Sicket kaos!

Dagen som började så bra, Alice sov till 6 snåret, var vaken 1 timme somnade sedan gott utan minsta lilla skrik, sedan var hon en glad tjej i 1,5 timme innan jag gungade henne trött för att sedan ta en liten promenad med henne i vagnen. Hon gnydde lite och påbörjade lite skrik, men gick att tysta och sedan somna, sen sov hon 1 timme på altanen, blev trött efter 1 timme igen & sov 1 timme till -hon behöver sova 2 timmar för att vara riktigt fräsch men hon blir hela tiden störd antingen ska det bajsas eller så är det något annat -hon får aldrig riktigt sova klart känns det som tyvärr.



Vid 14 dundrade min syster med sina 2 barn in (inte Somris) & då vaknade ju Alice snart nog förstås. Pajen blev jätteläcker att titta på, smaken kan jag inte uttala mig om då jag inte fick smaka den.

Alice är rädd för min syster -hon darrar när hon håller henne och vill inte le ett endaste litet smajl och tillslut ville hon inte vara hos henne utan ville bara vara hos sin mamma. & sen blev Alice rädd för sin kusin -som måste ha hörsel problem dels pratar hon så himla högt, skriker och gapar och har sig -lyssnar inte på när min syster säger åt henen och om jag säger åt henen börjar hon bara tjura. Så Alice blev livrädd då hon skrek och det blev inte bättre när hon visade saker för Alice med sån fart och kraft att det blev alldeles för mycket & Alice började gallskrika -fick tillslut söva henen en stund för att få henne lugn, men det höll bara i sig 15 min sen var det kört igen. Tog 1,5 timme att få henne lugn & sovande, efter 1 timme åkte de hem, då hade jag kört in dem i köket bett dem hålla käften och hålla sig därinne något kusinen inte klarade av -hon är så jäkla osmidig dänger i dörrar & ropar mamma högt & tydligt på väg från toaletten precis bredvid oss. Stängde tillslut in oss i sovrummet och vaggade vagn tills de åkte -var helt slut sen.

Alice hade svårt att komma till ro ävn på kvällen, fick kämpa som ett djur för att hon kulle somna till sin powernap på 30 min. Slet som ett djur för att få henne att sova på kvällen -hon var så övertrött att jag tyckte så syn om henen -det skar i mammahjärtat. Hon somnade 21 för att vakna med ett ryck efter ca 30 min, men äntligen vid 22 så sov hon för natten & så hon sovit -2202.30 2.50-6 6.45-9-30 & nu sover hon igen. Idag har hon varit lättsövd igen -men otroligt trött ser helt rökantad ut under ögonen. Min lilla plutta!

När jag tänker efter minns jg att jag redan som gravid var helt slut efter besök hos eller av detta gäng Alice for redan i magen runt som ett jihu- tror det är något med deras röstlägen för min syster har nog oxå ovanligt mycket vax i öronen med den ljudnivån & att de aldrig kan låta bli -som gravid var det magen som skulel petas på och nu är det Alice. Får hoppas det blir bättre när Alice blir större och mer vaken. Det är ju inte lätt för henen hon är ju van vid att lufsa runt här hos mig & mannen -ingen av oss gör speciellt mycket väsen av oss =)

Antar att detta blir sista inlägget på ett tag -imorgon drar vi ner till Hunnebostrand för att fira svärmor 50 år

 



Hunnebostrand augisti 07-trött illamående gravid Nhea på picknick-skaldjur vid solnedgången!



Solnedgången Hunnebostrand augisti 07



Hunnebostrand 12-14 dagar innan Alice tillverkades

Kommentarer
Postat av: Evelina

Men guu va gullig frilla lilltjejjen har, söt! Och vilket underbart ställe att picnica på :)

2008-06-11 @ 20:57:08
URL: http://enevve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0