Kompisfika & telefonärenden

Igår åkte vi till våra kompisar. Resan gick bra både dit & hem. Alice ville ju såklart inte sova i bilen, men gick att underhålla med leksaker & sång. Där fick de sina presenter & sen åt vi jordgubbar med grädde/glass. Mannen i familjen hade haft fest för sina kollegor på kvällen & var lite små sliten. Men vi skickade ut män & barn på promenad Alice somnade men inte deras S som är en pigg liten tjej med massor av upptåg.

Vi planerade resan till Hunnebostrand -vi åker om 2 veckor ska bli både skönt & roligt att komma ner igen med vänner som en bonus. Hoppas vi får ett par fina dagar.

Igår kväll la sig Alice 19.30 & jag & mannen grillade rödtunga med färskpotatis & dillsmör & så åt vi varsit kungskrabbeben. Blev en tidig kväll eftersom Alice höll mig vaken mellan 2-5 då mannen löste av mig så jag fick sova till 9.20 med 2 avbrott för amning. I natt sov Alice lite trassligt oxå men betydligt bättre. Hon vaknade redan vid 21 & var vrålhungrig, men sen sov hon bra på 1 amning vid 1 snåret tills 5 då hon inte ville somna om efter amningen, men då hade mannen bara 1 timem kvar innan han skulel gå upp så då vaggade han vagn så jag fick sova. Alice somnade 2 min efter att han gått upp, hon la av 2 brakare & sen var hon nöjd & sov till 7.10.

Idag har jag uträttat en massa telefon ärenden. Dels har jag beställt recept för pneumokocksprutorna så Alice kan få sin spruta i samband med 3mån sprutan, blir väl en livad dag & kväll (med tanke på Viktors bulor) men mannen följer iallafall med till BVC & tar sprutorna. Sen ringde jag Barnkliniken & frågade om Alice spyor -hon spyr fortfarande jätte mkt kanske 10 ggr efter varje måltid. Sköterksan skulel diskutera saken med en läkare det finsn medicin som de kan bli hjälpta av men om de inte står stilal i vikt eller minskar i vikt så brukar de inte göra något åt det ,emn jag spädde på lite med Alice sömnsvårigheter på dagen & kopplade dem till spyorna då blev det mer fart =). & sen slutligen avbokade jag min insättning för spiral, dels tror jag att jag har en infektion & sen känns det onödigt att sätta in spiral i ett -två år om vi ska ha en till (har inte bestämt oss riktigt om den saken ännu & isåfall hur tätt) , man får ju ändå inte till det så ofta & mannen tycker det funkar fint med kondom så då kör jag gärna på det!

Dagens meny:

Frukost: tekaka med skinka & gurka ½l vatten Lunch: potatismos & köttbullar (hemmagjorda) Fika: färska hallon & havregrädde Middag: taco´s (blev så sugen) Kvällsfika: havreknäcke & några gelehjärtan.

När jag var på Coop & handlade fanns det kartonger med gelehjärtan för 5 kr "aha tänkte jag -kvar från Alal hjärtans Dag" men när jag började äta i lördags kväll upptäckte jag att det smygit sig in geleråttor bland hjärtana haha. Inte konstigt de var så billiga =)

Idag ska Alice & jag åka & köpa tapeter till hennes rum & sen ska vi handla present till kusin Viktor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0