Blåsig dag

Usch -jag känner att jag börjar bli alldeles för bekväm -kommer knappt utanför dörren för att hämta posten. Har inte gått en barnvagnspromenad på 2veckor & inte träffat en människa som rent ut sagt inte klivit in genom våran dörr. Måste börja skärpa mig! Igår blåste det så mycket så inte ens altanen vågade jag mig ut på =) Ska föröska få mannen att fixa den där bilen vi pratat om till mig -just nu lutar det åt en V40 -trots lastkant.

Igår fick jag spontanbesök av en kollega -hörde ett svagt hallå då jag & Alice var i tvättstugan. Jätte roligt! Har inte träffat henne på evigheter, hon ska gå i pension till semestern & hade hoppats jag skulle få hennes tjänst -men nu helt plötsligt ska den omorganiseras på jobbet, så den där tjänsten lyser med sin frånvaro till bådas besvikelse. Alice fick 4 små badbåtar -likadana som hennes barnbarn (barnen har en pappa som är kändis hihi en gång mötte jag honom på ICA & hälsade för jag tyckte jag kände honom -men det gör jag ju inte -har ju bara sett honom på tv X antal gånger) älskar att leka med. Sen blev Alice jättetrött & började skrika & då ville hon inte störa längre -men trevligt med besök även om det var en kortis.

Håller på att packa inför helgen, har rensat Alice kläder en gång till -det dyker upp för smått & alldeles lagom kläder på diverse ställen. Kommer väl åka iväg med 100 plagg åt Alice och ha glömt mina kläder hemma =)



Idag kommer min syster med hennes två huliganer -har lagat Leilas citronpaj med hallonmaräng -nej jag kan inte äta den själv (jag får skivad banan & hallon med en klicka havrebaserad glass). Alice är än så längenöjd med att vara med sin mamam i köket hon ligger antingen i vagnen och tittar eller på en filt eller i babysittern -det blir ju inte så långa stunder åt gången -men hon ska ju baka med sin mamma när hon blir så stor att hon kan så hon får tidigt lära sig att vara med ;-)

Såg att typ mina inlägg de senaste månaderna hamnat under förlossningsberättelse *suck* ska fixa till det någon dag! & så vill jag bara säga att de kort som är felvända i min blogg är rättvända när jag lägger in dem -någe vajsing där så hoppas ni inte vridit huvudet ur led än.



Jag kan gunga gungstol -SJÄLV!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

åh den pajen såg god ut!!!



fin bild på tjejen i gungstolen!

Ha en bra dag!

2008-06-11 @ 08:47:52
URL: http://ockenutta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0