Melodifestivalrecention & bebishicka...

Började pyssla med tvätt & plocka här hemma. Fick som en molande mensvärk & la mig för att vila en stund. Sen kunde jag känna varje vridrörelse bebisen gjorde & dess huvud som skruvade i bäckenet gjorde förbannat ont. Fick bebisen att somna en stund & vi kunde äta lunch. Mannen ville inte att jag skulle åka & handla ensam när jag till & från hade sådär ont så vi packade ihop oss & åkte iväg båda två. Hittade 2 st tvättkorgar för 125:- på ICA, grå som matchar vårt klinkers & övrig möblering därinne så det gick ju snabbt & enkelt. Börjar kännas i både fötter & rygg att man bär på lite mer än vanligt...

Tog en biltur i det vackra vädret, åkte till ett nybyggt område vid havet. Som tur var låg där inga "wow hus" utan de var ganska fula faktiskt & ett fåtal hade bra utsikt över havet. Men visst skulle det vara mysigt att bo 100m från ett havsbad... Men ack för långt från centrum. Bebisen fortsatte skruva sig. & mannen tittade oroligt på mig.
Mannen: Vill du åka hem?
Jag: Nej då kör du.
Mannen: Men du har ju jätteont!
Jag: Ja jag vet inte det kanske är värkar? Jag har ingen aning!
& i den sekunden antog mannens ansikte en lätt vitaktig färg... hehe...
Men vi fortsatte vår resa & det onda kändes bara när bebisen rörde sig & då var oftast magen mjuk så jag var inte så orolig, tror mer på en fixering för när jag ska börja mig ner eller sätter mig känns det som jag har en boll uppstryckt i ...ja ni vet vad...

Tog ett bad vid 18 snåret, upptäckte för första gången att bebisen hade hicka!! Stackars liten vad den hickade! Försökte buffa jag på den, men den fortsatte, ropade på mannen, men det fortsatte. Men så klev mannen i badet, vattnet började svämma över så han fick släppa ut lite via proppen & när han stängde den lyckades ett av hans stjärthår hamna i kläm. Jag garvade så jag höll på att kissa på mig & bebisen slutade hicka av ren förvåning!?

Melodifestivalen:

Ola: Först tyckte jag låten var lite för schlager anpassad, men den tog sig & för varje reprissnutt så blev den till en favorit!

Lasse Lindh: Jag är ju lite anti Lasse från början, sen han hade en spelning i stan & blev generad & fnissig av att 100talet fjortisar skrek att han var snygg... Kunde inte riktigt koncentrera mig på om han var bra eller dålig.

The Nicole: Hur kom hon med? Jag hoppas innerligt att hon var så himla nervös att det var därför hon sjöng falskt & att orkestern lixom blandat ihop det med en anan låt & spelade fel. Det lät rent ut sagt förjävligt!

Alexander: Håller nog med min syster om att han är en tönt. Inte blev det bättre av att han knappt säger ett ljud & att de försökt göra om honom till en skabbig kopia av Marcus Fagerwall. Låt som bör lyssnas på radion - ej in real life!

Rongedal: Har lite svårt för deras look, den där rakade med glasögon & en pubisrand på hakan struttandes runt i färgglada kostymer. Men när jag kopplade bort dem insåg jag att låten var ju riktigt bra!

Sanna Nielsen:Ärligt talat, är vi inte lite trötta på Sanna?! Hon lever på melodifestivalen, gör sen en sommarturné & tar nya tag till nästa melodifestival, Visst vore det väl skönt med iallafall ett års break snart?! Men låten var fin, men den har ingen power till Eurovison.

Andra generationen: Behöver jag säga mer än att det blev kvällens kisspaus?!

Carola & Andreas: Är lite anti Carola just nu, hon tar för mycket för självklart & likaså tidningarna. Men jag fick väl ge med mig om att låten var riktigt bra, om än jag störde mig på att hon försökte strypa Andreas med sitt klängeri under uppträdandet...

Mina val:
Globen: Ola & Rongedal
Andra chansen: Carola&Andreas & Sanna

Summasumarum: Heja Svenska folket, de nehövde sig en näsbläcka eller iallafall Carola, så jädrans skönt!! Synd bara att Ola inte gick vidare direkt...


Dagens meny:

Frukost: tekaka med minilätta & portsalut, fruktjuice, rött te & 1 apelsin Lunch: överblivna pizzabitar Fika: sista slicken av citrompajen MIddag: fläskfilé med svampsås & mannen har tänkt ge sig på försök nr 2 på Jamie Oliver potatisen! Kvällsfika: ostbågar är ju som godast dagen efter...

LÖSENORDSSKYDDAD

Jag planerar att lösenordsskydda min blogg

innan bebisen kommer för att kunna sätta in

fler bilder på både bebis & min familj, samt

mer använda mig av namn.

För att få lösen till bloggen ber jag er maila

mig på:

[email protected]

Samt besvara dessa frågor:

1) vem ni är, ungefärlig ålder,

singel/sambo/gift/barn

2)Hur ni hittade min blogg
OBS! Deadline 6/3
Jag kommer börja skicka ut lösenorden i slutet av feb & än så länge är det bara supersöta mail som dimpt ned i inkorgen & alla är berättigade ett lösenord!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0