Alice nojiga mamma

Igår sov Alice jätte mycket -förut har jag nojat mig för at hon sover för lite -igår kände jag i pannan efter feber & kolla till henne hela tiden i vagnen så hon andades =). Tillslut blev det lite trist att vara mammaledig med en sovande bebis & när hon väl var vaken & ville gå & lägga sig igen efter bara 1 timme bad jag henne vara vaken en stund till -men det ville hon inte.

Mamma har skrivit till mig som jag ska ha sen när hon inte finns längre -men när hon skriver dyker det upp så mycket frågetecken så hon har bett mig läsa & svara -skit sorgligt att läsa, skitsvårt att svara... Har komponerat ihop några rader igår iallafall...

Vi åt middag i lugn & ro -blev ingen "afton-måltid" direkt. Alice tog sin vakenperiod på kvällen, mellan 18-20.30 var hon strålande glad & lekte med si papap på babytäcket tills A la Emma började då var det mycket roligare än pappa -hon titta storögt i en hel halvtimme -även då mannen föröskte istrahera henen & prata med henne -men hon ville se Emma. Sen fick hon en natt slurk & så han jag knappt börja gunga henne så sov hon.

Så vi njöt av en kopp te (jag) & irish coffé (mannen) & ett fat med frukter -det var vad huset bjöd i "godisväg".

Idag fick jag sovmorgon till 9.30 -mannen tog Alice & slängde bara in henne för amning & sövning.

Våra sommarskor har kommit bort över vintern -mannen har precis krypit runt på vinden med pannlampa -men han är ju typ världens sämsta på att leta så om jag kryper in där så hittar jag dem väl på ett kick ;-). Nu står han & gräver hål så vi kan gjuta plintar för del 2 av 3 av altanen. Så småningom kommer vi ha en inglasad del, ett soldäck & en del med badtunna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0