Då var man "kurs-änka" i tre dagar....

image304

Så här ser en ogravid Nhea ut!! Skål på er! (Portugal jun-06)


Mannen vågade sig iväg på sista delen av sin "chefskurs" med lovord om att ha mobilen på hela tiden & alkoholförbud. Han befinner sig ju bara 1-1,5 timmes bilväg från mig & bebismagen så det ska nog gå bra- får väl mötas upp på förlossningen om det går snabbt. Som vanligt känns han & alla andra mer nervösa än jag själv. 

Idag känner jag ingenting, bebisen skruvar lite men det funkar fint att sitta på pilatesboll under tiden. Idag ska jag leta lite efter värmedyna -finns en på clasohlson som jag tror ska duga =).

Igår kom mamma & pappa redan när jag stod i duschen. Klev ur i handduk som knappt gick om mig & med en ordentlig molvärk, så de trodde nog det skulle bli BB färd snarare än bygg&pysseldag. Men bebisen ville stanan ett tag till. Mamma & jag var kaffe/te sugna men ville vänta på min syster som skulle komma, men det dröjde så vi plockade upp scrapbooking grejer & precis när vi skulle sätta igång -då kom hon såklart!

Satt i köket & pratade lite. Mamma hade en gråtdag & när vi började prata om bebisen blev hon jätte ledsen hon skulle säga: " Jag kan knappt tänka på bebisen för det gör så ont" men hon bröt ihop fullständigt, jag har aldrig sett henne så ledsen & tillslut stod hon bara & skrek med sin hesa röst i näsduken. Det gjorde så ONT att se & höra, Kan fortfarande höra skriket i huvudet, det var så laddat med smärta. HOn mådde bättre efter lite kramar & smek på bebismagen. Men så säger hon "Jag tycker så synd om er..."... Usch det är ås svårt, jag känner inte alls att det är synd om oss, det är ju HON som ska få vara med om att hennes kropp sakta bryts ned & HON som ska få vara med om hur det känns när ens lungor slutar fungera & HON som inte ska få finnas här när vi andra står kvar...

Efter att vi fikat lite mådde hon bättre, min syster åkte hem för att packa & jag & mamma gjorde våfflor åt "byggjobbarna". Sen kom vi igång med Scrapboooking, först känns det som man inte har en enda idé men så släpper det & korten blir jättefina. Vi han tillverka 2 kort var innan vi gav upp & åkte för att handla lite wienerbröd till fikat. De åkte efter fikat. Jag lade mig & vilade, mannen pluggade lite. Sen förberedde jag maten & tittade på Postkodmiljonären när mannen langa in potatishalvorna i ugnen & stekte champinjoner & kött ute i köket.

Melodifestivalen: Jag ville ha haft Ola vidare & jag garvade hånfullt högt när Carola inte gick vidare *förlåt* hon har under MÅNGA år varit min stora idol- när vi var små följde vi henne land & rike runt kändes det som & gick på konserter, fångade henne på bild när hon kom glidandes i en bil. & när vi slutat gymnasiet fick jag & en vän stora 80-tals yran & sjöng & gjorde danser till Carola låtar på fyllan -danserna spreds sedan landet runt då alla började plugga, kom faktiskt in på en fest i Göteborg & såg ett 10-tal tjejer dansa "vår" dans till "På egna ben" -lite coolt.. Kanske någon av er dansat "vår" dans! =)Men sen vet jag inte vad som flög i henne, om det var att hon började öppna munnen lite väl mycket eller ta sig själv på för stort allvar. Jag tycker helt enkelt att det finns andra artister som gör hela grejen bättre än vad hon gör det!
Är inte så jätte förtjust i Sibel heller (hon får oxå hemskt gärna hålla isg till att sjunga), men det var kul för Nordman att slå Carola & gå till Globen, bra riv i den låten!

Försökte titta lite på Nyhetsmorgon, men jag har för lätt till gråt. Lill-Babs fyller 70 år & intervjuas av sin dotter, min mamma kommer högst troligt inte bli 70 år.

