Scrapbooking - faktiskt jätteroligt!

Igår åt jag mat innan mannen kom hem så jag skulle hinna vila lite & inte komma dit sprängmätt med stenhård mage. Kursen började 18.30 & jag hade verkligen inga förväntningar, tänkte mer -kan va kul att se hur man gör för det där har man ju hört talas om så mycket, sen att korten looks like hell det får bli en annan femma. 2,5h kändes lite mastigt, men det fick jag väl stå ut med tänkte jag...

Men när vi kom dit så insåg vi att DET GÅR INTE GÖRA FULA KORT med allt detta roliga material. Det var hur roligt som helst & det kändes inte som om något kostade någonting när man plockade ihop ett ark för 6,50 där ett annat för 9 :- där, en nit för 50 öre osv. Givet vist gjorde det ju det när man slog ihop allt & jag drabbades såklart av shoppaholic & köpte på mig lite roliga saker! Kreativiteten flödade, han knappt äta frukten de bjöd på & 2,5h var ingenting, fick stress shoppa på slutet & hade lätt kunnat suttit kvar 2,5h till.. Att bebisen tröck under bröstet så jag trodde jag skulle spricka, tänkte jag inte på förrän vi skulle gå därifrån...

Jag riktade in mig på kort till mina syskonbarn, här kommer resultatet:




Kort till en liten tjej



Kolla in den här stämpeln - så underbart söt liten tjej & med högklackat, min systerdotter upp i dagen!



Kort till en liten större tjej



Material för kort till en liten kille



Material för kort till en lite större kille


Vågade inte boka in mig på en till kurs i vår, mars, april känns lite vanskliga för inbokade saker, men jag ska helt klart gå dit i höst igen!

När jag kom hem satt mannen & körde med samma jäkla GTI GOLF på Playstation som har kört runt med i snart en vecka, men han stängde av så jag fick se House. Vi har strickta Playstation regler här hemma, han får spela de tiden inte jag vill titta på tv - inte en sekund mer. & jag är superglad att det är en bil han kör runt runt eller lite långbanegolf han spelar istället för att springa runt med någon gubbe & panga hej vilt -då skulle spelet åkt ut ögona böj!

Igår vann  jag en auktion på Tradera - vetekudde för 49:- + frakt (så 71:-) helt överkomligt! =), så nu kan jag bocka av den på listan oxå =)

Dagens meny:

Frukost: 2 knäckisar med skivat kokt ägg, 1 smultron/jordgubb yoghurt Lunch: ugnsbakad falukorv med mos Fika: äpple + te Middag: kokt torsk m poitatis & äggsås Kvällsfika: fruktsallad

Dagens musik: Dilba - (står inte ut med att människan pratar, men sjunga kan hon)

Dagens outfit: svart byxor, vitt linne & en vit/brun tunika som svärmor slängde till mig senast "den här har jag köpt, jag tycker inte om den men den kanske duger till dig som är gravid"   eh...tack...

Dagens happening: hallongrottor & scrapbooking


LÖSENORDSSKYDDAD

Jag planerar att lösenordsskydda min blogg

innan bebisen kommer för att kunna sätta in

fler bilder på både bebis & min familj, samt

mer använda mig av namn.

För att få lösen till bloggen ber jag er maila

mig på:

[email protected]

Samt besvara dessa frågor:

1) vem ni är, ungefärlig ålder,

singel/sambo/gift/barn

2)Hur ni hittade min blogg
OBS! Deadline 6/3
Jag kommer börja skicka ut lösenorden i slutet av feb & än så länge är det bara supersöta mail som dimpt ned i inkorgen & alla är berättigade ett lösenord!


Kommentarer
Postat av: Tess

WOW, vilka fina kort du gjort! Superfina! Kommer bli fina kalasinbjudningar ditt barn får dela ut till kompisarna sen=)
KOm förresten på att jag bytte lösenord på min låsta, det ska vara rolling och stones istället, så du inte tror att jag bluffar;)
Kram Tess.

2008-02-06 @ 09:46:34
Postat av: sommartjejen

Vilka härliga kort!!

2008-02-06 @ 09:47:25
URL: http://www.sommartjejen.blogg.se
Postat av: Viktoria

Jag blir helt sjuk när jag ser så fina kort. Jag skulle också vilja vara pysslig.....
Är det svårt?

Kram Viktoria

2008-02-06 @ 10:30:45
Postat av: Camilla

Jättefina kort!! ha en bra dag! Kram

2008-02-06 @ 11:04:18
URL: http://minusfem.blogspot.com
Postat av: Nhea

Tusen tack!

Viktoria- det roliga är just att det är inte svårt! Om du kan klippa & klistra då fixar du det! =) Men jag rekomenderar att försöka gå på någon kurs eller mässa eller dyl så man får lite inspiration & då får man även rabatt på materialet. Såg att det finns en uppsjö av Scrapbooking material på Tradera!

Kram på er!

2008-02-06 @ 11:31:06
URL: http://nheas.blogg.se
Postat av: Maria

Kan bara stämma in som i en kör. Jätte snygga kort!

2008-02-06 @ 17:08:57
Postat av: Anna

Tänker på dig och din familj, kan inte säga nåt annat det är bara för hemskt.... ::: kram:::

2008-02-06 @ 18:46:46
Postat av: Maria

Skickar också massa massa kramar!!!!!

2008-02-06 @ 18:58:46
Postat av: Camilla

Läste om er mamma i din systers blogg..Finner inga ord för hur orättvist detta är. Tänker på dig och din familj. Massa kramar!!

2008-02-06 @ 19:33:55
URL: http://minusfem.blogspot.com
Postat av: Pernilla

läste i somris blogg om er mamma och vill bara sända varma kramar till er!

2008-02-06 @ 21:48:08
Postat av: Åsa

Läste i din systers blogg.. Tänker på er. Många kramar

2008-02-07 @ 09:16:30
URL: http://asasvarld.blogg.se
Postat av: Viktoria

Skickar många kramar. Tänker på Er!

2008-02-07 @ 10:06:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0