Att dricka en hel sjö....

Uppdaterad längst ned...

... skulle inte vara någon big deal just nu... 0,5 l vatten till frukost, lunch & middag & under natten oxå -lätt! & om jag slarvar lite som igår när jag sprang på IKEA -då är det öken i munnen heeeela natten...



Trodde aldrig svärisarna skulle åka hem igår, svärfar blev misstänksam över hur avloppet från duschen på övervåningen var kopplat, mannen blev då oxå misstänksam. Svärfar ville bryta upp golvet, men det sa mannen tvärnej till för då var vi tvugna att plocka ner en vägg oxå. Då ville han köra lite med sticksågen så att man iallafall kunde tjuvkika lite... Mannen stoppade det oxå & efter 1 timmes dividerande från övervåningen kom de fram till att fråga rörmokaren FÖRST! Jag orkade inte vara vidare social utan satte mig en stund vid datorn, svärmor diskade lite då diskmaskinen var full & igång & tillslut satt vi båda två som fån & glodde rakt fram på varsin köksstol -utan att säga ett ord... Kl. 19 var de iallafall borta. Då tog mannen fram Playstation som han köpt av sin lillebror & körde lite rally medan jag vilade & satt en stund vid datorn.



20.30 började toppen programmet "I en annan del av Köping" jösses vad vi skrattade. Lite mer fokus på stjärnan Tobbe -han är ju för underbar helt enkelt!

Idag hade jag tänkt baka hallongrottor, men så kom jag på att jag bara har bullformar hemma & de känns lite stora & när jag tänkte lite till så finns det ingen hallonsylt hemma heller....  Blir till att shoppa lite när mannen kommit hem. Sitter & plitar lite på min baklista:

Kanelbullar
Citronsockerkaka
Mjuk pepparkaka
Blåbär & hallon muffins
Kolakakor
Chokladkakor
Hallongrottor
Chokladbollar

& så skulle jag behöva rensa både kyl & frys så allt får plats + mina lådor med torrvaror. Köpte burkar igår att hälla upp mjöl & socker mm i..

Dagens meny:

Frukost: 2 knäcke m minilätta & ost, 1 liten smultron/jordgubbyoghurt + vatten Lunch: Felix gulasch m knäcke + vatten Fika: apelsin Middag: chili con carne m ris & morötter Kvällsfika: fruktsallad?



Dagens musik: Katie Meluah



Dagens outfit: svarta byxor, svart linne & rosa kofta

Dagens happening: baka muffins eller städa i köket... hm...vad är roligast?!



ELLER





Uppdatering:

Gick ut i köket, insåg att brukarna jag skulel använda för bättre lokalisering & ordning i lådrona inte var diska, så in med dem i maskinen... Tog mig en titt på blåbären som Morberg plockat åt mig, eller han visste nog inte att de skulle hamna i mina händer när han plockade dem... & fick känslan av att blåbärsmuffins är surt... Så jag glodde lite i kylskåpet & efter en liten fundering blev det chokladmuffins med bitar av nougat i... Javisst låter det äckligt =)

På torksträcket hänger det nytvättade spyhanddukat, skötbordshanddukar, små små byxor, bodies, hjälmmössor & minimala strumpor -allt i vitt! Så sött!!

Maten står nu & puttrar på spisen & jag väntar på att mannen ska komma hem, han hade 2 st "hämta ut paket avier" i brevlådan idag -jag som älskar paket så det ska vi göra när han kommer hem + handla lite inför i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0