Efter påskfirande kommer städardag...

Igår åkte vi till min syster för att fira påsk med min familj. Det var fullt hus när vi kom dit & det utdelades påskägg till barnen & till bebisen i magen. Bebisen fick en jättesöt glitterskakgrej med en hare i av mormor & morfar & av kusinerna fick den en egengjord skallra (kusin 6½år gjort i slöjden)  & en jättesöt handduk. Bebisens mamma fick godis!

Vi är tre syskon. Äldsta syster, somris & så jag. Min äldsta syster har tyvärr två personligheter. Personlighet 1) tycker jag jätte mycket om, hon är snäll & rar & mjuk & naturlig men personlighet 2) är så fruktansvärt överdriven, kan allt bäst, har alltid gjort värst saker, ska höras & synas mest. & tyvärr var det personlighet två som hade övertaget igår. Hon verkar ha svårt när vi träffas hela familjen.

Jag hade till min fars stora glädje tagit med nya taxeringskalendern (som mannens företag får 1 gång per år). Jag & svärmor lusläser den men igår hittade vi nog vår överman, pappa satt med den i nästintill 1½ h & läste. Men när jag kom med den behagade min kära syster skrika, för jag kan inte kalla det säga i det tonläget hon hade "Å jag förstår inte folk som läser den där, det är så Ooooooooooootroligt pinsamt att sitta & titta på vad folk tjänar" & jag sa till henne att jag tyckte att hon var löjlig & att alla människor som sitter & slingrar sig när man pratar pengar & som man sedan ser tjänar precis som en vanlig svensson. Jag tycker att lön & pengar är så överdrivet laddat & jag njuter varje gång jag träffar någon "slingris" & så sitter jag där & VET. Tror att hon innerst inne är rädd för att se att hennes man inte tjänar så otrooooligt mycket mer än deras vänner... När eftermiddagen tickat på & de flesta suttit & bläddrat i kalendern så sa hon "Man kanske iallafall skulle kolla vad X tjänar".... Men då kunde jag inte låta bli att säga "Det som är så ooootroligt löäjligt att kolla"... När vi åkte hem frågade manne om jag fått med mig taxeringskalendern hem vilket jag fått & då sa han "Annars vet vi vad din syster hade suttit med hela kvällen..." haha...

För övrigt var det en mysig dag med god mat & skratt åt lille Viktor. Moster lille hjärtegryn. Han lekte med kusin (3½år) 6 hon förstår nog inte riktigt hur liten han är för hon frågar honom en massa saker & kan säga "Kom ni Viktor så går vi upp" & så går hon upp & kvar sitter Viktor & leker med en liten docka eller morfars glasögonfodral & lyssnar inte ett skvatt på henne.

Vi åt underbar Exotisk bricka med en perfekt gräddig potatisgratäng & Somris som vägde sig före & efter maten konstaterade att hon ökat 1kg, haha! Men vi sa att det msåte ha varit all frukt =)
Sedan kom vi igång & rev av några låtar på SingStar, har aldrig provat det, men det var roligt  man fick sig ju ett par skratt över systrarnas män & mamma & pappa. Min tönt till man sjunger inte nykter...

Fixade chokladrullarna & påsktårta till fika. & sen blev det lite snack i soffan syskon emellan. Vi pratade mamma.

Väl hemma vid 21 snåret var jag tvungen att neutraliser maginnehållet med en knäckemacka.

Idag vaknade jag 9 & gick upp & duschade & åt frukost framför Nyhetsmorgon. Vid 10 hade mannen piggnat till & skjutsade mig till ICA för han ville inte att jags kulle köra i snön & tur var det för det var bra slirigt. Veckohandlade nästan själv på ICA -superskönt & kom sen hem & gjorde påsklunch till oss, jansson, prinskorv & köttbullar medan jag städade ur kylskåpet, lyfte ur varenda pinal & diskde hyllplanen & rensade ut gammal & äckligt samt putsade upp utsidan så den är strålande blank -samtidigt som jag sprang i trappen med vatten i omgångar till mannen som flytspacklade toagolvet däruppe.

Nu har jag även hunnit dammsuga hela huset + alla lister & lampknappar som mannen glömt i typ ½ år, lyft bort soffor & fåtöljer & gjort så hima fint. 4:e maskinen är i tvättmaskin, sängkläderna är bytta  & nu ska jag ta tag i entrén som behöver svabbas golv + toagolv & köksgolvet!

Dagens meny:

Frukost: 2 knäckisar med räkost & 1 skivat ägg Lunch: jansson, köttbullar & prinskorv Fika: färska jordgubbar Middag: hemmagjord pizza en med skinka, champinjoner, banan & curry & en med köttfärs, bacon, lök & ägg Kvällsfika: påskgodis & dillchips...

