Rullande Alice

Förra veckan knäckte Alice koden att rulla från mage till rygg & nyss knäckte hon från rygg till mage -mycket stolt mamam applåderade när hon lyckades så hon såg en smula förvånad ut -vet inte om hon var mest förvånad över rullandet eller
mig =)



mamma & jag på picknick

Igår hade Alice & jag en riktig slappardag, jag var enormt trött efter helgens bravader & i söndags kändes det som att jag gick i en dvala hela dagen. Så det var mysbyxor & slappartag igår, inte en diskmaskin eller tvättmaskin -bara en promenad så Alice fick sova ute en stund. På kvällen bestämde vi att mannen skulle sova nere hos Alice & jag skulle få sova på övervåningen där han brukar sova & så skulel vi bytas av vid 3-4 snåret när Alice äter mat. Först trodde jag Aldrig Alice skulel somna, hon somnade fint 20.10 men vaknade efter 45 min och kräktes & sen somnade hon inte på 30 min förrän jag stegade ner igen & vaggade henen till sömns. men jag fick iallafall sova 22-01.30 då hon vaknade & skrek somnade om och sov till 3.30 då hon fick mat & somnade om och sov till 7 på en vaggning.

idag har vi varit på BB & lämnat tillbaka bröstpumpen & så beställde vi mera mat till Alice på apoteket. Min tanke var att stanna i hamnen och gå med Alice, äta medhavd lunch & kanske en mjukglass, emn när jag var klar redan 11 & Alice inte skulel sova förrän 12 kände jag att det skulel bli ett evigt promenerande, så vi åkte hem. Jag värmde min mat i micron istället & tror ni inte att tallriken sprack när jag lyfte ut den & maten trilla i golvet -så det blev mackor & yoghurt idag till lunch. Men sen fick jag 1 timmes bokläsning ute i solstolen medan Alice osv & 1 timmes vila i sängen.

Imorgon ska vi till hemstaden & ha picknick med L & H. Ska bli mysigt!!!


Dagens meny:
Frukost: ,morotbröd med ost & gurka Lunch: skulle vara köttfärspaj men blev morotsbröd med yoghurt ikaF _ polly Kvällsmat: tjockkorv som jag gjort ett snitt i mitten på, lagt i hackad lök & hällt över matlagningsgrädde vispad med ketchup & chilisås & så in i ugnen på 200grader ca 30-45 min & så vildris till Fika: te & choklad

Kommentarer
Postat av: svintoflickan

Ännu en vacker klänning ser jag.



skönt när sommaren verkar kommit nu..



kramis en slöis idag...

2008-07-22 @ 18:53:45
URL: http://svintoflickans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0