Dagens meny:

Frukost: minibaguette m ost & gurka, äppeljuice & ½ kopp te Lunch: våfflor med jordgubbssylt & lite gträdde Fika: glass? + te Middag: 4 små rätter ( ja nu har jag längtat efter det i över en vecka) Kvällsfika: något jag inte får halsbränna utav =)

Bebis-Tävling:

*Vilket datum kommer bebisen födas (vi har bf 3/4) ?
*Hur mycket kommer den väga?
*Hur lång kommer den vara?
*Vad kommer det bli kille/tjej?

Listan på era gissningar ( ni skickar in gissningen som kommentar) kommer publiceras längst ned i varje inlägg fram tills bebisen är född! & den som vinner kontaktar mig på [email protected] & kommer få en symbolisk vinst skickad hem på posten!

http://saandrras.blogg.se/ : 13/3, 3200g, 50cm, Tjej

Pernilla: 15/3, 2550g, 47 cm, Tjej

Emmasusanna: 17/3, 3200g, 49cm, Tjej

Jenny: 20/3, 3100g, 49cm, Tjej

Annsofi: 21/3, 3200g, 50cm, Kille

Åsa: 23/3, 3177g, 47 cm, Tjej

Sommartjejen: 24/3, 2800g, 49 cm, Tjej

Sommartjejens man: 24/3, 3100g, 46cm, Tjej

Victoria P: 24/3, 3210g, 48cm, Tjej

Sandra: 26/3, 2995g, 49 cm, Kille

Veronica: 27/3, 2850g, 49 cm, Kille

Vickan: 27/3, 3445g, 50cm, Tjej

Anna: 28/3, 2750g, 47cm, Tjej

Kokosboll: 29/3, 2900g, 49cm, Tjej

Malinsson: 29/3, 2985g, 48 cm, Tjej

Emma: 29/3, 2820g, 49 cm, Tjej

Maja (xolma): 29/3, 3100g, 48cm, Kille

Pyjamas: 29/3 3150g, 49cm, Tjej

Syster Anna: 29/3, 3300g, 50cm, Kille

Emelie: 30/3, 3150g, 49 cm, Kille

En Mölnbobos Liv: 1/4, 2995g, 49cm, Tjej

Linda: 1/4, 3050g, 49cm, Tjej

Jasmin: 1/4, 3075g, 48cm, Kille

Maria: 1/4, 3120g, 48cm, Tjej

Louise m Ebba 0205 & Eric 0508 : 1/4, 3260g, 50cm, Tjej

Svintoflickan: 2/4, 3120g, Tjej

Viktoria: 2/4, 3290g, 51cm, Kille

MammaVeronica: 2/4, 3845g, 49cm, Kille

Lena: 3/4, 3100g, 49cm, Tjej

Mia H: 3/4, 3500g, 50cm, Tjej

Marie (miamia77): 5/4, 3045g, 51 cm, Tjej

Camilla: 5/4, 3250g, 50cm, Tjej

Tess: 5/4, 3550g, 50cm, Tjej

Alva: 6/4, 3310g, 50cm, Tjej

Emilie: 7/4, 3200g, 52 cm, Kille

Zeb: 8/4, 3140g, 49,5 cm, Tjej

Maja: 9/4, 3140g, 49 cm, Tjej

Tiara: 10/4, 3250g, 51cm, Tjej

Anki: 13/4, 3550g, 48cm, Tjej

Kommentarer
Postat av: Zeb

Ja, vad ska man säga, vet inte, det gör så ont i mig att läsa om hur det går med din mamma :-( Förstår att det måste vara hemskt jobbigt för er alla! Skönt att hon låter sig gråta ut i alla falol, om du förstår hur jag menar.

Ja, Carola har minst sagt blivit lite märklig.

Kram!

2008-03-09 @ 11:12:21
Postat av: Zeb

Portugal förresten, var det bra där, var var du? Ska dit i mitten av april, så därför undrar jag. Är det Euro där, är det dyrt....1000 frågor....

Snygg bild :-)

Kram igen!