Bebis-Tävling:

*Vilket datum kommer bebisen födas (vi har bf 3/4) ?
*Hur mycket kommer den väga?
*Hur lång kommer den vara?
*Vad kommer det bli kille/tjej?

Listan på era gissningar ( ni skickar in gissningen som kommentar) kommer publiceras längst ned i varje inlägg fram tills bebisen är född! & den som vinner kontaktar mig på [email protected] & kommer få en symbolisk vinst skickad hem på posten!

http://saandrras.blogg.se/ : 13/3, 3200g, 50cm, Tjej

Pernilla: 15/3, 2550g, 47 cm, Tjej

Majsan: 16/3, 3340g, 50 cm, Kille

Emmasusanna: 17/3, 3200g, 49cm, Tjej


Jenny: 20/3, 3100g, 49cm, Tjej

Annsofi: 21/3, 3200g, 50cm, Kille

Ann: 22/3, 3050g, 50cm, Tjej

Åsa: 23/3, 3177g, 47 cm, Tjej

Sommartjejen: 24/3, 2800g, 49 cm, Tjej

Sommartjejens man: 24/3, 3100g, 46cm, Tjej

Victoria P: 24/3, 3210g, 48cm, Tjej

Sandra: 26/3, 2995g, 49 cm, Kille

Veronica: 27/3, 2850g, 49 cm, Kille

Vickan: 27/3, 3445g, 50cm, Tjej

Anna: 28/3, 2750g, 47cm, Tjej

Kokosboll: 29/3, 2900g, 49cm, Tjej

Malinsson: 29/3, 2985g, 48 cm, Tjej

Emma: 29/3, 2820g, 49 cm, Tjej

Maja (xolma): 29/3, 3100g, 48cm, Kille

Pyjamas: 29/3 3150g, 49cm, Tjej

Syster Anna: 29/3, 3300g, 50cm, Kille

Emelie: 30/3, 3150g, 49 cm, Kille

En Mölnbobos Liv: 1/4, 2995g, 49cm, Tjej

Linda: 1/4, 3050g, 49cm, Tjej

Jasmin: 1/4, 3075g, 48cm, Kille

Maria: 1/4, 3120g, 48cm, Tjej

Louise m Ebba 0205 & Eric 0508 : 1/4, 3260g, 50cm, Tjej

Svintoflickan: 2/4, 3120g, Tjej

Viktoria: 2/4, 3290g, 51cm, Kille

MammaVeronica: 2/4, 3845g, 49cm, Kille

Lena: 3/4, 3100g, 49cm, Tjej

Mia H: 3/4, 3500g, 50cm, Tjej

Marie (miamia77): 5/4, 3045g, 51 cm, Tjej

Camilla: 5/4, 3250g, 50cm, Tjej

Tess: 5/4, 3550g, 50cm, Tjej

Lilla Mysan: 6/4, 3050g, 48cm, Tjej

Alva: 6/4, 3310g, 50cm, Tjej

Emilie: 7/4, 3200g, 52 cm, Kille

Zeb: 8/4, 3140g, 49,5 cm, Tjej

Maja: 9/4, 3140g, 49 cm, Tjej

Tiara: 10/4, 3250g, 51cm, Tjej

Anki: 13/4, 3550g, 48cm, Tjej


Kommentarer
Postat av: Linda

Jasså du har oxå en TÖNT till man när det gäller att sjunga....visst är det tråkigt !!!!!

Haha kunde inte låta bli att skratta åt din syster och den där kalendern.....den är ju rolig att kolla i.....tror säkert att hon hade läst den HELA kvällen om inte ni fått med er den..... Jajaja...

ha det bra kram

2008-03-24 @ 16:02:12
URL: http://aragon.blogg.se
Postat av: svintoflickan

hi,hi du skriver alltid så roligt..å jag kunde inte låta bli att le åt denna kalender..de är inte lätt detta ska jag säga..min man var tydligen med bland de 40 som tjänade bäst i kommunen...pga att de räknade in avgångsvederlaget han fick när han slutade sitt andra jobb..hi,hi nu låter jag väl som en slingris..i allafall så var de faktiskt superjobbigt att många läst detta o man fick liksom pikar om att vi borde ha de så bra ställt o bla bla...men jag måste erkänna att jag också hade suttit o bläddrat i den om jag hade den:-)
ingen bebis idag heller..tänk om de blir den dag din syster tror...spännande oavsett.
stooor kram

2008-03-24 @ 23:21:17
URL: http://svintoflickans.blogg.se
Postat av: svintoflickan

ps:såg att somris ju trodde idag..skratt..ja,då har du bara en halvtimme på dej...
kramis

2008-03-24 @ 23:22:01
URL: http://svintoflickans.blogg.se
Postat av: Sommartjejen

ATTAN OCKSÅ!!!
Där försvann min vinst - får väl nöja mig med bebisgos då!! ;-)

2008-03-25 @ 11:27:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0