Bakdag & BM-besök

Å vad ni har varit duktiga & gissat i bebistävlingen! Spännande, spännande & bara en utav er som tycker jag ska få bebis i födelsdaxpresent! =)

Igår blev stora bakdagen, först mådde jag lite halv kasst i halsen men vips så försvann det & ersattes av en enorm energi & jag blev så sur när jag inte kunde baka tre sorter för att jag hade dåligt med margarin. Men det blev iallafall muffins med lite strössel på & moccarutor. När jag skulle göra själva moccan & ha i pulverkaffet fick jag se att pulvret var alldeles småhårigt & luddigt -uäk även då inte datumet var utgånget! Så det blev espressorutor istället! =)


Muffins 

Espressorutor

Svärmor ringde, hon lät lika kraxig som jag. Hon hade ju varit på spa förra helgen & fått ansiktsmassage & det hade nog satt igång hennes förkylning.

På kvällen fick mannen titta på hockey, bara jag fick se "vad blir det för mat?", blev enormt sugen på de där bigbigbig wienerschnitzlarna & för att inte tala om schwarzwaldtårtan... Inatt blåste det något enormt. Först blåste mina stolar jag ställt upp på altanen häromdagen ner i jordhögarna, då for mannen upp för han litade inte på att jag visste vad det var utan var tvungen att kolla. Sen låg han & vänta på att postlådan skulle blåsa omkull & tjoa till när det hände "NUUU". En liten stund senare så kom ett nattåg & vi brukar inte höra tågen så tydligt i vanliga fall men inatt blåste det åt vårt håll. Mannen satte sig käpprak i sängen & då tröttnade jag på honom så jag tröck ned honom igen & fräste "Nu slappnar du av & sover". Sen blev det lugnt....

Idag har vi varit hos BM. Bebisen sov när vi lyssna på hjärtljuden de låg på 140 slag i minuten. Sen mätte hon magen & den följer kurvan perfekt 34 cm. Huvudet är ruckbart med lite kraft. Blodtryck: 105/65. De andra proverna behöver hon inte ta mer om jag inte börjar må dåligt. Jag har även börjat svullna lite men hon sa att det var som det skulle, det är ett sätt för kroppen att förbereda sig på förlossning & samla vätska utifall jag förlorar mycket blod under förlossningen. Vi fick se bebisen på UL. Huvudet låg långt långt ned i bäckenet & är inte långt ifrån en fixering (som jag känt) & det var rätt sida ned. Det var grumlig bild & gick inte titta på könet, men vi fick se en vinkande hand & små söta fötter!

Dagens meny:

Frukost: 1 mjuk grov skiva bröd & 1knäcke med minilätta & ost, fruktjuice Förmiddagsfika: rött te & 1 apelsin Lunch: kycklingsallad med avocado, feta ost & soltorkade tomater Fika: äpple & te Middag: kyckling fylld med ost & lindad i bacon, klyftpotatis & ädelostsås + grönsallad Kvällsfika: andra halvan av ostbågspåsen

Bebis-Tävling:

*Vilket datum kommer bebisen födas (vi har bf 3/4) ?
*Hur mycket kommer den väga?
*Hur lång kommer den vara?
*Vad kommer det bli kille/tjej?

Listan på era gissningar ( ni skickar in gissningen som kommentar) kommer publiceras längst ned i varje inlägg fram tills bebisen är född! & den som vinner kontaktar mig på [email protected] & kommer få en symbolisk vinst skickad hem på posten! OBS! Det går bara gissa en gång!

Gissningar:

http://saandrras.blogg.se/ : 13/3, 3200g, 50cm, Tjej

Pernilla: 15/3, 2550g, 47 cm, Tjej

Åsa: 23/3, 3177g, 47 cm, Tjej

Sommartjejen: 24/3, 2800g, 49 cm, Tjej

Sommartjejens man: 24/3, 3100g, 46cm, Tjej

Sandra: 26/3, 2995g, 49 cm, Kille

Veronica: 27/3, 2850g, 49 cm, Kille

Anna: 28/3, 2750g, 47cm, Tjej

Malinsson: 29/3, 2985g, 48 cm, Tjej

Emma: 29/3, 2820g, 49 cm, Tjej

Pyjamas: 29/3 3150g, 49cm, Tjej

Louise m Ebba 0205 & Eric 0508 : 1/4, 3260g, 50cm, Tjej

Svintoflickan: 2/4, 3120g, Tjej

Mia H: 3/4, 3500g, 50cm, Tjej

Camilla: 5/4, 3250g, 50cm, Tjej

Alva: 6/4, 3310g, 50cm, Tjej

Maja: 9/4, 3140g, 49 cm, Tjej



LÖSENORDSSKYDDAD

Jag planerar att lösenordsskydda min blogg

innan bebisen kommer för att kunna sätta in

fler bilder på både bebis & min familj, samt

mer använda mig av namn.

