Shoppinghysteri

Idag har Alice & jag gjort stan. Först trodde jag det skulle bli pannkaka då hon först åt pyttelite vid morgonmålet & lika lite när hon vaknade vid 9.45, men vi gav oss iväg iallafall. Först hade jag henne i babybjörn då gick vi i de butiker det är lite krångligt att ta sig till med vagn med rulltrappor typ handvevad hiss (nämen nästan) & så. Sen gick vi till bilen, lämna grejer, ammade, hon trilskades lite men tillslut tog hon tutten & åt massor. Då satte jag henne mot en tjockiskudde i vagnen & så travade jag iväg till favoritbutiken på Öster. Vi hittade en omlottklänning till S (som fyllt 1 år & som vi ska gratta på söndag) i samma gröna tyg som Alice klänning som hon växte ur innan hon han ha på sig den på 50 års kalaset, klänningen kostade 450:- men vafan tänkte jag (har fått så himla mkt fint av dem både till hemmet & Alice & vi har inte gett dem mer än till S när hon föddes) & till min glädje & förvåning framme i kassan var det 50% rea på just de kläderna så jag fick den för 225:-.



Å hej vad jag kan lyfta huvudet högt ;-)


Alice började knorra så jag tog bort kudden & slängde runt henne på mage & gick med raska steg över kullerstenarna & så sov hon i 1 timme, så jag kunde gå i lite andra butiker, hon knölade då & då men somnade om tills efter 1 timme då hon låg & tjattarade därinne. Då gick vi till bilen & hon fick mat igen, tog tutten utan större protester trots sittamning & bil *skönt* & la av en praktbajsning som jag fick byta i vagnen, bajsgenom kläder & allt =)


Sen åkte vi till ICA, handlade lite grann Alice blev beundrad av en kille i kassan så han fick sägas åt att det var hans tur, sen glömde han osten kvar i kassan =) så han blevt tillbaka ropad. En tant släppte förbi oss i kön för hon tyckte inte en sån liten skulle behöva vänta & så hjälpte hon mig att packa upp varorna på bandet -tack så mycket!




Kittyhårspänne & Kittybodie.

När jag kom hem & packade upp alla påsar insåg jag hur mycket jag handlade egentligen *fniss* på Åhléns blev det en luvtröja med dragkedja & 5 hakklappar, på Lindex 2 pyjamas, 3 rosa byxor, 2 lila byxor, 1 kjol, bodiesar typ 3-4 st kommer inte ihåg alla & på H&M blev det 1 par svarta byxor, 2 pyjamas, 10 par strumpor & 2 leksaker & 1 jacka, har köpt tröja & jacka i stl. 74 så borde de hålla även till hösten & resten i stl 68 för 62 är snart på gränsen. Ska lägga undan 56 kläderna, men sörjer alla bra omlott bodiesar jag har där som sitter lite tajt men ändå går på. & så köpte jag Kitty hårspännen som hon provat ett idag!


Får nog "gömma" endel kläder, mannen kommer bli galen på mig. Igår ringde jag honom & frågade var han gömt våra pengar vi har ligger hemma, då svarade han bara "De har jag gömt å de får vara ifred" haha. Men denna månaden har jag endast satt sprätt på 6000:- & får till & med penagr över efter räkningarna. Har dragit ned föräldrapengen till 4 dagar i veckan då vi inte gör av med några pengar direkt längre, det är typ kläder till Alice & mat. Kommer väl bli några kronor mer nu när jag har bil, men vafasen det drabbar ingen fattig.



Inköpen -tvättade & klara för användning

Kommentarer
Postat av: Sandra W

Hejsan! Alice är så söt med sitt hårspänne. Jag går just här hemma i 37 veckan o ska ägna tiden nu till att baka o frysa in. Kanske göra några matpajer med. Jag måste ju säga att du är så duktig med att baka osv med Alice hemma. Förstår inte hur du hinner. Jag hoppas att jag ska kunna göra det med sedan. Jag saknar dina menyer på vad ni ätit o bakat. EN reninspirationskälla o fullt av massa uppslag när ideérna börjar tryta.



Ta hand om familjen o ha det bra.



Kramar Sandra W

2008-06-25 @ 21:32:05
Postat av: mammaveronica

Guuuu vilken söt bebis du har! O vad mucket hår! Min emma var typ flintis till hon fyllde två...

2008-06-26 @ 07:43:46
URL: http://[email protected]
Postat av: Karin med Emma

Visst är det kul att shoppa till de små. Jag ser att våra döttrar har lika mycket hår! :-)

2008-06-26 @ 09:17:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0