Systerdag

Idag har min äldsta syster varit här. Vi åt frukost ihop, pratade, grät en skvätt & skrattade en skvätt. Sen tog vi oss i kragen & åkte ned på stan...

Det var nästan så vi försökte shoppa oss lyckliga. Inne på en guldsmedsbutik tittade vi på Efva Attling smycken, biträdet frågade hur långt jag hade kvar & gissade på "en pojke". Träffade en kollega & jag övade mig genom att berätta, tårarna rann på både mig & syster, kramarna var långa från kollegan & butiksbiträdet såg en smula chockad ut...

Vi handlade Alla hjärtans Dag present åt varandra, en glaskupa på fot som vi köpte choklad till - kommer bli jättefint. Sen slank det ned hårslingor & så stegade vi in på Clas Ohlsson & jag gick direkt till en infodisk & lämnade fram lappen mannen skrivit, enkelt 2 minuter senare kom killen med grejerna, flinade lite, men äsch det bjuder jag på. Gick in på Kappahl & hittade en underbar svart/vit klänning (bild kommer imorgon) som jag tänkte pryda min gravidkropp med på ett 40 års kalas jag ska på om 2 veckor. Vi hittade även hjärtkalsonger & strumpor till våra makar. Sen var det dags för lunch då min syster blivit tillbaka ropad till kassan "Om du trycker på klar får du ett kvitto oxå"... Vi trängde ned oss på ett café & njöt av nachostallrik. Upptäckte att parkeringsbiljetten gick ut precis då, men va tusan vad är väl en p-bot i det här läget?!

Sen fick syster shoppat lite på Make Up Store & Vero Moda innan vi gick till Lindex för att leta amningsbh, den modell jag vill ha hade bara ministorlekar kvar, hur många som ammar har stl 75B tex? Fick då ta en annan modell men när rätt storlek äntligen hittats & bh:n framtagen höll vi på att kissa på oss av skratt för det gick fan i mig att köra ner huvudet i kupan. Så det var bara hänga tillbaka & ta en annan modell som såg lite mindre ut...
Syster hittade en väska för 349:- men blev lite tveksam för den var ganska dyr att impuslshoppa, men väl i kassan måste det blivit helknas för vi småsprang ut ur butiken då hon endast behövt betala 129:- för den...

Väl hemma ensam igen kände jag att morgonens alvedon började gå ur, kände mig verkligen skitrisig med ont i hals & huvud, så jag smsa mannen om att han fick fixa hem mat på vägen & att jag gick & la mig.

Vid halv sex snåret ringde mamma & grät, hon hade läst en text jag klippt ihop härifrån bloggen. Jag frågade henne noga om hon ville läsa & det ville hon & så gav jag henne strikta order om att inte läsa när hon var ensam, samt varnade om att jag inte ens kunde läsa min egna ord att tårarna strilade.  Hon tyckte det var skönt att läsa samtidigt som det gör såååå ont! Hon ville komma hit på en gång, men vi bestämde oss för att vänta till fredag som bestämt. Idag var hennes stora fråga "Hur ska livet någonsin bli till vardag idag?" Det går inte, så vi pratade i samma termer som Somris skrivit "En ny annorlunda vardag". Mamma hade varit nere på stan & plötsligt kom tanken "Här går jag med ALS & världen bara snurrar på även om det känns som den har stannat".

Mannen kom hem med mat -Sibylla hamburgare med strips & så sa han lite försiktigt "Jag tänkte mig inte för jag köpte Cola light", men jag har ju inte fuskat en enda gång så vi bestämde att det inte gjorde något. Myste lite med bebisen, som vänt rumpan åt mannen, som blev besviken för att den inte är lika killig på rumpan som på foten hihi.

Funderar nu starkt på att sjunka ned i ett avslappnade bad...

Kommentarer
Postat av: Viktoria

Hoppas att det blev ett bad, kanske ligga där och bara vara ett med bebisen.....
Låter som om Du och systern har haft en trevlig dag trots allt.
Tänker på Dig/Er.
Stor kram

2008-02-11 @ 22:48:16
Postat av: Ida

Precis som Viktoria låter det som om ni hade en härlig dag ändå! Är det inte konstigt hur shopping kan göra en glad? Tröstshopping är nice. Just nu är ni upp mitt i den värsta chocken men jag lovar dig att chocken kommer lugna ner sig. Vi människor är skapta så att vi går vidare när det har lugnat ner sig. Det är så vi överlever. Grejen är den att vi går ifrån att "vara mitt uppe i krisen" där allt kretsar kring den till att leva med krisen. a det bra!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0