Kniiiiiip!

Uppe med tuppen (6.00), har skjutsat mannen till jobbet. Man ska på Kryssning med sina kunder.  Han var lite små nervös & kommer säkerligen ringa 711 gånger så länge han har mottagning =). Men det känns lugnt just nu & han är på fast mark runt 15 snåret i morgon. Mamma & pappa är bakjour!

Igår fick jag besök av mamma & pappa. Vi åkte till Scrapbookingaffären & shoppade lite. Finns ju otroligt mycket att shoppa där. Hittade lite material till bebiskort - det är så himla många som är med barn just nu så jag tänkte tillverka grattiskort!

Sen åkte vi hem & fikade, hade bakat kladdkaka. Satte sedan pappa i arbete, han fick packa upp bilstolen & resesäng, mecka lite med barnvagnen. Mamma var lite trött & vilade i soffan. Hon var supernöjd över skidresan & deras vänner som varit där samtidigt hade behandlat henne så väl. Hon var lite fundersam över hur olika folk reagerat på hennes sjukdom. Värst tycker hon tystnaden är. Hon hade fått ett kort av hennes kusin (?) som skrivit "Det är förjävligt - det finns inga ord som känns tillräckliga säga, men jag känner ändå att jag vill säga någonting" & mamma sa att hon tyckte att det var det bästa kortet hon fått & en av de sundaste reaktionerna.

Det är vid sånna här tillfällen man omvärderar sin bekantskapskrets. Jag har i många år haft "en bästa vän" men de senaste åren har jag funderat mycket på om hon verkligen är så mycket till vän... Det började redan för en 5-6 år sedan. Vi hade varit ute på fest. För när jag tänker efter så umgicks vi i stort sett bara när det var just fest. Jag & min dåvarande kille skulle gå hem, men vi blev osams på vägen & han blev väldigt aggressiv, så jag bestämde mig för att inte sova hos honom. han sprang efter mig, tog stryptag på min hals & lyfte upp mig mot en mur medan greppet runt halsen hårdnade, jag lyckades få in en spark på "rätt stället" & kunde sedan springa därifrån. Tog skydd i en trappuppgång & kunde se honom irra runt helt galen utanför (han hade inte upptäckt mig) bla sprang han fatt ett par & drog ned tjejen på marken i tron om att det var jag.... När han slutligen hoppat in i en taxi & försvunnit, ringde jag min "bästa vän" som bodde i närheten & storgråtandes förklarade vad som hänt och bad om att få sova där, hon svarade " Nej det passar inte ikväll". Visst blev jag jätte besviken, men just då tänkte jag inte på vilket enormt svek detta var.  & så har det fortsatt, jag & mannen har bosatt oss några mil från min hemstad, hon har hälsat på 3 gånger på 1 år & stannat högst 45min. På sommaren mellan maj-sept besöker hon en plats nån mil från vårat hus, varje vecka kör hon förbi vårat hus, varenda jäkla vecka hela sommaren -hon stannade inte till hos oss någon gång. Ändå har hon mage att tjata "Säg till om du kommer hem, så kan vi träffas" & när vi väl gör det & det styrs upp en fika eller dyl. då är det samma visa, alltid påväg någon annanstanns, vi andra bokar upp 3 timmar för fika, hon går efter 45 min för "hon ska träna" vilket hon gör alla andra dagar i veckan oxå, varför kan man inte skippa en enda gång då? & nu med mamma, hon har genomgått liknande saker i sitt liv, hon var den jag trodde skulle uppföra sig bäst eftersom hon "borde" veta vad man vill att folk ska göra eller säga - hon har lyst med tystnaden. Har fått två sms, ett frågade hon om jag ville med henne på konsert för hennes konsertsällskap var sjuk, vilket jag svarade att det inte kändes läge att gå på konsert höggravid då basen inte är så bra för bebisen, andra smset frågade hon om jag skulle vara hemma i helgen, vilket jag svarade att jag inte skulle, men att de som ville var välkomna hit & så kom ju oxå ett par kompisar hit, men hon svarade inte ens på det.... Så nu har jag bestämt mig, jag ger inget mer av mig själv till henne -för hon är inte värd det.

Idag skulle jag ha träffat en tjej jag pratat med via Familjeliv, men det blev inställt. Så jag tar nog en tur på egen hand på stan, köper hem lite god mat & fixar blommor till badrummet & annat smått & gott.

Jösses! Nu lyser solen i genom fönstrena -jag ser knappt ut! Tur att svärmor erbjudit sig att tvätta dem när jorden är utkörd på tomten!

Dagens meny:

Frukost: 2 knäckisar med minilätta&ost, 1glas multijuice, rött te Lunch: förhoppningsvis har nya thaistället stekta risnudlar m grönsaker & kyckling!!! Fika: apelsin Middag: cevapchichi med passande tillbehör Kvällsfika: lite choklad får man när man är ensam hemma

Gravidstatus v.36:

Har börjat drömma en massa saker. Härom natten drömde jag att mina tuttar förvandlats till ordentliga hängtuttar & de kläddes med en enorm vårtgård, själva vårtgården var inte så mörk men längst ut fanns en kolsvart rund ring. Var enormt lycklig när jag vaknade med mina små myggisar med minivårtgård =)
Det går sämre att sova på nätterna igen, känns som jag har fullt med bebis under revbenen & det gör sååå ONT!
Annars är magen rolig, bebisen får den att bukta åt alla möjliga håll & igår roade den både mig & mamma & pappa. Det mesta känns klart här hemma, ska inhandla lite BB-mat så det finns hemma redo att slita med sig!
Nu precis (gubben står utanför & byter i skrivande stund) är till & med sopkärlet här utanför anpassat för bebisen - mer blöjvänligt storlek på det!
Nu stirrar jag ner i toan efter varje besök + på pappret: i jakten på den där berömda slemproppen...

