Bullar, försäkringar & bebistävling!

Det blev bullbak igår. Jag kan ju som vanligt inte bestämma mig för bara en sorts smaksättning så jag vräkte på dubbelt så mycket smör & både vaniljsocker & vanligt socker, rev över lite mandelmassa & slutligen dutta på lite kanel! Det slutade ju med att "bullrullen" var tjock som en boaorm & skivorna med nöd & näppe gick att krångla ned i bullpappret =). Har nu 20 -talet stora fina bullar, för de där antalet som står i recepten får jag aldrig till heller - jag får bara till hälften.

image285


I november skickade jag in olycksfall & sjukdoms försäkring samtidigt som jag skickade in graviditetsförsäkring. Efter ca 1 månad såg jag att de fört in graviditetsförsäkringen, men inte den andra så jag ringde upp dem. Mina papper gick inte att frambringa - de hade lyckats tappa bort dem eller rent ut sagt slängt dem. Fick skicka in nya & igår fick jag deras erbjudande: Försäkringen gällde inte bröstrygg, ländrygg, bäcken eller ben, pga av att jag vid två tillfällen skadat min rygg men blivit fullt återställd. Det kändes ju ganska hopplöst, lixom varför ha en försäkring som knappt täckte halva min kropp? Så jag ringde upp & frågade hur tusan de menade, men det var inte så illa som det lät. Vid nya skador täcker försäkringen även dessa delar, men jag har inte rätt att få ut något för likande besvär som inte inneburit ett nytt olycksfall.

Blev en lugn kväll med Roomservice (tyvärr var det länge sedan de gjorde något riktigt snyggt, tapeterna på luckorna igår var ju gräsliga) & Grey´s Anatomy.  I natt har jag stundtals legat vaken med jätteont i halsen, fick kurera med lite honunsvatten & halstabletter. Jag förstår inte riktigt det här, antingen blir man väl ordentligt sjuk med feber eller så går väl skiten över - det fortsätter ju inte bara likadant en hel vecka som det gör för mig! *sur* Har fortfarande inte fått tillbaka rösten utan kraxar som en kråka -skitkul när jag denna veckan har fått samtal från diverse hörn & kanter...
Känns bättre i halsen idag. Både svärmor & svärfar ligger sjuka i influensan, jag bara bävar för att mannen ska dra hem något sådant -jag orkar inte vara mer sjuk!

Dagens meny:

Frukost: 2 knäckisar med minilätta & port salut, fruktjuice & rött te Lunch: köttfärslimpa med kokt potatis, brunsås & lingon Fika: kanelbulle & cocosboll Middag: raggmunk med bacon & lingon Kvällsfika: apelsin & rött te

Gravidstatus:

 V. 35

Känns som om magen sjunkit något, blir inte sådär proppmätt-jag-får-ingen-luft-känlsa längre & ändå kan jag äta lite mer till både fika & middag. Just nu gör bebisen mamma sällskap vid datorn & buffar & puffar med en liten rumpa & en fot. Imorgon ska vi få se dig med UL, antagligen bara huvudet -men jag längtar ändå! Mår förutom förkylningen ganska bra, inte vidare ont någonstanns mer än när det skruvas & har sig härinne. Lite mer kniiip i sammandragningarna & en smula "mensvärk" då & då. Mannen laddar för fullt, läser allt han kommer över & börjar nog känna att nu är det nära! Från & med idag skulle de inte stoppa förlossningen om den satte igång & om 2 veckor får jag röra mig precis som jag vill -då är det fram med dammsugaren (något som stimulerar sammandragningar) & ut på promenader som gäller =). Men fram till dess: vila & sammandragningar under kontroll! För jag vill ju inte ha en minibebis jag ändå inte får ta hem -bäst du stannar minst 2 veckor till!

Bebis-Tävling:

*Vilket datum kommer bebisen födas (vi har bf 3/4) ?
*Hur mycket kommer den väga?
*Hur lång kommer den vara?
*Vad kommer det bli kille/tjej?

Listan på era gissningar ( ni skickar in gissningen som kommentar) kommer publiceras längst ned i varje inlägg fram tills bebisen är född! & den som vinner kontaktar mig på [email protected] & kommer få en symbolisk vinst skickad hem på posten!

LÖSENORDSSKYDDAD

Jag planerar att lösenordsskydda min blogg

innan bebisen kommer för att kunna sätta in

fler bilder på både bebis & min familj, samt

mer använda mig av namn.

För att få lösen till bloggen ber jag er maila

mig på:

[email protected]

Samt besvara dessa frågor:

1) vem ni är, ungefärlig ålder,

singel/sambo/gift/barn

2)Hur ni hittade min blogg
OBS! Deadline 6/3
Jag kommer börja skicka ut lösenorden i slutet av feb & än så länge är det bara supersöta mail som dimpt ned i inkorgen & alla är berättigade ett lösenord


Kommentarer
Postat av: Louise m Ebba 0205 & Eric 0508

*Vilket datum kommer bebisen födas (vi har bf 3/4) ? 1/4
*Hur mycket kommer den väga? 3 260
*Hur lång kommer den vara? 50 cm
*Vad kommer det bli kille/tjej? tjej

2008-02-21 @ 09:21:10
Postat av: Sandra

Vilket datum kommer bebisen födas (vi har bf 3/4) ? 26/3
*Hur mycket kommer den väga? 2995
*Hur lång kommer den vara? 49
*Vad kommer det bli kille/tjej? kille

2008-02-21 @ 09:36:35
Postat av: Malinsson

Vilket datum kommer bebisen födas (vi har bf 3/4) ? 29/3
*Hur mycket kommer den väga? 2985
*Hur lång kommer den vara? 48
*Vad kommer det bli kille/tjej? Tjej

2008-02-21 @ 10:11:13
URL: http://malinssonen.blogg.se
Postat av: Pernilla

datum?
15/3
vikt?
2550g
längd?
47cm
tjej/kille?
tjej

här har du min gissningar
ha en bra dag!!

