Fredag igen....

Just nu känns det som att veckorna bara springer iväg, på ett sätt är det skönt för då kommer bebisen snabbare, men samtidigt känns det som att jag inte riktigt hinner med...

Igår tog jag det lugnt, slingade håret, plockade lite här hemma, rensade bland post & återvinning (hur mycket skit kan det bli?), sov middag, titta lite på tv & sen var det dags att göra sig i ordning. & jag lyckades riktigt bra med sminket om jag får säga det själv, blandade beige/rosa skugga med en olivgrön & brun skugga, vilket gjorde underverk för mina gröna ögon & det ny slingade håret blev lixom pricken över i:t.

Mannen kom hem lite tidigare så jag fick motta en underbar blombukett i rött/rosa/vitt iklädd leggings & linne (sen invigde jag min svart/vita Kappahl klänning). Min man är ingen hejjare på att ge blommor, så för att inte bli besviken så hade jag inte räknat med att få, så när han stod där med blommorna kom tårarna krypandes... Han fick kalsonger med hjärtan på, strumpor (då jag hittade honom en kväll med mina strumpor med små hjärtan på i soffan), belgiska chokladhjärtan & en liten hemlis...

image278

Glaskupan på fot med chokladhjärtan i rött & rosa & min fina blombukett jag fick av mannen!


Vi åkte till restaurangen, fick ett bättre bord än tänkt "så jag fick plats med magen". Träffade en gammal träningskompis som också bor här i stan & de fick bordet bredvid oss, kändes lite pinsamt först men sen glömde vi totalt bort att de satt där.

Vi smaskade i oss den ihopsatta Alla hjärtans Dag menyn:

Förrätt: Toast skagen på salladbädd
Huvudrätt: Oxfilé på en bädd av svamp med chilibearnei & stora hemmagjorda pommes
Efterrätt: Vaniljpannakotta med hallon & björnbär

Väldigt mumsigt & jag lyckades bälja i mig 2 flaskor mineralvatten & bebisen envisades med att dutta bort servetten jag hade somhackklapp över magen. När jag gick på toaletten innan efterätten hörde jag lite tissel bakom mig & när jag kom tillbaka, så upptäckte jag ännu en gång ett fenomen (senast var i väntrummet på röntgen där det satt 3 äldre damer) att alla ler åt mig... Måste vara den där ballongen jag har där fram som framkallar detta! =)

Idag kommer mamma & pappa på eftermiddagen, tänkte baka en citronpaj med marängtäcke till fikat & så ville de stanna på mat.



Dagens meny:

Frukost: 2 knäckisar med minilätta & ost, rött te & frukt&bär juice + vatten Lunch: pytt i panna med ägg Fika: citronpaj med marängtäcke Middag: plankstek Kvällsfika/efterrätt: chokladmousse varvat med mango/passionmousse & en klick grädde..

LÖSENORDSSKYDDAD

Jag planerar att lösenordsskydda min blogg

innan bebisen kommer för att kunna sätta in

fler bilder på både bebis & min familj, samt

mer använda mig av namn.

För att få lösen till bloggen ber jag er maila

mig på:

[email protected]

Samt besvara dessa frågor:

1) vem ni är, ungefärlig ålder,

singel/sambo/gift/barn

2)Hur ni hittade min blogg
OBS! Deadline 6/3
Jag kommer börja skicka ut lösenorden i slutet av feb & än så länge är det bara supersöta mail som dimpt ned i inkorgen & alla är berättigade ett lösenord!


Kommentarer
Postat av: Anonym

ååå vad mysigt de lät !! med middag o allt.
får man slinga när man är gravid..jag minns inte..och jag vill nog också slinga inann bebis kommer så man känner sig riktigt fräsch..ler.
men nu vågar jag nog göra de då du gjort de:-)
å sen ska jag be en kompis måla både tånaglar o naglar..
sommartjejen gjorde ordning mina tånaglar inför mellankillens förlossning..och de betydde faktiskt mycke att se de där röda tånaglarna..för annars kände man sig ju inte så snygg.skratt.
stoooor kram o ha de så mysigt med föräldrarna ikväll !!!!
kram

2008-02-15 @ 10:41:15
Postat av: Anonym

okej.tack.då ska jag nog försöka få till några slingor...gjorde du hemma eller frisör...
får kanske bli frisör för jag vet inte vem som annars ska göra.

å vad jag blir nyfiken på vad min bebbe väger.

jo jag var liten..å sen blev jag såå stor.skratt.

ha en mysigt fredag nu..

kram

2008-02-15 @ 15:26:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0