Sol sol & sol!

Vilket härligt väder vi har! & mannen som sa förra veckan att det skulel regna hela denna veckan -pyttsan heller!!

 Korfu 2005



Alice sover förmiddagslur, sen ska vi ner till Biblioteket tänkte vi, man får en Gratis bok till Alice första besöket & sen tänkte jag låna lite böcker om sömn & nattning. Vi ska försöka få över henne i spjälsäng på semestern, hon börjar växa ur insatsen i vagnen & på morgonen när hon rasslar runt verkar hon vilja vända sig men det är för trångt...

Igår när vi nattade Alice så bad jag mannen ta av sig sina prassliga byxor för kvällen innan hade han väckt henne flera gånger med sitt prassel under nattningen. Då sa han "Du på natten då går det utmärkt att spola i toaletten & jag kan till & med hoppa ner i sängen utan att hon vaknar" höll på att fnissa på mig då jag för mig själv såg hur han hoppade ner i sängen på natten & svarade "ja ja det är bra men det funkar inte med prassel vid nattningen ändå".  Igår somnade Alice vid flaskan & vaknade med ett ryck då luften pös tillbaka i flaskan då hon inte sög lika kraftigt  -så söt. Tycker att nattningarna går smidigare & smidigare, visst har vi krångelnattningar oxå men över lag tar de max 30 min med mat+sova, tror iallafall hon mest varit hungrig på kvällen, nu äter hon 180-200ml vid 18 & sätter i sig 100-150ml vid 20-20.30 igen kan aldrig ha funntis så mkt i titsen... Förut natta vi alltid till skrik & gråt nu skriker hon bara om hon vill ha mer mat & somnar såfort vi matat på henne mera. Igår fick Alice sin medicin igen & hon vakna inte av några spyor förrän i morse vid 7.

Dagens meny:

Frukost: äppelmoslimpa med ost & saft Lunch: vildfärsbiffar med pasta Fika: glass Kvällsmat: ärtsoppa & pannkaka Kvällsfika: hmmm...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0