Vilo & datadag!

Igår tog jag det mycket lugnt, spenderade nästan all tid framför datorn för att uppdatera de sidor jag håller till på & så funderade jag på hur man kan fixa till designen på min blogg, men fattade typ ingenting så jag gav upp. Skulle vilja ha en headline med bilder, någon som vet hur man gör?

Det var strålande solsken ute igår, men ändå kunde jag inte förmå mig att ta mig ut längre än till brevlådan, äsch får väl ta igen de där promenaderna med barnvagnen sen.

Har skrivit en babyshoppinglista, det som är överstrucket är inköpt eller lånat redan:




Barnvagn m hårdlift
skötväska
åkpåse
Täcke & kudde (till barnvagnen)
Påslakanset till barnvagnen
Mjukdjur att hänga i vagnen
Bilbarnstol m babyskydd & bas
Spjälsäng
Madrass
Spjälskydd
Täcke & kudde
Påslakanset
Musikmobil
Vyssan lull fötter
Skötbädd
Handdukar till skötbädden
Musikmobil
Små spyhanddukar
Hygienartiklar (badolja, badtermometer, rumpsalva, tvättlappar)
Blöjor
Luktfri blöjhink
Badbalja
Badhandduk
Filt
Snuttefilt
2 nappar
1 Dr Browns nappflaska
2 ombyten i gissad könsfärg
7 bodiesar
2 byxor med fötter
4 vita strumpor + 3 ärvda par strumpor
1 mjukisdress
1 sparkdress
2 pyjamasa
4 små hjälmmössor
amningskudde
amningsbh
amningskupor
bröstvärmare
bröstvårtssalva
bröstmjölkspump
miniform
mjukskedar
fårskinn
lektäcke
babygym
babybjörn
bärsjal
babysitter

Ge gärna tips & råd om jag glömt något viktigt eller om ni tycker något är totalt onödigt!

Dagens meny:

Frukost: våfflor med sylt & grädde + 0,5 l vatten Lunch: morots & linssoppa med fetaost&bacon topping Fika: apelsin + te Middag: tacos Kvällsfika: ska be mannen köpa dillchips är jättesugen på det!



Dagens musik: fågelkvittret utanför

Dagens outfit: svarta byxor, vitt linne & svart munkjacka i plysch

Dagens happening: tvätta kläder, soppa bort de värsta dammråtterna (får ju inte dammsuga & mannen gör det tidigast söndag) , vattna blommor




Kommentarer
Postat av: svintoflickan

oj vad du är duktig som fixat så mycke redan.kanon.
jag skrev en liten lista igår..får väl se vad man hinner fixa...har ju de mesta allafall.
ha nu en jättemysig fredagkväll:-)
kraam

2008-02-01 @ 10:58:15
URL: http://svintoflickans.blogg.se
Postat av: Gisela

Jag tog hjälp av en sida men nu sitter jag inte hemma så jag kan inte ge dig den men annars är ett tips att googla på det :)

2008-02-01 @ 14:52:02
URL: http://gisellas.blogg.se
Postat av: Maria

Jätte bra lista!!! Men ett par råd i alla fall :-) Handdukar till skötbädden hade jag också men de tog typ slut på en dag för hon kissade och bajsade på handdukarna i ett och då kändes det så himla onödigt med all tvätt som man i alla fall inte hinner med *skratt*, så vi skippade dessa till slut.
Amningspump skulle jag vänta med ett tag tills jag visste om jag behövde en och lika med amnings-bh, den köpte jag efter Norah var född för man har ju ingen aning om hur små eller stora bomber man får! Jag köpte en typ av sport-bh på apoteket som var toppen. Fanns i svart och vit och kostade 98 tror jag. Hade jag både dag som natt för jag hade så ont i brösten när mjölken rann till och då är det skönt med stöd.
Lycka till!!

2008-02-01 @ 15:56:26
Postat av: Zeb

Tipsar om en oslagbar bröstvårtssalva: PureLan, finns på Barnens Hus bla. Helt kanon för såriga bröstvårtor!

Kram!

2008-02-01 @ 19:22:59
Postat av: alva

Hej tjejjen!
Va roligt att du är tillbaka! :-)

När jag läste ett av komentarerna ovan (maria) ang. handdukar till skötbordet, så har jag sett att det finns något slags "pappers skydd" till skötbordet som man anväbder istället för handduken. Man har den på handduken då vill säga så den skyddar från "olyckor". Som ett stort pappers ark man lägger å bara. Typ i stil med att man tar fram bakplåtspapper när man bakar *skrattar*.
Skämt å sido, så tycker jag att det verkar varaen toppen grej att använda. För jag känner så väl iegn det där Maria skriver om att man får byta handduk hela tiden.
/Alva

2008-02-01 @ 23:18:26
URL: http://alvajohanna.blogg.se
Postat av: Gisela

http://www.designadinblogg.se/

2008-02-02 @ 11:50:34
URL: http://gisellas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0