2008-03-09 @ 11:15:38
Postat av: Nhea

Zeb: Vi valde Portugal Algarve eftersom vi varit på Korfu året innan & ville ha mer "fart". Jag tyckte om Portugal men jag ÄLSKAR Grekland, Algarve är vädligt exploaterat du har inte den här "serviceminded" personalen som Grekland har -för de vet att de får kunder ändå. Men fräsch & god mat, men kostar ungefär som att äta ute här hemma, något billigare. Det är Euro. När vi åker ligger vi som Kryss i solstolen en hel vecka & njuter av god mat både till lunch & middag & det fanns i Portugal PROMISE att prova deras GRÖNA VIN, kommer inte ihåg vad druvan heter men det är en av deras specialiteter & det är som ett riktigt bra torrt vitt vin -utan eftersmak- men nästa gång vi åker blir det Grekland - Ha det så mysigt! Kram

2008-03-09 @ 11:45:56
URL: http://nheas.blogg.se
Postat av: svintoflickan

oj,vilken dag..och så mycke känslor.
ja jag vet knappt vad jag ska skriva..man blir bara alldelels gråtig.

jag hejade förstås på carola över nordman,ler.

men jag vet inte vem jag tycker ska vinna.

vila nu lilla magen.

stor kram

2008-03-09 @ 12:02:50
URL: http://svintoflickans.blogg.se
Postat av: JennyF

Tack för lösenordet.

Syns att du å sommartjejen är syskon... iallafall lite.

2008-03-09 @ 13:24:23
Postat av: Tess

Vad kul att se dig "på riktigt"!
Vilken tuff dag, det gör ont då jag tänker på hur ni har det nu, var och en på sitt sätt. Önskar att det fanns något att säga men orden räcker inte till och erbjuder klen tröst.
*kramar om*

2008-03-09 @ 17:14:45
Postat av: Zeb

Ahhh, vi ska till Lissabon, ska dit med kören och sjunga. Det lär väl inte vara så varmt i april, annars låter ju solstolen lockande :-)

Of course ska jag prova deras gröna vin och se vad det är för nåt :-)

Kram!

2008-03-09 @ 17:30:26
Postat av: alva

Åh va söt du e!
Syns lite över ögonen att ni är syskon du och sommartjejen.
Jag kan inte föreställa mig hur ont ni måste ha i hjärtat för eran mamma. Det är fruktansvärt och hemskt att man måste gå igenom så hemska saker. Jag vill inte ens tänka på hur det skulle vara att sitta i er sits själv. Huvaligen.
Är ledsen för er skull, lilla Nhea, hoppas det blir iaf lite lättare på något sätt snart.
*Kramar om* Alva

2008-03-09 @ 19:35:36
URL: http://alvajohanna.blogg.se
Postat av: Åsa

Åhh! Vad roligt att få se hur du ser ut! Man har ju alltid en bild i huvudet av hur folk ser ut som man aldrig har sett. Min bild av dig stämde ganska bra in!! Många kramar Åsa

2008-03-09 @ 19:49:40
URL: http://asasvarld.blogg.se
Postat av: Jasmin

Kramar om, vilken dag.

2008-03-09 @ 19:59:49
URL: http://jasminsliv.blogspot.com
Postat av: Nhea

Tack för er omtanke - den värmer!!!KramKramKram

Ja jag tyckte det var dax att "outa" mig, men ville inte ge er flodhästbild som första intryck =)

Zeb: Lissabon, aha, med kören, jisses, vilken lyx -tror du kommer få det underbart! Klunka lite grönt åt mig med =)

Kram på er!

2008-03-09 @ 21:24:42
URL: http://nheas.blogg.se
Postat av: Camilla

Å va roligt att se dig "på riktigt"! Söt på insidan & utsidan =)
Finns inga ord som kan göra att det känns lättare, så vill bara säga att jag tänker på er.. Önskar att saker som denna inte kunde hända, så orättvist.
Ta hand om dig. Kramar

2008-03-10 @ 14:51:02
URL: http://minusfem.blogspot.com
Postat av: Linda

Skoj att få ett ansikte på dej......

Påtal om Carola.... Jag har precis som Du varit hennes STORA idol men nu har jag liksom fått nog..... Jag ringde som en galning på Nordman fast att han inte är nåt jag gillar....
Nu spelar det inte någon roll för mej vem som vinner allt...

2008-03-10 @ 15:52:51
URL: http://aragon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0