Promenaddag?!

När rosorna jag fick av mannen på Alla Hjärtans dag inte ville stå längre så fick de bo i min glaskupa!

image282


Blev en riktigt lugn & slapp dag igår. Halsen kändes bättre efter lite frukost, men det är väl som så att det tar längre tid att bli frisk från en förkylning när man är gravid. Är iallafall glad att jag sluppit feber & huvudvärk -även om jag hatar att ha ont i halsen.



Var inte speciellt hungrig på hela dagen & det blev inte bättre av att korvarna till lunch var frostskadade & smakade urk rent ut sagt, så jag slängde dem & mumsade mos med tillbehör istället.

Sov en stund på eftermiddagen & så blev det Dawson med fika & sen påbörja middagen.

Fick meddelande från en glad mamma, det är ju & åker skidor i fjällen & hon hade vågat åka lite skidor, om än på stela & lite rädda ben, men vem kan begära att en snart 60 årig kvinna ska svischa ner som Anja i pistarna?! Mysigt för dem att komma bort!!!

Ringde en av mina bästa vänner som oxå är gravid, hon har snart, snart gått halva tiden. De ska komma hitåt i helgen så antingen möts vi på halva vägen eller så kommer de hem till oss. Mysigt!



Har avbokat dagens happening, skulle fika på stan sent på eftermiddagen med en drös mammor eller blivande mammor som hittat varann på familjeliv. Jättekul, men jag vill inte riskera att starta bekantskapen med att smitta ner alla inklusive befintliga bebisar. Så jag får haka på nästa tillfälle istället.

Idag tänkte jag äntligen ge mig ut på en promenad, tänkte ta med cykeln som stöttepelare & gå till lilla ICA & handla lite brukar i normalfall ta 20min tur & retur, så jag räknar vara borta 45-60 min.  Solen skiner ute & jag har inte fått frisk luft på 3 dagar! & kanske kan man hitta något litet smaskigt till fikat & någon trevlig tidning oxå...



Har nu stått & glott lite väl länge ut genom lilla köksfönstret. Våra grannar ska ha bebis i februari & jag har varken sett skymten av hennes tjocka mage eller bebis. Idag tyckte jag pappan stod & mecka med en barnvagn i bagaget på bilen, men jag inte riktigt säker... Man kanske skulle önska sig en kikare i födelsedagspresent ;-)

Igår när jag pratat klart med min kompis hittade jag mannen sovandes i sängen med boken "Du ska bli pappa" på bröstet... Tror att det är fler som börjar känna att det närmar sig =).

Dagens meny:

Frukost: knäckis m minilätta& ost, fruktjuice & rött te Lunch: torsk m kokt potatis & äggsås Fika: hmmm.... Middag: korvstroganoff med ris Kvällsfika: apelsin & te

LÖSENORDSSKYDDAD

Jag planerar att lösenordsskydda min blogg

innan bebisen kommer för att kunna sätta in

fler bilder på både bebis & min familj, samt

mer använda mig av namn.

För att få lösen till bloggen ber jag er maila

mig på:

[email protected]

Samt besvara dessa frågor:

1) vem ni är, ungefärlig ålder,

singel/sambo/gift/barn

2)Hur ni hittade min blogg
OBS! Deadline 6/3
Jag kommer börja skicka ut lösenorden i slutet av feb & än så länge är det bara supersöta mail som dimpt ned i inkorgen & alla är berättigade ett lösenord


Kommentarer
Postat av: Åsa

Söt blogg! :)

2008-02-19 @ 09:42:46
URL: http://asanordin.blogg.se
Postat av: Viktoria

Det låter bra att ta med cykeln som stöd. Hoppas att det blir en mysig promenad. Tidning och fika låter inte helt fel.....
Ha en bra dag!
Kram

2008-02-19 @ 10:21:03
Postat av: Tess

Nawwww.... Pappa med bok på bröstet...
Hoppas att du får en fin dag, njuter av det fina vädret och hittar gott fika!
Kram Tess.

2008-02-19 @ 11:06:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0