Mina hektiska dagar !

Torsdag:

Mamma & pappa kom hit & var Alice-vakt. De fick punktering på vägen haha, är så glad att pappa var med i blne, fatta morsan byta däck i vägkanten.
De är ju inte så bra på att smyga så de fick äta sin lunch på altanen när Alice sov här inne. Sen fick hon mat & blev överlämnad till mamma. Mamma är ju lite rolig, det är som att hon tror att Alice ska roa sig själv. Hon kan bara placera Alice i babysittern, babyfilten eller stå med henne vid ett fönster & tro att Alice ska tycka att det är skitkul i evigheter. Så jag sprang mellan städningen på övervåninge & "redde ut" en skrikande Alice ett antal gånger & mamam sa bara "Nähe hon ville inte ligga där heller". *suck*. Men jag fick iallafall det jag ville ha gjort klart & mannen fick hjälp att bära ner en garderob & de fick mat som kompensation =)

Fredag:

Alice & jag gick på babymassage -denna veckan ledde Alice gråtsynfonin, hon ville bara sitta i mammas knä & bli masserad -det var ju mitt under hennes sovtid & hon hade blivit väckt för att åka iväg. Men det var trevligt att vara där ändå. Sen åkte vi hem & Alice fick sova middag. Då hörde en av mina närmsta vänner av sig som bor i Danmark. Hon var hemma i Sverige & ville komma förbi så sagt & gjort hon gav sig iväg hit. Men först hämtade Alice & jag hennes pneumokocksprutor på stan -den edna sprutan som fanns kvar i hela stan *puh*.
Min vän kom & vi gosade med Alice, pratade & drack te -jättemysigt! På kvälln festade mannen 6 jag till med havskräftor, krabba & sen grillad rostbiff med ugnsstekt potatis & persiljesmör. Blev en tidig kväll. Alice har fått pippi på att vakna runt 4 hon går att söva om med sover oroligt fram till 6-7 snåret så det blir inte någon ihållande djupsömn direkt även om amn kan slumra till mellan vaggningarna.

Fredagens meny:

Frukost: tekaka med skinka& amschesallad Lunch: lax med potatismos & dillsmör Fika: melon & saft Kvällsmat: 2 havskräftor, grillad rostbiff med ugnsstekt färskpotatis & persiljesmör Kvällsfika: chips & Ahlgrens trafikskyltar

Lördag:

Alice vaknade 5.30 & vägrade sova mer så hon & jag gick upp då det var mannens tur att få sovmorgon. Vi han både duscha & fixa oss i ordning & göra pastasallad innan Alice ville sova förmiddag. Mannen påstod att han inte ovit en blund & att vi endast varit ute ur sovrummet 10 min när vi varit borta 1½ timme. Men han fick inse fakta när jag hunnit med så mycket som han inte hört ett knyst ifrån.
Vid 11.30 hämtade jag min pluggkompis från Göteborg vid bussen & sen åkte vi till tågstationen & hämtade upp pluggkompis från Stockholm & Karlstad. Sen hade vi hemmamys dag hos mig med pasta sallad, citronpaj med hallonmaräng & glass & en massa trevligt prat. Kompisen från Göteborg stannade kvar över natten så vi köpte Grekmat på kvällen & åt & pratadenär jag lagt Alice.

Lördagens meny:

Frukost: havrefranska med mjölkfritt smör & saft Lunch: pastasallad med ruccola maschesalad, pasta, korvslantar & en dressing på olja, vinäger & sirap (Somris recept) Fika: glass Kvällsmat: Grekiska grillspett: scampi, oxfilé, kebab & grönsaksspett, strips & sallad Kvällsfika: -

Söndag:

Idag hade vi hoppats på solsken så vi kunnat åka till svärföräldrarnas hus som är tomt då de bor i sommarhuset. Vi var sugna på sol & bad i poolen & en liten båttur på sjön, men vi blir hemma idag, ska föröska rensa ogräs på framsidan om jag orkar -det är typ dagens mission.

Dagens meny:

Frukost: havrefranska med kokt ägg, havreknäcke med mjölkfritt smör Lunch: korv med bröd Fika: frukt Kvällsmat: ännu inte bestämd Kvällsfika: rester av gårdagens chips & godis

En av mina närmsta vänner fick bebis i måndags, men de åkte på någon infektion & bebisen får pencillin & matas med sond. Det går även rykten om syrebrist vid förlossningen -otäckt. Hon är så slut så hon skickar bara korta fåtalt sms med minimal info. Vill så gärna prata med henne -men får väl hålla mig till tåls. Jag tyckte ju Alice födsel med nyckelbensfraktur & feber var katastrof men det känns ju som piece of cake mot det här... Usch!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0