IKEA here I come...

Uppdaterat lite längre ned...

Mannen & jag åkte till ICA, mannen vart jätteförvånad -lixom inget folk... Hm... undra vad vanligt folk gör en lördag mellan 18-19...

SEn lagade mannen Biff Rydberg medan jag hängde lite tvätt & plockade lite. Var ju inte det bästa utbudet på tv. Började titta på kanalkampen , men den har vi ju redan sett & kl. 21 började en film mannen vill se, jag höll i till 21.30 sen gick jag & läste ut min bok till 23.15 innan jag somnade. Har sovit betydligt bättre i natt. Vaknade av en ordentlig sammandragning vid 3 snåret, men det var bara gå upp & kissa så släppte den. Bebisen var vaken så jag vet inte om det var bebisen som sparkat igång den eller kissnödigheten kanske.

Sitter nu & väntar på att svärisarna ska komma. Svärfar ska hjälpa mannen med tapeter på övervåningen & svärmor & jag ska till IKEA -Kungens kurva. Men mest väntar jag på att magen ska få fart så jag slipper oro mig över var närmsta toalett ligger halva förmiddagen...

Dagens meny:

Frukost: 1 grov brödskiva med ost & gurka & 1 liten yoghurt med jordgubb & smultronsmak + 0,5 l vatten Lunch: Ikea mat Fika: Ikea fika? Middag: marulk med potatis & dillsås Kvällsfika: frukt & te

Dagens musik: Tilde de Paulas nyhetsmorgon

Dagens outfit: svart byxor & svart linne, oversize tröja vit med svarta & grå mönster

Dagens happening: IKEA & middag med svärisarna

Oj,oj, oj nu måste jag på toa! Gud så skönt!

Uppdatering:

Det var ju inte BARA vi som tänkt ta en tur på IKEA, jösses vad folk. & folk är inte lite fräcka, armbågarna ut bara & full fart framåt, spelar ingen roll om de river ner halva innehållet i en annans vagn... & ungar, ok ungar i barnvagn men ungar som knallar omkring i köns höjd & som aboslut inte vill vara på IKEA... En unge la sig på golvet i restaurangen & bara skrek...
Besöket gick iallafall bra, knappt en enda sammandragning & bebisen har nog rättat in sig med huvudet nedåt & verkar trivas så & speciell med att trycka ut ett knä/fot/rumpa under mitt hö revben så det svider som tusan & när man sitter ner istället kila in det UNDER revbenet & gärna köra runt lite...

Shoppingfynd:

2 packet spyhanddukar
3 vita handdukar till skötbordet (ville ha svarta oxå men det fanns inte, får kolla på åhléns & jysk efter det)
1 vit filt med öga,näsa mun i ena hörnet
2 plafondlampor till tvättstugan
200 värmeljus
10 rosa/lila flytljus
1 rivhyvel (lite extra parmesan på risotton?)



Spyhanddukar          Plafond 79:-
10st 29:-

Så jag hittade på ett ungefär vad jag ville ha & är nöjd med besöket. Tog köttbullar till lunch, en mellanportion, tyckte att det såg ut som 10 köttisar & 2 potatisar med sås & lingon på bilden, men jösses vad hon öste på 20 köttisar, 4 potatisar... Jag åt ju inte upp allt, men hade gott kunnat, men då hade jag fått lida för det med stenhård mage resten av turen. Festa till med en liten chokladmousse till efterrätt.

Just nu håller svärfar & mannen på i badrummet på övervåningen & så har de satt svärmor på att städa & köra papper till återvinning, hunden ligger i köket & trånar efter en smakbit & jag har förberett maten. Köpte fänkål som jag lagt på sidan om marulken & så tänkte jag göra avocadohalvor med romsås & räkstjärtar + dill & citron till förrätt!

Kommentarer
Postat av: svintoflickan

å vill också till ikea:-)

snöar jättemycke här.känns konstigt då de nästan var vår.

idag känner jag mej som en flodhäst...å hur ska de sluta?

stor kram

2008-02-03 @ 11:09:19
URL: http://svintoflickans.blogg.se
Postat av: Tess

Hej!

Länge sen jag var här! Hade missat att du fått tillgång till dator igen. Vill tipsa om en bra salva om bebisen blir röd i rumpan, Inotyol. Inte att använda dagligen, men om du får en liten rekordbajsare (jag har haft två;) ) Så är det suverän att ha!
Även en värmekudde, typ en sån från hälsokosten med vete i att ha om du upplever eftervärkarna som besvärliga. Jag hade skitjobbigt eftervärkar även första gången och hade mycket hjälp av alvedon (också ett köptips) och värmekudde.
Går även bra att göra en egen, om du tar ett par nylonstrumpbyxor och fyller "rumpan" med okokt ris och knyter ihop alltihopa, sen kan du värma en kort stund i micron. Funkar lika bra!
Vilken fin mage du har!
Kramar Tess.

