Ingen utdelning trots fullmåne...

Igår när jag vaknade hade jag som vanligt fruktansvärt ont i magen, men det gick över efter att jag kommit igång. Åkte till min hemstad där jag träffade en av mina bästa vänner + hennes sambo. De ska ha bebis i juli, så ni kan ju tänke er vad vi pratade om. Hon älskar att känna på min mage. Hon har själv bara en liten liten bulle, men hon har iallafall börjat känna bebisen därinne nu.

Åkte till mina föräldrar där jag möttes av Somris & Viktor i dörren, Viktor skulle ut på promenad med morfar för att sova, så han var ordentligt påpälsad & strålande glad. Visade glatt upp sina små gaddar i underkäken & var så söt!

Vi fikade & min andra syster kom. Jag var tokmätt efter förmiddagsfikat & mådde nästan lite illa, fick akut ont i magen & gick på toaletten, var helt kallsvettig av smärta innan det äntligen släppte i takt med att tarminnehållet ville komma ut. Mamma blev toknervös för att jag inte var hungrig & höll på att tjata ihjäl mig om "vill du inte ha en smörgås?", "det finns glass". Tillslut fick jag fräsa lite & sa att jag visste var sakerna fanns om jag blev ghungrig men just nu mådde jag mest illa.

Viktor vaknade & fick mat & hade jämt sjå med att charma alla mellan tuggorna- våran lilla charmprins! Sen fick han inviga gåstolen, vilket gav honom ett nytt perspektiv på tillvaron & snabbt kom han på att "aha -jag når ju upp till pianot själv". Han & mormor brukar spela, men nu kunde han spela lite själv!

Bebisen var halvt sjövild i magen, vet inte om det var för alla ljud omkring den eller alla händer som vill känna hur den buffar omkring därinne. När jag kom hem fick mannen känförbud så bebisen fick sova & sov gjorde den nästan hela kvällen & hela natten. Så skönt för mina stackars revben & för det lilla livet - måste ju vila sig för den ska ju ut SNART - please innan dess mamma blir sinnessjuk!

Åkte hem till mannen som fixat på övervåningen hela dagen. Han åkte iväg & handlade & jag gick & la mig en stund. När jag vaknade fanns det lövbiff fylld med färskost, klyftpotatis & creamy pepparsauce till middag!

Let´s dance avlöpte som jag önskade - Tina & Tony i finalen! & i Finalen kommer Tina vinna! =)

image346


Vaknade som vanligt i morse med molvärk i magen som gick över när jag kommit upp ur sängen en stund. Mannen kokade ägg till frukost & har redan fått två utskällningar - inte lätt att leva med höggravid kvinna. Idag ska vi til svärföräldrana, även fast jag mest av allt bara känner för att bädda ner mig under täcket igen & fortsätta vara ledsen & tjurig & hetsäta påskägg- skumtuppar vill jag ha!!!! Men tiden går nog inte fortare utav det så jag får glatt följa med på kalkonlunch & skaldjursfat till kvällen...

GLAD PÅSK!

Bebis-Tävling:

*Vilket datum kommer bebisen födas (vi har bf 3/4) ?
*Hur mycket kommer den väga?
*Hur lång kommer den vara?
*Vad kommer det bli kille/tjej?

Listan på era gissningar ( ni skickar in gissningen som kommentar) kommer publiceras längst ned i varje inlägg fram tills bebisen är född! & den som vinner kontaktar mig på [email protected] & kommer få en symbolisk vinst skickad hem på posten!

