Köttfärsbiffar med potatissallad

Sandra -tack för puffen i rumpan jag ska skärpa mig -dagliga menyer & mer recept! Tyvärr ser inte menyerna lika "roliga" ut numer då det dels är lite svårt att hinna med & svårt att hitta pånågot när jag varken får äta gluten eller mjölk.

Här kommer gårdagens middag & dagens lunch:



Köttfärsbiffar:

400g blandfärs
400g nötfärs
2msk dijonsenap
1msk ketchup
salt & peppar

Forma knubbia biffar lägg i ugnssäker form & in i ugnen på 200grader ca 30 min

Potatissallad med senapsfrön & bacon (finns i senaste buffé)

1kg färskpotatis
1pkt bacon
1 1/2 msk senapsfrön
2msk +2msk äppelcidervinäger
½tsk hackad rosmarin
1dl majonär
½dl hackad persilja
1 ask körsbärstomater
½rödlök
raps elle rolivolja, salt & peppar

1. Skala potatisen ringla över olja salt & peppar& sätt in på in plåt i ugnen på 225 grader i 20 min

2. Strimla bacon & stek kripspigt

3. Hetta upp 1 msk olja i stekpannan på medelvärme, lägg i senapsfröna & täck med lock & låt fräsa, de är klara när de poppar, tillsätt 2 msk vinäger & låt koka 1-2 min

4. Blanda resten av vinägerna med rosmarin, majonäs & persilja. Halvera tomaterna & hacka löken

5. Blanda ihop alla ingredienser till en härligt matig potatissallad -gluten & mjölkfri!

Jag tog en näve medelhavsmix sallad istället för persilja & rosmarin & lök.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0