2008-02-03 @ 16:56:00
Postat av: Nhea

Svintoflickan: hehe, skönt att det finns fler flodhästar!Vi har oxå snö & i Sthlm var det mest blask... Blir ingen vinter i år - inte sörjer jag det. Men nästa år finns det nog någon som vill åka pulka så då får det gärna komma lite snö!Kram

Tess: Inotyol är redan inköpt! Ska införskaffa värmekudde -har inte tänkt så mkt på att man ska eftervärkar oxå så det kan vara bra att vara förberedd, tror faktiskt dock att jag köper en... Tack för tipset!Kram

2008-02-03 @ 18:17:53
URL: http://nheas.blogg.se
Postat av: Tess

Näe, man kan ju tycka att det räcker med förlossningsvärkarna=) Då mina körde igång efter förlossningen kände jag mig sååå sur! Här hade man kämpat på och så kommer DE OCKSÅ;) Hade verkligen nolltolerans så jag fick starka tabletter på BB som man kan äta då man ammar. Hemma blev det alvedon och inför barn nr 2 blev det även vetekudde. Min yngsta gillade att ligga på den, det var ju varmt och mysigt då man ammade. Det är ju ofta då som det gör ondast. Fast en del känner ju inte av dem det minsta, hoppas du blir en av dem! Kram

2008-02-03 @ 21:07:08
Postat av: alva

Åhh, eftervärkar....Aj säger jag. Ne, de kommer som en fin surprice efteråt. Som sagt, Alvedon är bra att ha hemma då.
Det där med vetekudde låter toppen! Har jag inte tänkt på alls.

Min yngsta lilla kråkunge, han var likadan som du beskriver din bebis i magen. Jisses va jag led, gör ju så ont. Blev lite bättre när han sjönk ned på slutet.
Du går in i v.33 nu, eller? Då händer massa skumma saker. Ska bli spännande och se om du upplever samma som jag gjort.
Nu ska jag njuta av min kaffeBailys...Mumma*

2008-02-03 @ 21:36:33
URL: http://alvajohanna.blogg.se
Postat av: Nhea

Tess: Men det kanske känns lite lättare med eftervärkar med ett litet knyte i famn ? *hoppas hoppas* Har iallafall laddat skåpet med gravid&amningsvänlig alvedon!

Alva: På torsdag går jag in i v. 33, vad ska hända nu då för skumt? Inget som gör ont hoppas jag? *är trött på sakersom gör ont*. Baileys -mums, prata lite igår om vad jag saknat i mat & dryckesväg som gravid: OST, en perfekt brie -riktigt krämig & en smulad ädelost över en grönsallad m purjolök... & i dryckesväg så har det faktiskt gott galant, jag har inte alls saknat vinet till maten, men däremot den lille baileysen till te´t efteråt...

2008-02-04 @ 09:49:48
URL: http://nheas.blogg.se
Postat av: alva

Ne, jag ska inte säga vad som "händer", jag tycker att du faktiskt med all rätt ska få uppleva saker "själv" och komma på utan att någon annan hela tiden ska säga -Nu händer si, nu händer så...
Får se vad du märker av ?..
Spännande!
Alva

2008-02-04 @ 16:38:21
URL: http://alvajohanna.blogg.se
Postat av: Nhea

Alva: Ok, det är din åsikt. Men då ber jag dig Alva, jag är säker på att du inte menar något illa & att det förhoppningsvis inte är något "dåligt" som ska hända. Jag tror inte riktigt det framgår & jag kanske inte riktigt vill att det ska framgå, men jag har mer eller mindre mått piss både fysiskt & psykist i min graviditet & kommentarer som den du skrev gör mig livrädd. Jag kopplar sånt med något obehagligt. Du tycker att jag ska uppleva saker "själv" grejjen är att INGEN minns sin gravidtet eller vad som "händer" man var gravid & sen kom förlossningen & det är DEN folk minns det andra är som bortblåst. Därför har jag bestämt mig för att anteckna & komma ihåg så mycket av mina egna känslor som bara går -i syfte att kunna lugna en orolig själ i framtiden.
Men please Alva om du "vet" något som du inte vill berätta så hjälper du mig INTE genom att skriva sådär -skriv ingenting alls då istället tack för din kommentar gav mig ren ångest!
Hoppas du förstår! Kram

2008-02-05 @ 08:20:34
URL: http://nheas.blogg.se
Postat av: JennyF

Haha.... Så länge folk har pengar är ikea ALLTID välbesökt på helgerna. Även när dom typ inte har några pengar springer dom ändå där. Jag vet, jobbar som städare på ett ikea varuhus...pust...*skrattar*

2008-02-05 @ 17:33:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0