Flaskfight!

Jag får lov att börja med att be om ursäkt till Anna Wahlgren- jag tror ta mig sjutton hon har rätt -mat, mera mat och massor av mat -OM det är rätt mat förstås. Alice hy är jättefin, förut var hon fnasig och röd på öron och tinningar allt det är borta -därmed har jag lagt till RÄTT mat till Annas tes.

Igår började Alice konstra redan på morgonen så vid 7.30 stod jag med tårarna rinnande för kinderna & en skrikande bebis i vagnen & han skulle åka och jobba så då sa jag "Måste du jobba idag?" så svärfar fick hoppa in och jobba på sin lediga helg. Men vad gör man inte för sitt barnbarn?!

Vi satte oss ned mannen och jag & tänkte till -NÄR konstrar hon & NÄR går det bra? Vi kom fram till att när hon sover sin eftermiddagssömn och därmed äter sitt kvällsmål så funkar kvällarna bättre. Så vi gick stenhårt in för att hon skulle få sin sömn och mat -även om hon protesterade vilt. Så när Alice säger till att nu är jag hungrig så springer mannen mot flaskan och jag börjar lugna -för hon eldar upp sig på en sekund och det går inte ta henne innan då bara spottar och fräser hon- hon vill säga till själv att nu är jag hungrig. Sen får jag dra på ett jättesmajl som säger "Allt är bra" , trycka in flaskan i munnen samtidigt som jag guppar henne i famnen och överöstar hennes skrik med "Lugn lugn gumman -bara lugn" & dra på trissor tillslut tar hon flaskan & snuttar som aldrig förr. Detta fenomen att hon blir så arg att hon inte tar maten hände även då jag amamde och vid tutten kunde jag inte lugna henne -men med flaskan så går det -även om både jag & manenn tänkt att nä hon är inte hungrig hon vill inte ha ett antal gånger innan hon tillslut tuttar tag & blänger på mig med sina stora mörka ögon & då får man smajla och säga att "allt är bra ät du gumman" & så tuttar hon på.

Igår kväll åt hon i tre omgångar med lite gnissel och flaskfight emellan men 210 ml sammanlagt senare så sov hon. Tänkte att nu åt hon väl för mycket och fick ont i magn för det men icke och inte heller spydde hon upp ett endaste gram. Natten har gått bra hon sov 21.30-01.30 2-4 4.30-6. När jag bytte blöja på henne vid 6 somnade hon på skötbordet -det har ALDRIG hänt förut, så amnenn fick komma och titta han oxå -gullunge. & morgonens flaskfight var kortare än gårdagens fighter -så snart så kanske hon kopplar hunger+flaska = Det är så gott att må gott igen.


Eftermiddagssömnen i soffan på 2 timmar & 40 minuter med Peter Le Marc på hög volym -då han jag sova en slurk, pumpa ur, fixa och dona här hemma, mannen fixa klart med altanen så taket kan komma på idag, samt hämta grekmat & vi han äta i lugn och ro (ok numer slänger man i sig maten med risk för att bli avbruten annars) innan hon vaknde åt lite mat coh sen bubbla i sin pappas knä innan hon ville ha mera mat massor av mat för att somna för natten.


Kvällsbubbel hos mannen

Idag kommer svärmor & svärfar - mannen & svärfar ska bygga altantak. Svärmor ska få åka till ICA & storhandla, ner på stan och handla lite bebiskläder och dinappar samt steka pannkakor =). Själv tänkte jag fortsätta fighten -Alice mot mig & flaskan =). Det är ju inte direkt så att man åker ner på stan och tar en fight på ett café -folk måste ju tro att man är galen när man håller på -men trägen vinner & varje gång sedan vi kom på att det var hungrig hon var så har det tillslut funkat varje gång & hon ätit massor för att sedan somna gott & djupt.

Kommentarer
Postat av: alva

Underbart, hoppas det fortsätter så. Kram på er!

Alva

2008-06-01 @ 13:55:12
URL: http://alvajohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0