För att få lösen till bloggen ber jag er maila

mig på:

[email protected]

Samt besvara dessa frågor:

1) vem ni är, ungefärlig ålder,

singel/sambo/gift/barn

2)Hur ni hittade min blogg
OBS! Deadline 6/3
Jag kommer börja skicka ut lösenorden i slutet av feb & än så länge är det bara supersöta mail som dimpt ned i inkorgen & alla är berättigade ett lösenord


Kommentarer
Postat av: maja

Oh vilket av datumen va din födelsedag då sikken optemist till syster då gå över så länge hahaha.
Oj va du baka vem äter allt det eller har du en extremt hög ämnesomsättning livet är bra orättvist (skrattar) ha en bra helg kram

2008-02-22 @ 12:10:06
Postat av: Nhea

Maja: Om jag hade velat tala om vilket datum jag fyller år, hade jag såklart gjort det redan =). Råkade bli en siffra fel i min systers & hennes mans gissning, detta är nu åtgärdat & vips blev det en månad tidigare! & all bakning -ja vi ska ju få en bebis- då brukar man få besök + att jag snart fyller år så nope jag ska inte äta allt själv! Kram

2008-02-22 @ 12:36:21
URL: http://nheas.blogg.se
Postat av: Emelie

Hej Nhea!
Vad gott allt ser ut som du har bakat, mums blev så sugen!:)
Tänkte jag skulle ge mig på att gissa i din bebis- tävling:
*Vilket datum kommer bebisen födas (vi har bf 3/4) ? 30/3
*Hur mycket kommer den väga? 3150g
*Hur lång kommer den vara? 49cm
*Vad kommer det bli kille/tjej? kille
Hoppas allt är bra med dig o att din förkylning försvinner snart.
Kramar

2008-02-22 @ 14:57:57
Postat av: Victoria P

Mumisgt jag ska precis börja baka moccarutor jag med. Min bror fyller år så jag har fått i uppgift att baka moccarutor;)
Jag vill vara med och gissa så här kommer mina, förhoppningsvis, rätta svar;)
*Vilket datum kommer bebisen födas (vi har bf
3/4) ? 24/3
*Hur mycket kommer den väga? 3210 g
*Hur lång kommer den vara? 48 cm
*Vad kommer det bli kille/tjej? tjej

Kram Victoria

2008-02-22 @ 15:25:11
Postat av: Zeb

Hmmm....sh*t, jag kommerinte ihåg vad jag gissade på förut, nu måste jag ju gissa om :-( Kommer du ihåg om jag sa tjej eller kille *s*

Kram!

2008-02-22 @ 16:01:58
Postat av: Zeb

Var ligger UL-bilden på bebben? Visst hade du en sån? Måste se den om jag ska kunna vinna tävlingen :-))

Kram igen!

2008-02-22 @ 16:05:34
Postat av: Mia H

Vad roligt att alla på listan tror tjej *fniss* kram
Ps. Blir otroligt kaksugen när jag ser allt dit bakande

2008-02-22 @ 16:23:37
Postat av: Nhea

Zeb:ULet gjordes i början på nov-så leta där! Lycka till! Mia H-ja man kan ju undra vad det beror på... Undra om alla gissat pojke om jag gjort bloggen blå?:-) kram

2008-02-22 @ 17:21:08
URL: http://nheas.blogg.se
Postat av: Camilla

Oh det där såg himla gott ut, speciellt de där espressorutorna MUMS! Ja receptet är superenkelt!! Behöver inte ens kladda ner nåt, ser köpta ut typ och blir supergoda. (jag brukar dubbla nutellan dock..=) Ha en superbra helg, ta hand om dig! KRAM

2008-02-22 @ 20:08:36
URL: http://minusfem.blogspot.com
Postat av: Tess

Ååååå vad gott det såg ut!
Här kommer mina gissningar:
*Vilket datum kommer bebisen födas (vi har bf 3/4) ? Gissar på den 5/4

*Hur mycket kommer den väga? 3550gram

*Hur lång kommer den vara? 50 cm

*Vad kommer det bli kille/tjej? En liten tjej!

Ha en bra fredag! Kramar Tess.

2008-02-22 @ 21:16:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0