Vad behöver man ha med till BB?

Håller på att fundera lite på vad som ska packas i BB-väskan mina listor är inte klara & jag behöver lite tips & råd. Jag skriver min nyvarande lista så får ni fylla på/dra av efter egen smak. Vad tycker just DU saknas? & Vad önskar DU att du hade haft med dig?

Ät & drickbart:

* Coca-cola
* Mineralvatten
* sugrör
* chokladkaka & gelehallon
* glutenfria smörgåsar (obredda)


Till Bebisen:

* 2 hjälmmössor
* 6 bodies
* 2 byxor med fot
* 2 sparkdräkter
* 2 pyjamas
* 3 par strumpor
* 3 spyhanddukar
* 1 filt
* Overall med "inbyggda" vantar
* Blöjor 2-5 kg (hur många?)
* 1 snuttefilt
* bilstol

Till mig:


* 1 pkt Liberesse goodnight

* 1 amningsbh

* amningsinlägg
* purelane bröstvårtssalva

* 1 mysdress

* 3 par linnen (lätta att dra ned vid amning)
* 1 par mjuka byxor
* 1 munkjacka
* trosor & strumpor
*  tofflor
* eget shampoo/balsam & lotion/olja att smörja in mig med


LÖSENORDSSKYDDAD

Jag planerar att lösenordsskydda min blogg

innan bebisen kommer för att kunna sätta in

fler bilder på både bebis & min familj, samt

mer använda mig av namn.

För att få lösen till bloggen ber jag er maila

mig på:

[email protected]

Samt besvara dessa frågor:

1) vem ni är, ungefärlig ålder,

singel/sambo/gift/barn

2)Hur ni hittade min blogg
OBS! Deadline 6/3
Jag kommer börja skicka ut lösenorden i slutet av feb & än så länge är det bara supersöta mail som dimpt ned i inkorgen & alla är berättigade ett lösenord!


 


Kommentarer
Postat av: Tess

Ååååh... bb-lista! Ber att få återkomma om det imorgon, jag har sparat min andra och har lite bråttom just nu=)
En sak; Musik! Hade med en blandad cd då andra tjejen föddes och det var toppen! Hon föddes till Elvis Presley- cant help falling in love. CD-n var fylld med musik jag gillar. Om de inte har cd-spelare på din förlossningsavdelning så brukar det gå bra att ta med!
De brukar ha blöjor på bb till bebisen, och MEGA-bindor till dig! Mat till pappa och en massa mynt till parkering och snask-automater på sjukhuset (om det blir natt och inget har öppet).
Laddare till mobiltelefoner, kamera (och kanske en extra kamera om ngt skulle hända med den ordinarie). Videokamera att filma efteråt på BB med kan vara kul. Och komma ihåg att ta sjukt mycket kort på er alla, kanske även under själva förlossningen med lustgas och allt vad det nu kan vara. Inte kul under tiden, men superkul att ha efteråt!
Kramar

2008-02-17 @ 15:56:57
Postat av: Tess

Jag menade såklart att du ska ta med mynt till parkering och automat+ mat till pappa. Och att de brukar ha bindor och blöjor på BB. Skrev lite otydligt!
Fler kramar!

2008-02-17 @ 15:58:22
Postat av: Annsofi

Hmm... tycker nog du täckt in det mesta faktiskt. Det är väl lite olika på olika BB, men på mitt BB fick man de blöjor (du undrade över antal) man behövde så det behövde jag inte ha med själv. Man fick också fri tillgång till bindor att ha efter förlossningen (gigantiska, men tyvärr nödvändigt!), jag fick t.o.m med mig ett gäng hem.
Jag saknade inget i min egen BB-väska, snarare var det en hel del jag inte hade behövt ha med. Men, det beror ju så mycket på hur man mår och hur förlossningen går. Mig fick de tvinga i näringsdryck för att jag skulle orka med, själv kände jag inget sug efter någonting!
*kram*

2008-02-17 @ 15:59:35
Postat av: Anki

Jag skulle ta med mig ytterligare ett par byxor till mig själv, det var vad jag saknade om man blir kvar längre än vad man tror.
Jag skulle även rekommendera er att ta med energidryck till dig och mannen så han inte svimmar :). Nått att äta till mannen, vi hade tur som fick mat men alla får inte det. Kläder till mannen, båda mina barn har bajsat ner pappa när de kommit ut :D.

2008-02-17 @ 16:32:29
Postat av: pernilla

bra lista du har fått ihop skulle oxå tips om ombyte till mannen, det saknade vi vid första barnet då det drog ut på tiden och mannen inte hade nåt med sig.
och äta åt honom med, gärna energi dryck som nån skrev.
musik är toppen att ha med,gärna flera skivor även där om det drar ut på tiden. vi nötte skivan vi hade med många gånger och man var lite less till slut :-)
här fick man oxå blöjor och bindor.
Lycka till!!

