Festkväll

Å vad skönt det är att vakna upp till ett renstädat kök, allt från gårdagens middag & kvällsmys inne i diskmaskinen, finglasen diskade & .... Nu hände ju inte det idag, det var typ kaos i köket & allt mys stod kvar i vardagsrummet...

Igår gav jag mig på hallongrottorna,  de där jäkla hallingrottorna som jag tänkt baka den dag min mamma fick sin diagnos. Att jag inte insåg redan då att det är inte meningen att jag ska ha några hallongrottor. Själva degen gick smidigt & det blev fina kulor att trycka ut i formarna, en smula slabb med hallonsylten & sen in i ugnen. När jag skulle glutta nån minut innan de skulle ut fick jag en smärre chock - de hade lixom rymt ur sina formar & flytit ut över hela plåten i en sörja. Ska nu bilda en förening för : hata hallongrottor!

Att stå & snoka i lilla köksfönstret ger utdelning,  i 2 dagar har en annan granne en kvinna smygit runt med grankarln ute på tomten, ja ok deras barn har lekt ihop samtidigt, men ändå har jag varit lite rädd för att sticka fram nosen i fönstret för att upptäcka att de har en "secret affair" grovhånglandes bakom husknuten. Detta har inte hänt - men igår kom de där grannfrun, stolt storebror & grannkarln bärandes på en bilbarnstol med ett litet litet knyte i.

Mannen fick gå raka vägen in i badrummet igår när han kom hem- igår var det dags för att klippas & han blir ju så söt när han är nyklippt & jag blir som nykär & kan aldrig sluta dra fingrarna genom den kortsnaggade nacken...

Ikväll ska vi på 40 års fest. För varje kråkraxning jag gjort eller hostattack jag fått har mannen frå¨gat " Orkar du verkligen åka imorgon?" tillslut blev mitt svar "Snälla rara du, jag vet att du helst vill slippa den där festen - men vi ska åka dit, men vi behöver inte stanna så länge". Det var nämligen så att sist vi var på en av födelsedax barnets fester så vällde det in en massa tanter & gubbar i mammas & pappas ålder & jag skojar inte när jag säger att de hade inneskorna i en lite åhléns påse. & den ena tanten efter den andra presenterades som "bästa vän" eller "vi har känt varann sen jag var så häääär liten".... Smått chockerade hyste vi "ungdomar" in oss i ett eget rum & kvällen blev riktigt rolig ändå tillslut. Men ikväll är det runt 100 personer & vi är 6 "ungdomar" som tar varandra i handen & åker dit tillsammans. Jag kan ju inte sitta särskillt länge utan att få ont så jag misstänker att vi inte kommer bli särskillt långrandiga men det är självklart att vi måste visa oss där iallafall!

Igår meddelade de att vår VAGN + BILSTOL har kommit, jippi! Ville helst ha kastat mig iväg direkt för att hämta men jag får sansa mig till imorgon. Lika bra att hämta hem det snabbt som attan - för tänk om det skulle sätta igång & vi inte ens hade en bilstol att köra hem bebisen i.

Min mamma trodde inte på mig igår när jag sa att det inte gick att se könet på bebisen på gårdagens UL. Men det var verkligen så. BM sa: Ni behöver inte vara oroliga för att jag ska avslöja vem som finns därinne! Jag: Å men det får du gärna göra! BM: haha, problemet är bara att det verkligen inte går, bilden är för suddig på vår apparat. & sen efter att hon tittat att huvudet var ner visade hon rumpan och sa "Här varsegoda -förösk se vad det är! & hon hade rätt - det GICK INTE!!! Mig gör det ingenting att vänta ett par veckor till även om det hade varit kul att veta om "gissningen" var rätt. Isåfall hade jag nog fått stora shoppingnippran & släpat mig ned på stan dag efter dag -så min plånbok är nog glad att inte veta =).

Dagens meny:

Frukost: ciabata med minilätta & ost, fruktjuice & te Lunch: omelette & grönsallad Fika: en bit födelsedax tårta kanske? Kvällsmat: födelsedaxmat? Kvällsfika: ???

Bebis-Tävling:

*Vilket datum kommer bebisen födas (vi har bf 3/4) ?
*Hur mycket kommer den väga?
*Hur lång kommer den vara?
*Vad kommer det bli kille/tjej?

