Lösenord, föräldrakurs & Melodifestival

Jag återupprepar det jag skrev igår - ni som ännu inte fått lösenord - det KOMMER, igår satt jag 2 h & skickade & har bara hunnit med 1/3 av er. Många har skrivit fina personliga mail & det känns som jag vill lämna några personliga rader tillbaka. Jag ska fortsätta utskicket idag & kom ihåg det börjar inte gälla förrän 7 mars om inte bebisen tittar ut innan - så det är ett tag kvar! Håll ut!

Igår var vi på vår första Föräldrakurs. Vi skulle vara 5 par, men blev 4 unga par. Väldigt spridda magar allt från v. 21 till min v. 35 mage.  Vi delades först in i 2 grupper, mammor & pappor & fick skriva ned vad ville veta & få ut av föräldrakursen & det viktigaste kändes förlossningen. BM ville helst inte börja med den, men jag stod på mig - för sjutton ungen kan ju komma ut närsom helst känns det som + att vi nästa tillfälle hos BM ska skriva Förlossningsplan. Så hon fick börja med att berätta om just förlossningen & fortsatte sedan med smärtlindring. Det känns som ett virrvarr med smärtlindring i huvudet: å ena sidan är smärtlindring farligt för bebisen då den kan bli slö & trött, värkarbetet kan avstanna osv, å andra sidan är det farligt att inte ta någonting alls för då kan man spänna sig för mycket av smärtan, stanna upp förloppet, bebisen blir klämd i kanalen & bla bla bla. Så när hon frågade om vi redan hade klart för oss vad vi ville ta så kunde jag inte låta bli att svara "Ja tills du började berätta"...
Ett av paren hade vi oss ett gott skratt åt efteråt.  Han satt & höll henne i handen i 2 timmar, därimellan pussades det på magen, pussades på hennes armar, på hennes mun. När vi skulle dela upp oss i grupper, blev det en låååång avskedspuss både på mun & mage & när de kom tillbaka igen var det som på film - nästan springandes mot varandra -kasta sig i varandras armar & hångla lite. Min kommentar var " Att hon inte klipper till honom". Jag skulle fasen bli galen om mannen klängde som en ål på mig & fatta sen när bebisen kommer, först en bebis som kräver närkontakt + en man som är lika krävande på den biten -ge mig luft!

Eftersom vi var på fest när det var delfinal i Melodifestivalen i lördags var jag ju tvungen att hålla mig vaken till reprisen sent igår, så här kommer min recention:

BWO: Å han är så söt sångaren -Martin & han har exakt lika många hårstrån som mannen på bröstet (ca 3 st). Låten gick rakt in på finalplats hos mig. Det enda negativa var ballongläderbyxorna & så den där hemska lilla saken i shorts som tyvärr måste vara ett musikaliskt geni för allt han tar i blir till guld...

Micke: Ibland har jag svårt att förstå hur de som plockar ut bidragen tänker. Visst så måste man ha med folk som garanterat kommer komma sist. & visst vi är ett mångkulturellt land - men ändå, hade låten varit på  engelska hade låten genast hamnat bland topp 5-6.

Frida: Nope ingen låt för mig. jag hade skitsvårt att höra vad hon sjöng & då blev texten lika intressant som den på bosniska. & så kan jag inte förstå, det är melodifestival, Frida måste ha 100 designers som vill göra hennes kläder, varför kan ingen utav dem säga åt henne : tyvärr men din figur passar inte i byxor, hon hade varit supersnygg om de gjort t-shirten till en knälång klänning, lite utsällt under brösten, vips hade man trollat bort både mage & äppelform & då hade hon kunnat burit upp den gräsliga jackan till & med! OBS! Klädbyte till finalen -tack! För mig fick Frida inte mer poäng än att det räcktetill andra chansen!

Caracola: Läste en recention om att det var en låt för barn - så dålig tyckte jag inte den var, den var välkommen till andra chansen för min del.

Patrik:: Å Patrik, å Patrik - varför gick inte han vidare? Både gung i låten, bra artist & scenarrangemang - för mig hade patrik gått direkt till final!

Ainbusk: Vilka fina klänningar - vill haaaa allihopa, men låten nja...

Eskobar: Sorry men här orkade inte min trötta gravidkropp mer utan den gick & la sig!

Dagens meny: 

Frukost: 1 minibaguette med minilätta & ost, 20 tal vindruvor, 1 glas tropisk juice, rött te Lunch: ??? Fika: apelsin + te Kvällsmat: tacopaj Kvällsfika: äpple + te

Bebis-Tävling:

*Vilket datum kommer bebisen födas (vi har bf 3/4) ?
*Hur mycket kommer den väga?
*Hur lång kommer den vara?
*Vad kommer det bli kille/tjej?