2008-02-17 @ 17:26:01
Postat av: svintoflickan

tycker listan verkar bra:-)
jag använde dock inte så mycke...varje gång har jag älskat att gå runt i sjukhusets "klänning" eller vad man ska kalla de..sov i det också..
bindor fick man ju där..så de var mest att man ville ha när man åkte hem..nattbindor då..
bebisen hade nog deras kläder första dagen..sen ville jag engagera mig i att ta på o grejja..
blöjor finns också på sjukhuset..
men inte blöta tvättservetter om man säger..men de vill ju inte alla ha heller..
cola o choklad är toppen:-)
hem hade jag tagit med ett par snygga mysbrallor till mej men de var såå osköna..så nästa gång ska jag tänka på att jag faktiskt inte blir smal på en gång.ler..och att de ska vara skönare än vad de är snygga...
jag tog med mej rakhyvlar med..bara kände mej tvungen att raka benen för att känna mej någorlunda fräscsh..knäppt.men,men.
som sagt din lista verkar toppen.
ha de bra nu.
kramis

2008-02-17 @ 17:36:55
URL: http://svintoflickans.blogg.se
Postat av: Mia

Kläder under själva förlossningen: jag använde sjukhusets, kändes fräschast att inte "befläcka" sina egna. Men efteråt var det superskönt med mysdress - räkna inte med att ha magen kvar men räkna INTE med att den försvinner... *s*
Jag skulle inte ha så mycket kläder till bebisen, det finns lånekläder där och det känns helt ok i det läget tyckte jag. Skönt när man landat lite att ta på egna medhavda kläder dock. Jag skulle nog köra på ett-två ombyten bara.
Blöjor och bindor får man tror jag, du kan ju kolla innan. Om du ska ha med egna bindor ska de vara STORA, större än du någonsin använt förut:-)
Musik hade jag enormt stor glädje av, vi hade med egen cd-spelare.
En necessär till dig själv - och mannen! Tänk på att inte använda för starka dofter för bebisens skull.
Kolla i förväg var man parkerar och om det går att betala med bensinkort när man "checkar ut" från parkeringen. Det är det absolut smidigaste för ibland vet man inte om det är dags på riktigt eller om man blir hemskickad, och så vet man inte om man ska lägga i mynt för två timmar eller 27.
Mat till mannen - vi hade en påse bröd och en påse pålägg (skinka) i frysen som vi tog ut när det var dags att åka. Hade vi stor nytta av för det var långt att gå till en automat där man kunde köpa mat och jag vägrade släppa iväg honom så länge:-)
Ett ombyte till dig och mannen behövs också. Skulle ni bli kvar längre kan det vara bra att ha städat lite i garderoben innan så att du kan dirigera maken eller någon kompis att åka hem och hämta.
Lycka till!

2008-02-17 @ 17:59:45
Postat av: sommartjejen

(Lägger in mina förslag i din lista med ett minusstreck framför)

Ät & drickbart:

* Coca-cola
* Mineralvatten
* sugrör
* chokladkaka & gelehallon
* glutenfria smörgåsar (obredda)
- Lägger till någon frukt eftersom det var det enda jag fick i mig på en hel dag när värkarna var för hemska!

Till mig:

* 1 pkt Liberesse goodnight
* 1 amningsbh
* amningsinlägg
* purelane bröstvårtssalva
* 1 mysdress
* 3 par linnen (lätta att dra ned vid amning)
* 1 par mjuka byxor
* 1 munkjacka
* trosor & strumpor
*
tofflor
* eget shampoo/balsam & lotion/olja att smörja in mig med
- Egen kudde! Den var skön att ha både på förlossningen och efteråt på BB så man slipper ligga o prassla på sjukhus kuddarna! =)
- Eget toapapper, sjukhuspappret gör OOOONT när man är nysydd!!
- läppsyl, jag blev jättetorr om läpparna efter allt flåsande! =)

Till Bebisen:

* 2 hjälmmössor
* 6 bodies
* 2 byxor med fot
* 2 sparkdräkter
* 2 pyjamas
* 3 par strumpor
* 3 spyhanddukar
* 1 filt
* Overall med "inbyggda" vantar
* Blöjor 2-5 kg (hur många?)
- Vi fick blöjor på BB, tror alla får det.
* 1 snuttefilt
* bilstol
- Ett gosedjur till plastbaljan så den ser lite mysig ut!

Återkommer om jag kommer på något mer! :-)

2008-02-17 @ 19:15:15
URL: http://www.sommartjejen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0