120 års festen!

Fredag:

Mamma & pappa kom redan runt 16.30. Så då snodde jag ihop drinkar åt mig & mamma & pappa fick en öl. pappa började klämma på Alice tapeter som de skulle "sätta upp på lördagen" & började bladdra om att måla med mörk färg under eftersom det var kan-i-kant tapeter. Men jag fann mig snabbt & tyckte att det gjorde väl inget & om vi målade kunde de ju inte sova där i rummet.


& så fixade jag middagen. Det blev helgrillad Forell med färskpotatis, dillsmör, hollandiesås, smörugnsstekta morötter & kokt sparris. Mycket gott & uppskattat. pappa tog till och med om en tredje gång "bara för det var så gott" ,det är inte vanligt! Till efterrätt blev det chokladmousse med hallon & grädde, en kopp kaffe & baiyleys/konjak. Vi nattade Alice & sen myste vi lite i soffan innan vi kröp ner i sängarna. Jag som inte är van vid att sova i samma rum som mannen längre vaknade av både honom OCH Alice & Alice vaknade av honom med, så det blev en lite stökig natt & jag kan ju inte direkt beskylla mig för att vara helt utsövd när jag vaknade men det gick bra ändå.


Lördag:

Jag klev upp & snodde ihop en kladdkaka & fixade picknick, mannen tog Alice. Sen gick vi upp jag, mannen & Alice med paket & ros & sjöng för mamma. Mamma fick Alice favoritskiva Peter LeMarc som hon sover som en prinsessa till dagtid.


Vi gjorde oss i ordning & när jag packat ut allt i hallen sa pappa förvånat "Ska vi åka någonstanns?" puckot hade ju inte lyssnat på att jag tjatat om picknick i snart ett halvår. hihi. Men så kom vi iväg -mot havet, parkerade & promenaderade till en lämplig picknickplats precis vid havskanten.







Först fick de frukost & sedan dukade jag fram champagne & frukt & choklad! Runt 11 snåret började pappa säga "Ska vi inte åka snart om vi ska hinna tapetsera?" *panik* "Jodå men kan vi inte lugna oss en liten stund" svarade jag. Lyckades hålla dem kvar vid picknickfilten till 11.40, sen packade vi ihop, fördröjde det hela lite mer genom att bli akut kissnödig & så kom vi iväg & bilresan tog lite längre tid än jag kom ihåg -mycket bra. Väl hemma på uppfarten störtade mamam ut med picknickfilt & skötväska i högsta hugg & pappa dök snabbt in i bagaget. Då öppnades dörren till huset & ut kom mina systrar & sjöng & efter dem strömmade en strid ström av folk som aldrig tycktes ta slut, alla glatt sjungandes! mamma föll i gråt & skratt & pappa skratta högt och väste till mannen "Visste ni om det här?". De hade inte anat ett dugg.
Festen blev lyckad, maten uppskattades & folket stannade lagom länge & de han prata med de flesta. Skratt blandades med gråt.

När gästerna gått var mamma, pappa & vi syskon med familjer kvar. Alice sov oroligt ute på altanen så manenn vakatde henne så hon fick sova några minuter extra. Vid 18 snåret åkte Sommartjejen med familj & därefter skjutsade min äldsta syster och hennes familj mammam & pappa till flyget. Jag & mannen beställde Pizza & tacotallrik & åt medan Alice satt i barnstolen & lekte och bubblade. Vid 20.15 orkade hon inte längre, fick mat & så la jag ner henne i vagnen, märkte att hon blev mer orolig då jag gungade vagnen än när den stod stilla, så jag lät henne stå stilla & tittade på henne. Hon knölade runt lite, smackade på fingrarna & sen sov hon! Utan att vakna var 5:e minut första halvtimmen som hon annars gör! Suveränt -hoppas det funkar fler gånger!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0