Mammaträff

Igår hade vi mamamträff i min hemstad. Vi var 8 mammor med bebisar i åldrarna 3 månader till 1 år. Riktigt mysigt & roligt. De är så olika barnen men ändå så lika & alla mammor har liknande frågor & funderingar. Vi år jordgubbar med glass & pratade. Alice tyckte att takfläkten var det mest fashinerande under hela träffen. Annars brukar hon ju älska att titta på alal bebisar men igår hägrade takfläkten hihi.

Vi pratade sömn & insomning. Alla barn utom ett fick hjälp att somna dvs gungning, vaggning, klappa i rumpan eller somna vid bröstet. En enda liten kille somnade själv men han har typ sovit sig igenom sina 3 första månader & först nu börjar vara mer vaken -men är enormt lugn. han låg i Babygymmet när vi kom & jag trodde han sov -behöver jag säga mer? Alice är ju inte stilla en sekund vaken tid =).

Först åkte jag till min vän C & hennes S där vi åt lunch & sen åkte vi lite tidigare till ammamträffen 6 tog en promenad så barnen skulle somna. Alice somnade redan när jag packade ut vagnen & la ner henen med S vägrade & hennes mamam hade glömt hennes napp oxå =).

Det var rena rama barnvagnsdjungeln på uppfarten & där sov Alice & 2 till barn med babyvakt. När Alice började pipa sprang jag ut & fick se de två andra barnens huvuden sticka fram i ur barnvagnarna hihi.

På vägen hem sonade Alice i bilen så jag kunde köra lugnt & sansat hem utan vrål starter & omkörningar för att "underhålla" damen.

Igår spydde Alice bara 5 gånger & idag har hon bara spytt 1 gång i samband med en rap -håller tummarna för att det rä medicinen som hjälpt!

Idag kommer mamma & pappa på besök de ska vakta Alice så jag får städa ur ett av smårummen på övervåningen ska ha besök i helgen 3 av mina plugg kompisar kommer hit på lördag, en av dem ska sova över.

Dagens meny:
Frukost: te kaka med skinka & gurka ½ l saft Lunch: korvstroganoff med vildris Fika: frukt & glass Kvällsmat: lax & potatismos Kvällsfika: havreknäcke med mjölkfritt smör & några godisbitar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0