Bebis-Tävling:

*Vilket datum kommer bebisen födas (vi har bf 3/4) ?
*Hur mycket kommer den väga?
*Hur lång kommer den vara?
*Vad kommer det bli kille/tjej?

Listan på era gissningar ( ni skickar in gissningen som kommentar) kommer publiceras längst ned i varje inlägg fram tills bebisen är född! & den som vinner kontaktar mig på [email protected] & kommer få en symbolisk vinst skickad hem på posten!

http://saandrras.blogg.se/ : 13/3, 3200g, 50cm, Tjej

Pernilla: 15/3, 2550g, 47 cm, Tjej

Åsa: 23/3, 3177g, 47 cm, Tjej

Sommartjejen: 24/3, 2800g, 49 cm, Tjej

Sommartjejens man: 24/3, 3100g, 46cm, Tjej

Victoria P: 24/3, 3210g, 48cm, Tjej

Sandra: 26/3, 2995g, 49 cm, Kille

Veronica: 27/3, 2850g, 49 cm, Kille

Vickan: 27/3, 3445g, 50cm, Tjej

Anna: 28/3, 2750g, 47cm, Tjej

Kokosboll: 29/3, 2900g, 49cm, Tjej

Malinsson: 29/3, 2985g, 48 cm, Tjej

Emma: 29/3, 2820g, 49 cm, Tjej

Pyjamas: 29/3 3150g, 49cm, Tjej

Emelie: 30/3, 3150g, 49 cm, Kille

En Mölnbobos Liv: 1/4, 2995g, 49cm, Tjej

Linda: 1/4, 3050g, 49cm, Tjej

Jasmin: 1/4, 3075g, 48cm, Kille

Maria: 1/4, 3120g, 48cm, Tjej

Louise m Ebba 0205 & Eric 0508 : 1/4, 3260g, 50cm, Tjej

Svintoflickan: 2/4, 3120g, Tjej

Viktoria: 2/4, 3290g, 51cm, Kille

MammaVeronica: 2/4, 3845g, 49cm, Kille

Mia H: 3/4, 3500g, 50cm, Tjej

Marie (miamia77): 5/4, 3045g, 51 cm, Tjej

Camilla: 5/4, 3250g, 50cm, Tjej

Tess: 5/4, 3550g, 50cm, Tjej

Alva: 6/4, 3310g, 50cm, Tjej

Zeb: 8/4, 3140g, 49,5 cm, Tjej

Maja: 9/4, 3140g, 49 cm, Tjej

Tiara: 10/4, 3250g, 51cm, Tjej

Anki: 13/4, 3550g, 48cm, Tjej



LÖSENORDSSKYDDAD

Jag planerar att lösenordsskydda min blogg

innan bebisen kommer för att kunna sätta in

fler bilder på både bebis & min familj, samt

mer använda mig av namn.

För att få lösen till bloggen ber jag er maila

mig på:

[email protected]

Samt besvara dessa frågor:

1) vem ni är, ungefärlig ålder,

singel/sambo/gift/barn

2)Hur ni hittade min blogg
OBS! Deadline 6/3
Jag kommer börja skicka ut lösenorden i slutet av feb & än så länge är det bara supersöta mail som dimpt ned i inkorgen & alla är berättigade ett lösenord


Kommentarer
Postat av: Tess

Nej såna vänner kan man ju klara sig utan. Om hon inte ens kan prioritera en fika på ett par timmar än mindre att ställa upp om du är
trubbel. Såna kan man både ha och mista. Klyschan "i nöden prövas vännen" stämmer bra på såna. Personligen har jag märkt att jag även prioriterat annorlunda sedan jag blev mamma, är inte lika trogen gamla lojaliteter längre.
Bra att dina föräldrar hade det bra i fjällen och att deras vänner varit bra. Tystnaden måste vara det värsta,bra skrivet av din mammas kusin!
Kram Tess.

2008-02-28 @ 09:38:32
Postat av: Ida

Tyvärr händer detta ofta. Har själv förlorat min "bästa vän" när jag gick igenom ett dödsfall i familjen. En tid efter dödsfallet sa hon upp vänskapen med mig pga att jag var en annorlunda person, jag var tystlåten och konstig osv, vilket hon inte kunde ta. Vilket inte är så konstigt så jag var deprimerad efter dödsfallet! Nu efter några år inser jag att: vem vill vara en vän med henne som är så ego och bara tänker på sig själv? Jag är glad att jag är borta från henne! Detta dåliga beteende kommer bara komma tillbaka till henne själv en dag när hon är i kris. Så, du får tänka så oxå. Vem vill vara vän med henne som bara tänker på sig själv? Du har det mkt bättre med din familj och nuvarande vänner. Kram!

Postat av: Lena

Hej Nhea

Nu lämnar jag min gissning
du får en dotter 3/4 vikt 3100kg 49 cm.
Kram Lena

2008-02-28 @ 15:36:06
Postat av: Emilie

Hej Nhea!
Jag tror att ni får en son 7/4. Vikt: 3200 g, längd: 52 cm.
Hälsningar
Emilie

2008-02-28 @ 17:28:34
Postat av: Maja (xolma)

Hej, måste ju också komma med en gissning.
Jag tror att ni får en son den 29 mars. Vikt: 3100 g längd 48 cm

2008-02-28 @ 18:37:47
Postat av: Syster Anna

29/3
Pojke
3300 g
50 cm

2008-02-28 @ 20:50:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0