http://saandrras.blogg.se/ : 13/3, 3200g, 50cm, Tjej

Pernilla: 15/3, 2550g, 47 cm, Tjej

Majsan: 16/3, 3340g, 50 cm, Kille

Emmasusanna: 17/3, 3200g, 49cm, Tjej


Jenny: 20/3, 3100g, 49cm, Tjej

Annsofi: 21/3, 3200g, 50cm, Kille

Ann: 22/3, 3050g, 50cm, Tjej

Åsa: 23/3, 3177g, 47 cm, Tjej

Sommartjejen: 24/3, 2800g, 49 cm, Tjej

Sommartjejens man: 24/3, 3100g, 46cm, Tjej

Victoria P: 24/3, 3210g, 48cm, Tjej

Sandra: 26/3, 2995g, 49 cm, Kille

Veronica: 27/3, 2850g, 49 cm, Kille

Vickan: 27/3, 3445g, 50cm, Tjej

Anna: 28/3, 2750g, 47cm, Tjej

Kokosboll: 29/3, 2900g, 49cm, Tjej

Malinsson: 29/3, 2985g, 48 cm, Tjej

Emma: 29/3, 2820g, 49 cm, Tjej

Maja (xolma): 29/3, 3100g, 48cm, Kille

Pyjamas: 29/3 3150g, 49cm, Tjej

Syster Anna: 29/3, 3300g, 50cm, Kille

Emelie: 30/3, 3150g, 49 cm, Kille

En Mölnbobos Liv: 1/4, 2995g, 49cm, Tjej

Linda: 1/4, 3050g, 49cm, Tjej

Jasmin: 1/4, 3075g, 48cm, Kille

Maria: 1/4, 3120g, 48cm, Tjej

Louise m Ebba 0205 & Eric 0508 : 1/4, 3260g, 50cm, Tjej

Svintoflickan: 2/4, 3120g, Tjej

Viktoria: 2/4, 3290g, 51cm, Kille

MammaVeronica: 2/4, 3845g, 49cm, Kille

Lena: 3/4, 3100g, 49cm, Tjej

Mia H: 3/4, 3500g, 50cm, Tjej

Marie (miamia77): 5/4, 3045g, 51 cm, Tjej

Camilla: 5/4, 3250g, 50cm, Tjej

Tess: 5/4, 3550g, 50cm, Tjej

Lilla Mysan: 6/4, 3050g, 48cm, Tjej

Alva: 6/4, 3310g, 50cm, Tjej

Emilie: 7/4, 3200g, 52 cm, Kille

Zeb: 8/4, 3140g, 49,5 cm, Tjej

Maja: 9/4, 3140g, 49 cm, Tjej

Tiara: 10/4, 3250g, 51cm, Tjej

Anki: 13/4, 3550g, 48cm, Tjej

Kommentarer
Postat av: Ida

Hej Nhea och GLAD PÅSK!

Jag har följt din blogg ett tag nu och känner verkligen med dig nu när jag läser om dina trötta och tunga dagar i väntan på en bebis som aldrig vill komma ut.

Jag minns såväl min sista vecka med jättemage..Jag var så trött på ALLT. Jag grät,sov,grät och var allmänt nedstämd. INGEN kunde få mig på bättre humör. Hoppet om att någonsinn få en bebis var helt förlorat och jag ville bara få ett slut på min tunga last..det låter så hemskt nu när jag återberättar, men det är sant.

Så, jag ska inte komma med något "KOM IGEN,KÄMPA PÅ!!" eller "SNART KOMMER DEN LILLA ENVISA BEBISEN!!" för jag vet att det inte underlättade för mig ett skvatt även om folk menar väl. Istället vill jag ge dig en kort underbar glimt i mitt första möte med mina älskade Nike;

Smärtan hade övergått till något så ofattbart som jag inte längre kunde känna, min älskade Oskar och den rediga undersköterskan på varsinn sida om mig hörde jag inte, jag bara såg att deras munnar rörde sig och att dom höll mina händer hårt.

Jag hade lungt och sansat förklarat för dom den senaste kvarten att det här inte skulle gå och att vi skulle få fixa det på något annat sätt...
Men helt plötsligt känndes allt så självklart. Jag tog ett djupt andetag och minns bara att trycket släppte på sekunden. Jag blundade och visste inte riktigt vad som hänt.Precis som när man önskade sig något som barn och inte vågade öppna ögonen för att se om dte slagit in! Men jag kännde mig nästan gråtfärdig av lycka!!! Jag var varm,rörd,glad,ÖVERLYCKLIG på samma gång! Jag vet att jag hörde änglamusik i rummet. Underskörteskan tog min hand och förde den ner på min mage, jag kände något kladdigt och varmt,det var litet och runt... Då slog lyckoruset jag redan kännde till tio gånger om och jag kände en helt oförklarlig känsla! Jag öppnade ögonen och såg mitt lilla barn!!! Jag fick upp henne i min famn och såg det lilla ansiktet. Hon lukatde så gott,hon var så fin och nu låg hon i mina armar, hon var min dotter och jag var hennes mamma.

Jag hoppas att mina ord kan ge dig ett leende och hopp!

Kramar Ida

2008-03-22 @ 23:28:20
URL: http://momieida.blogg.se
Postat av: Nhea

Tusen tack för dina medkänsla & dina fina ord - de hjälper på vägen.... Stor Kram

2008-03-23 @ 09:06:53
URL: http://nheas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0