Regn & sprutor!

Igår blev det en heldag inomhus, gick endast utanför dörren med tre soppåsar =) Läste en hel del när Alice sov & åt en massa godis.

Mannen var i sitt fräschaste sinne igår, rapade & pruttade hej vilt & när jag tillslut tröttna på honom så fick han mig att gråta av skratt.

-Men det är inte mitt fel, det blev tokigt igår när jag brände mig på pajen!
-Vad sa du? Skyller du raparna & fisarna på en paj du åt igår?
-Jamen jag brände mig i halsen & jag tror jag har en blåsa...
-Så det är blåsans fel att du rapar?
-Ja
-Men fisarna då?
-Ja men det är oxå pajen, jag tror den var dålig...

Jag skratta så tårarna spruta, för att han var så knäpp & Alice titta på oss som om vi var dumam i huvudet & det var vi ju iallafall delar utav oss =)

Idag har Alice & jag varit på ICA & handlat lite mat. & så har vi varit på BVC & tagit 2 sprutor. Mina syster är ju förespråkare för pneumokocksprutan så jag vågade ju int annat än att ge Alice den ;-). Nej då skulel aldrig förlåta mig själv om vi inte gjorde det & hon skulel bli sjuk. Mannen mötte upp oss på BVC & fick hålla i Alice när hon tog sprutan -jag tycker det är vidrigt. Alice var supertrött & skrek redan vid vägning 6605g & 61,4 cm lång! Men det blev ju inte bättre av sprutorna direkt =). Men det blev bra med lite mamam tutte då sken hon som solen igen.

Vi fick bra tips & råd om matning så hon sover bättre på nätterna har insett att sen vi matar efter schema så sover hon kortare stunder på natten & vill ha mat varannan timme på efternatten om hon själv fick bestämma & det gör att jag ligger vaken rån 3-4 snåret.  Så nu ska hon matas oftare igen för att se om vi får ordning på det här igen. Det är ju skönare att ha "krånglet" på dagtid än nattetid iallafall.

Alice spyr jättelite nu om man jämför med förut -hur skönt som helst!

Dagens meny:

Frukost: 4 knäckisar med mjölkfritt smör, ½ l vatten Lunch: grillad rostbiff, grillade grönsaker & pasta Fika: kanelbulle & piggelin Kvällsmat: hamburgare med bröd Kvällsfika: godis & riskaka med mjölkfritt smör



Mamma -barn-träff förra onsdagen!

Kommentarer
Postat av: svintofllickan

Härlig bild me mammor o barn överallt.ler.

kram

2008-07-08 @ 23:44:16
URL: http://svintoflickans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0