Listan på era gissningar ( ni skickar in gissningen som kommentar) kommer publiceras längst ned i varje inlägg fram tills bebisen är född! & den som vinner kontaktar mig på [email protected] & kommer få en symbolisk vinst skickad hem på posten!

http://saandrras.blogg.se/ : 13/3, 3200g, 50cm, Tjej

Pernilla: 15/3, 2550g, 47 cm, Tjej

Åsa: 23/3, 3177g, 47 cm, Tjej

Sommartjejen: 24/3, 2800g, 49 cm, Tjej

Sommartjejens man: 24/3, 3100g, 46cm, Tjej

Victoria P: 24/3, 3210g, 48cm, Tjej

Sandra: 26/3, 2995g, 49 cm, Kille

Veronica: 27/3, 2850g, 49 cm, Kille

Anna: 28/3, 2750g, 47cm, Tjej

Malinsson: 29/3, 2985g, 48 cm, Tjej

Emma: 29/3, 2820g, 49 cm, Tjej

Pyjamas: 29/3 3150g, 49cm, Tjej

Emelie: 30/3, 3150g, 49 cm, Kille

Louise m Ebba 0205 & Eric 0508 : 1/4, 3260g, 50cm, Tjej

Svintoflickan: 2/4, 3120g, Tjej

Mia H: 3/4, 3500g, 50cm, Tjej

Camilla: 5/4, 3250g, 50cm, Tjej

Tess: 5/4, 3550g, 50cm, Tjej

Alva: 6/4, 3310g, 50cm, Tjej

Maja: 9/4, 3140g, 49 cm, Tjej



LÖSENORDSSKYDDAD

Jag planerar att lösenordsskydda min blogg

innan bebisen kommer för att kunna sätta in

fler bilder på både bebis & min familj, samt

mer använda mig av namn.

För att få lösen till bloggen ber jag er maila

mig på:

[email protected]

Samt besvara dessa frågor:

1) vem ni är, ungefärlig ålder,

singel/sambo/gift/barn

2)Hur ni hittade min blogg
OBS! Deadline 6/3
Jag kommer börja skicka ut lösenorden i slutet av feb & än så länge är det bara supersöta mail som dimpt ned i inkorgen & alla är berättigade ett lösenord


Kommentarer
Postat av: alva

Hej Nhea,
Va drygt det är när
man ska "göra sig till" och baka tex. och så går det bara åt helsike, tänkte på hallongrottorna, jag går med i din klubb jag åsså om jag får *L*.
40-år partaj, är det 40-åringar som du syftar på när du snackar om "tantar och gubbar"?
*skrattar*
Ska bli intressant att läsa om hur ni haft det på festen. Ha en undrbar lördag!
/Kram, Alva med kråkbarnen

2008-02-23 @ 09:59:56
URL: http://alvajohanna.blogg.se
Postat av: Nhea

Alva: Bra då är vi 2 i klubben! =) Ha,ha nej de är närmare 60 åringar jag syftar på! Så du kan pusta ut! KRAAAM

2008-02-23 @ 10:14:59
URL: http://nheas.blogg.se
Postat av: alva

*ASG*
Tack, men jag räknar mej inte redan som en 40-taggare, jag fyller 30 år i juli, men tack ändå Ha ha ha....

2008-02-23 @ 11:24:36
URL: http://alvajohanna.blogg.se
Postat av: Zeb

Gissar på bebben:
dyker upp 8/4, väger 3140g och är 49,5 cm lång och är en liten tjej

så blir det

Kram!

2008-02-23 @ 11:24:43
Postat av: Jasmin

Jag vill också gissa, och jag lägger helt enkelt in min sons födelsedag förra året och gissar på kille, dock drar jag av ett kilo på vikten:

Kille föds den 1a april, väger 3075 gram

Men oavsett: Lycka till! Det är hur spännande som helst och det drar ihop sig. Kram!

2008-02-23 @ 11:30:27
URL: http://jasminsliv.blogspot.com
Postat av: Anki

Gissar på den 13 april och att det är en tjej som väger 3550g och är 48 cm lång. Spännande att gå att längta nu och känna efter. Lycka Till!! Håller tummarna att du inte behöver gå över tiden fast än att jag gissar på det.:)

2008-02-23 @ 13:45:02
Postat av: Jasmin

Jag glömde cm: 48.

/J

2008-02-23 @ 16:13:30
URL: http://jasminsliv.blogspot.com
Postat av: Marie

Jag brukar läsa din systers blogg(sommartjejen) Har haft lite problem med min datorn så hennes lösen försvann skulle du kunna be henne höra av sig till mig,eller om hon själv skulle se det här*s*

2008-02-23 @ 23:22:46
URL: http://miamia77.blogg.se
Postat av: Linda

Jag tror bebisen kommer den 1april och att det är en TJEJ..3050g och 49cm

2008-02-24 @ 08:10:53
URL: http://aragon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0