Vilken Underbar Helg!

Torsdag:


Mammas stora tjej!


Hela förmiddagen brottades Alice mot mig & flaskan, hon är en svår nöt att knäcka den där lilla bruttan, men nu har vi kommit på at Alice "brukar" inte äta frukost hon vill hellre ha 10 målet som första mål på dagen. Vid 11.00 kom mamma & pappa. Alice var då nybadad & alldeles lockig i håret så mamma blev stormförtjust & tog 10 bilder på Alice lockiga hår & kallade henne för lilla negerungen haha! De fick med sig Alice på promenad & hon somnade på stört i vagnen så de tog sig till ICA & köpte picknick som de åt i lekparken. Själv stressa jag som en galning, pumpa ur tuttarna, åt lunch på stående fot & packade det sista innan jag drog iväg till Kvinnohälsan & gjorde undersökning. Mina "konstiga" flytningar är tydligen helt normala. De blir gul/gröna när det närmar sig mens & när man precis haft mens. Skönt det även om jag aldrig sett röken av sånna färgskiftningar förut =). Struntade i spiralen & åkte hem igen & mötte mamma & pappa med sovande Alice utanför dörren & mannen hade precis kommit från jobbet & väntade på altanen. Vi packade in i bilen & när Alice vaknade så satt alla med andan i halsen tills hon nöjt slängde sig efter flaskan & slukade 120ml.  Pappas kommentar var "MEN HON ÄTER JU".

Vi mötte J, C & S efter 40 min bilväg & luftade oss lite innan vi kastade oss in igen & gav oss iväg mot Hunnebostrand. Alice har varit superduktig hela resan, hon har inte lämnat sin bilstol annat än vid fikastopp, hon leker & pratar & somnar med lite bilstolsgungning & kaninmusik. Vi har börjat smyga in lite nattningsrutiner, vi spelar en musikkanin varje gång hon ska sova så hon förknippar den med att sova & det börjar faktiskt ge resultat. Vi stannade efter lite mer än halva vägen & åt mat på ett schaskigt ställe. jag beställde hamburgertallrik utan bröd, dressing & lök & när den kom ut hade tanten lagt en hamburgare & en hög sallad på tallriken & jag sa "men pommesen då?" då hon förfärat insåg att jag nog inte bantade via GI & snabbt hämtade extra mycket pommes =).

Vi kom fram runt 20.00, då var det bara mata barn & slänga i säng, sen satt vi & pratade en stund, tiden rinner ju bara iväg & vips var klockan 23 & jag dödstrött & kröp ner i sängen.


Fredag:




Sommarhuset

Barnen vaknade nästan samtidigt vid 5.30 puh! Alice somnade om efter 1,5h men S hon var redo för en ny dag. Grabbarna köpte färskt bröd till frukost. Vi tog en dag i Hunnebostrand, gick ner & tittade på "byn" & lunchade på Kanten. Efter lunchen gick mannen & Alice & hämtade skaldjur vi beställt & vi andra gick till huset & satte oss i solen & njöt. Alice sov två timmar -superskönt. Men aj aj för vinterblek mammahud =). När hon vaknat tog vi en promenad, C var sugen på mjukglass, så vi begav oss till Ulebergshamn & tänkte en glasskiosk måste ju finnas. Fösrt lurade mannen in oss på fel väg med spångar & trappor så vi fick vända & när vi väl kom rätt så var det rena rama besvikelsen inte ens en mjukglass i sikte, så vi lufsade tillbaka igen. Promenaden tog sammanlagt 2,5h så alla var helt slut efteråt. Väl hemma var det återigen dax för nattning av barn & sen dukade vi upp till fest. 1,5 kg havskräftor & 1 kg räkor -det var MYCKET! & Väldigt gott! Jag festade til med 1 glas vin (& slängde mjölken under natten för säkerhetsskull) & blev väldigt fnissig, stundtals skratta vi så vi höll på att kissa på oss. Men 23 gav jag upp & gick & la mig. Alice sov som en prinsessa & vaknade inte förrän 2 & vräkte sen i sig 190ml & sov till 7 på morgonen -mycket skönt!



Far & Dotter

Lördag:

Båda baren tog "sovmorgon" & det blev en lite senare frukost. Sen åkte vi till Smögen & gick på Bryggan, åt lunch. Alice sov från bilen & tills vi kom tillbaka till biln igen så när hon vaknat sa mannen "Jaha Alice tyckte du att Smögen var fint?" *fniss*. "Hemma" i Hunnebostrand var det Kanalensdag så vi var nere där en sväng & tittade innan det återigen var dax för nattning v barn & "vuxentid". Denna kväll skull vi grilla makrill med färskpotatis & dillsmör/romsås & grillade grönsaker, men gasolen hade antagligen stått & läkt så den tog slut när mannen satte fyr på alla 3 brännarna. & sen började det åska & strömmen gick.  Men när den 10 min senare kom tillbaka blev det stekt fisk =). Gott var det iallafall. Kvällen blev fnittrig den oxå trots att jag inte drack vin ;-).



Alice & J

Söndag:

Återigen lite sovmorgon till 7. Frukost med färskt bröd. SEn städade vi av huset & packade ihop. Tog oss ner till kanten för att avsluta med en räksmörgås innan vi åkte hemåt. Vi rastade vid Gyllene Uttern. Väl hemma nattade jag Alice medan mannen köpte KInamat.


Kommentarer
Postat av: svintofllickan

låter som ni haft de toppen:-)

å skönt du ej hade någon infektion.

ja,jag kommer på onsdag.ser fram emot det !!!!!!

kramis:-)

2008-07-14 @ 21:26:55
URL: http://svintoflickans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0