Listan på era gissningar ( ni skickar in gissningen som kommentar) kommer publiceras längst ned i varje inlägg fram tills bebisen är född! & den som vinner kontaktar mig på [email protected] & kommer få en symbolisk vinst skickad hem på posten!

http://saandrras.blogg.se/ : 13/3, 3200g, 50cm, Tjej

Pernilla: 15/3, 2550g, 47 cm, Tjej

Åsa: 23/3, 3177g, 47 cm, Tjej

Sommartjejen: 24/3, 2800g, 49 cm, Tjej

Sommartjejens man: 24/3, 3100g, 46cm, Tjej

Victoria P: 24/3, 3210g, 48cm, Tjej

Sandra: 26/3, 2995g, 49 cm, Kille

Veronica: 27/3, 2850g, 49 cm, Kille

Anna: 28/3, 2750g, 47cm, Tjej

Malinsson: 29/3, 2985g, 48 cm, Tjej

Emma: 29/3, 2820g, 49 cm, Tjej

Pyjamas: 29/3 3150g, 49cm, Tjej

Emelie: 30/3, 3150g, 49 cm, Kille

Linda: 1/4, 3050g, 49cm, Tjej

Jasmin: 1/4, 3075g, 48cm, Kille

Maria: 1/4, 3120g, 48cm, Tjej

Louise m Ebba 0205 & Eric 0508 : 1/4, 3260g, 50cm, Tjej

Svintoflickan: 2/4, 3120g, Tjej

Viktoria: 2/4, 3290g, 51cm, Kille

MammaVeronica: 2/4, 3845g, 49cm, Kille

Mia H: 3/4, 3500g, 50cm, Tjej

Camilla: 5/4, 3250g, 50cm, Tjej

Tess: 5/4, 3550g, 50cm, Tjej

Alva: 6/4, 3310g, 50cm, Tjej

Zeb: 8/4, 3140g, 49,5 cm, Tjej

Maja: 9/4, 3140g, 49 cm, Tjej

Tiara: 10/4, 3250g, 51cm, Tjej

Anki: 13/4, 3550g, 48cm, Tjej

LÖSENORDSSKYDDAD

Jag planerar att lösenordsskydda min blogg

innan bebisen kommer för att kunna sätta in

fler bilder på både bebis & min familj, samt

mer använda mig av namn.

För att få lösen till bloggen ber jag er maila

mig på:

[email protected]

Samt besvara dessa frågor:

1) vem ni är, ungefärlig ålder,

singel/sambo/gift/barn

2)Hur ni hittade min blogg
OBS! Deadline 6/3
Jag kommer börja skicka ut lösenorden i slutet av feb & än så länge är det bara supersöta mail som dimpt ned i inkorgen & alla är berättigade ett lösenord


Kommentarer
Postat av: Kokosbollen

Vill också vara med och gissa. Jag tror det blir den 25/3, vikt 2900g, längd 49cm och en liten flicka.

2008-02-26 @ 12:32:34
Postat av: Vickan

Tänkte jag också ville gissa vad du har i magen. Kanse en tjej som väger 3445 gram och är 50 cm lång.

2008-02-26 @ 14:37:57
URL: http://moaolsson.blogg.se
Postat av: Tess

Är det samma tjejer du kommer gå i mammagrupp med sen? Vet att det är så på en del ställen och det låter så trevligt=) Jag skrattade då jag läste om den "över-kärleksfulla" mannen. Påminde mig om en man på vår föräldrakurs. Han gick runt med en broderad kudde som hans fru kunde sitta på, och satt och kysste hennes hand hela tiden.
Kul att skriva förlossningsbrev hos BM nästa gång. Det är jättesvårt det där med bedövningar. Det enda jag kan råda till är att ta reda på fakta om vad som finns och vad de kan ha för biverkningar. Bestäm dig för om det finns något du ABSOLUT inte vill ha, och vad du skulle vilja börja med och se om du tycker att det räcker. Alla bedövningar är ju inte farliga för barnet=) Helt utan var ju inte speciellt kul, det kan jag skriva under på=(
Kram Tess.

2008-02-26 @ 15:35:15
Postat av: Nhea

Tess: jag vet faktiskt interiktigt hur det funkar det där med mamamgrupp, men eftersom vi är så olika långt gångna så blir det nog bara en som är så pass nära i ålder. Ska fundera litetill på bedövningar...
Kram

2008-02-26 @ 16:39:54
URL: http://nheas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0