Matvägraren & barnvakt

Blir inte klok på Alice, hon har vänt sina matvanor totalt  idag snutta hon i sig 50 ml klockan 9, 50 ml klockan 12 20 ml klockan 16 och 150 ml klockan 17.30, känns som att hon har natt-mat-vila mitt på dagen.  Kännsn enormt stressande med ett barn som inte äter på dagarna bara sen eftermiddag och kväll och natt, blir ju helt fel. Om 1 månad när vi ska börja med smakisar, då kan man ju inte köra de mitt i natten eller på kvällskvisten när hon är som mest trött...Hon är ändå en pigg & glad bebis dagtid & sover gott, så hon kan ju inte må direkt dåligt utav det, mest jag som blir stressad.

Idag kom Alice farmor klockan 14, Alice orkade inte vara vaken mer än till 13.50 sen somna hon i vagnen, höll den i rullning tills farmorn kom så hon kunde ta med henen på promenad. Själv åkte jag & hämtade tapeter, köpte blommor & handlade. Vi ska ju ha 60 års mingel för föräldrarna på lördag. De kommer hit redan i morgon. Minglet är hemligt hemligt så jag har fått ljuga ihop lite programpunkter för lördagen, vi ska börja med en picknick & äta frukost vid havet (snälla ge oss fint väder annars får jag smått panik) under tiden fixar mina systrar i ordning mitt hus med mat och fika & tar emot alla hemliga gäster. Efter picknicken tror mamma att hon och jag ska få en guidad tur på ett av stans konstmuseum & pappa tror att han ska tapetsera Alice rum med mannen & att vi sedan vid 15 snåret ska fika med Sommartjejen och hennesfamilj. Hihi. Ska bli kul att se om allt går i lås, Somris tyckte jag ljög bra igår när jag drog schemat iallafall... Till minglet kommer 20 gäster, syskon & vänner.

Dagens meny:

Frukost: mini baguette med OST & tomat & överbliven Marabou sweizernöt från igår Lunch: kyckling & vildris & 1 delikatoboll Fika: en center Kvällsmat: moussaka Kvällsfika: Budapestbakelse & te...

Känns som rena rama bulimimenyn idag, kommer gå upp alla mina kilon igen om jag fortsätter så här, hihi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0