihopa. Hon somnade 23 ville ha välling 3.30 och vaknade 7.45 *suck* Vi lämnade ner henen till farmor och farfar och somnade om.

Vi åt tre rätters:

Förrätt: krabba
Huvudrätt: helstekt oxfilé med potatisgratäng kokta grönsaker och vitlökssmör
Efterrätt: dajmtårta

Mannen och jag bastade igår kväll, tyvärr är mannen ingen bra bastare han satt och hällde vatten på stenarna varann sekund så det blev tokhett och ingen vila därinne och sen höll han på att svimma av värmeslag och svetten bara dröp om honom *suck*.

Idag åkte vi därifrån vid 11, Alice somnade typ i samma stund vi rulla ut från uppfarten, sen gick hon att flytta in och har nu sovit över 2 timmar i sin bilstol inne i vardagsrummet, något är ju lite smågalet känns det som såhär har hon aldrig betett sig. Hoppas det kommer ut en tand av det här och sen blir det bra igen... *trött*

Nu lägger mannen golv i sovrummet, jag väntar på att ge Alice mat så vi kan åka och handla lite kvällsmat.

Dagens meny:

Frukost: risgrynsgröt med kanel, 1 knäckis med bregott & gräddost, juice & te
Lunch: 2 skinkmackor med grov senap, 1 mandarin & te
Fika: frukt
Kvällsmat: Förrätt: laxröra på toast Varmrätt: ugnsstekt kyckling med kantarellsås och tagliatelle
Kvällsfika: frukt & te

Funderar nu på att slänga alla gamla rester och gammalt godis (varför åt du inte upp alla kolor Somris??) & börja på ny kula, ska plita ner mina Nyårsläften snart...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0