2008-02-21 @ 10:17:24
Postat av: maja

Hm alla tror tidagre en beräknat men trost jag fick min första för tidigt så tror jag ändå att det blir den 9 april, flicka (fast eg tror jag en pojk men gissar ändå på flicka har ju själv 3 pojkar)och hon kommer att väga 3140gr och vara 49cm lång.

Härliga bullar kram J

2008-02-21 @ 11:54:23
Postat av: Emma

mina gissningar, så spännande när det börjar närma sig.
*Vilket datum kommer bebisen födas (vi har bf 3/4) Lördag 29 Mars
*Hur mycket kommer den väga? 2820g
*Hur lång kommer den vara? 49
*Vad kommer det bli kille/tjej? Tjej

//Emma

2008-02-21 @ 12:17:14
Postat av: svintoflickan

men oj..redan i vecka 35,de närmar sig verkligen.
ååå vilka goda bullar sen då.

jaha..då ska jag försöka gissa då...
gissar på att bebisen kommer 2 apriloch väger
3120 och jag har ju svårt förstå att någon kan få en tjej men samtidigt så skulle jag inte bli förvånad om du fick de,så jag gissar på det.

nu ska jag börja göra mat.

kram

2008-02-21 @ 12:54:40
URL: http://svintoflickans.blogg.se
Postat av: sommartjejen

Du...på apoteket finns det en tablett som heter Strepsil tror jag och som är mot halsont och är bakteriedödande. kanske vore något för dig?

Nu ska jag med vara med o gissa:
*Vilket datum kommer bebisen födas (vi har bf 3/4) ?
Eftersom jag kommer hem över påsken så har jag bestämt att den kommer då! Så 24 mars blir nog bra! =)
*Hur mycket kommer den väga?
En liten skrutt som Viktor tror jag, 2800 gram.
*Hur lång kommer den vara?
49cm
*Vad kommer det bli kille/tjej?
Eftersom jag hoppas det är en kille så han kan ärva Viktors kläder kommer det förmodligen bli en tjej bara för det! Så jag gissar på en tjej! =)

2008-02-21 @ 13:06:22
URL: http://www.sommartjejen.blogg.se
Postat av: Pyjamas

Självklart måste jag också vara med och gissa. Det gjorde jag med Somris också men vill minnas att det inte gick så bra:-) Får se om jag kommer närmare den här gången.

Datum: 29/3
Vikt: 3 150
Längd: 49cm
tjej/kille: Tjej

2008-02-21 @ 13:26:44
Postat av: veronica

Min gissning;
Datum: 27/3
Vikt: 2850
Längd: 49
Kön: Kille

Söt mage du har:-)

2008-02-21 @ 13:27:48
Postat av: Åsa

Klart jag måste vara med och gissa! Jag tror på den 23/3, att bäbisen vägen ca 3177 g och att den är 47 cm lång. Jag tror att det blir en flicka. Kramar Åsa

2008-02-21 @ 17:32:27
URL: http://www.asasvarld.blogg.se
Postat av: sommartjejens man

Hej svägerskan!
Jag vill också vara med och gissa.
BF: 24 mars
Vikt: 3100gram (du kommer få kämpa lite!)
Längd: 46cm
Kön: Tjej

2008-02-21 @ 19:47:30
Postat av: sandra

*Vilket datum kommer bebisen födas (vi har bf 3/4) ? 13mars
*Hur mycket kommer den väga? 3200
*Hur lång kommer den vara? 50
*Vad kommer det bli kille/tjej? tjej

2008-02-21 @ 20:18:15
URL: http://Saandrras.blogg.se
Postat av: alva

Hej Nhea!
Jag vill oxå gissa,
Jag tror hon kommer födas den 6 april (jag gissar två dagar efter BF alltså).
Hon kommer att väga 3310g,
50cm lång
Och ja, jag tror som sagt på en tjeja bebis i din magge.
Alva

2008-02-21 @ 20:37:58
URL: http://alvajohanna.blogg.se
Postat av: Anna

Kuö! Med Sommris var jag alldeles för fet och höggravid när hon bad oss gissa att jag inte ville vara med och leka! ;P
Denna ggn tänkte jag testa iallafall!

*Vilket datum kommer bebisen födas (vi har bf 3/4) ? 28 Mars, (min födelsedag...alldeles utmärkt dag att födas!)
*Hur mycket kommer den väga? 2750
*Hur lång kommer den vara? 47
*Vad kommer det bli kille/tjej? tjej

Anna

2008-02-21 @ 22:06:18
Postat av: Camilla

Å va roligt att gissa =)
Här kommer mina gissningar:
Datum jag tror eran bebis föds: 5/4
Vikt: 3250 gram
Längd: 50 cm
Och jag tror det blir en liten tjej!

Dina bullar ser jättegoda ut!! Bakar oxå juts nu, ska bjuda familjen i helgen =) Måste bara tipsa dig om recept som är superenkelt och gott! Receptet är från TV-kocken Leila Lindholm. Pain au chocolate:

http://recept.nu/1.38142/leila_lindholm/efterratter_godis/pain_au_chocolate

KRAMAR!!

Ps, jättesöt bebismage =)

2008-02-21 @ 22:15:48
URL: http://minusfem.blogspot.com
Postat av: Mia H

Datum? Jag tror att den föds på utsatt datum.

vikt? 3,5 kg

Längd? 50 cm

Och jag tror på liten tjej!

kram

2008-02-22 @ 10:27:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0