Lördag - stan med svärmor

Suck - igår var verkligen en pissdag. Jag var så jäkla trött på den här stora magen & ville inget hellre än att bebisen skulle komma ut & bara tanken på att det kanske är 32dagar kvar gör mig nästan gråtfärdig!

Travade iväg till ICA med ordentlig molvärk, shoppingen gick bra & när jag kom hem -då var all värk som bortblåst & har inte dykt upp än. Jag som verkligen trodde att något var på gång. Varför ska det hålla på att luras för hela jäkla tiden - man blir ju inte gladare direkt!

Till lunch blev det soppa & knäckisar med mosad avocado. MUMS!

Tittade på reprisen av Andra chansen & så Dawson förstås & sen var det dax att fixa med maten, gjorde färska fikon i ugn med en klick färskost & lite flytande honung till förrätt. Mannen fick stanna & köpa dricka på vägen hem för det orkade jag inte släpa på. När han kom hem möttes han av 3 st rådjur ute på vägen, de sprang in på uppfarten & stod & glodde på honom när han klev ur bilen. Sen sprang han in för att slippa höra om något utav dem blev överkört ute på vägen. Vi hörde ju det förra hösten & jag var helt säker på att det var en tjej som höll på att bli våldtagen -så det var tur att vi såg att det var ett rådjur tillslut för det var riktigt otäckt läte.

Igår kväll kände jag mig otroligt rastlöst uttråkad, känns ju som att bebisen kommer kura ett tag till i magen tyvärr, så jag får väl börja boka in en massa "happenings" igen så jag slipper bli deprimerad.

Till Let´s dance hade jag gjort i ordning en skål med Marabou choklad rutor & den får jag verkligen vakta om jag ska få smaka någon för mannen snaskar i sig choklad som om det vore knark. Så när han gjorde att försök att flytta skålen från mitten av bordet till sin sida skrek jag "Nej den där flyttar du inte" . Lite skamset ställde han tillbaka den & fem minuter senare frågade han "Får inte jag äta mer choklad?" hehe - det gäller att ha pli på dem ;-)

Tycker faktiskt dansmässigt att det var Bondens tur att åka ur Let´s dance, han älgade ju mest runt på golvet igår, men visst är han charmig! Håller tummarna för att Tina tar hem hela skiten - hon dansar bra, bättre än jag någonsin kunnat tänka mig & hon bjuder på sig själv!!

Min kurator ringde äntligen -så på onsdag ska jag dit. Jag fick en på sjukhuset som jag hade önskat så det känns bra.

Idag kommer svärmor strax innan  lunch, hon är ju golfänka tills i morgon. Svärfar är & spelar golf i Portugal, de spelar 36 hål per dag & han som brukar spela 2 rundor per år tycker det är lite väl mycket golf. Svärmor ska bjuda oss på lunch på stan & sen ska hon & jag shoppa lite. Skulle vilja besöka Indiska för att se om det kommit in några fina dukar, både till kök & vardagsrum & så skulle jag vilja köpa lite fjädrar & ägg att hänga i ris + lite färska blommor.

Delar av Dagens meny:

Frukost: 2 knäckisar med färskost, vindruvor, juice & te Lunch: på stan Fika: ? Middag: Är sugen på lax med vildris & tomat/basilika sås Kvällsfika: lite choklad

Bebis-Tävling:

*Vilket datum kommer bebisen födas (vi har bf 3/4) ?
*Hur mycket kommer den väga?
*Hur lång kommer den vara?
*Vad kommer det bli kille/tjej?

Listan på era gissningar ( ni skickar in gissningen som kommentar) kommer publiceras längst ned i varje inlägg fram tills bebisen är född! & den som vinner kontaktar mig på [email protected] & kommer få en symbolisk vinst skickad hem på posten!

http://saandrras.blogg.se/ : 13/3, 3200g, 50cm, Tjej

Pernilla: 15/3, 2550g, 47 cm, Tjej

Majsan: 16/3, 3340g, 50 cm, Kille

Emmasusanna: 17/3, 3200g, 49cm, Tjej

Jenny: 20/3, 3100g, 49cm, Tjej

Annsofi: 21/3, 3200g, 50cm, Kille

Åsa: 23/3, 3177g, 47 cm, Tjej

Sommartjejen: 24/3, 2800g, 49 cm, Tjej

Sommartjejens man: 24/3, 3100g, 46cm, Tjej

Victoria P: 24/3, 3210g, 48cm, Tjej

Sandra: 26/3, 2995g, 49 cm, Kille

Veronica: 27/3, 2850g, 49 cm, Kille

Vickan: 27/3, 3445g, 50cm, Tjej

Anna: 28/3, 2750g, 47cm, Tjej

Kokosboll: 29/3, 2900g, 49cm, Tjej

Malinsson: 29/3, 2985g, 48 cm, Tjej

Emma: 29/3, 2820g, 49 cm, Tjej

Maja (xolma): 29/3, 3100g, 48cm, Kille

Pyjamas: 29/3 3150g, 49cm, Tjej

Syster Anna: 29/3, 3300g, 50cm, Kille

Emelie: 30/3, 3150g, 49 cm, Kille

En Mölnbobos Liv: 1/4, 2995g, 49cm, Tjej

Linda: 1/4, 3050g, 49cm, Tjej

Jasmin: 1/4, 3075g, 48cm, Kille

Maria: 1/4, 3120g, 48cm, Tjej

Louise m Ebba 0205 & Eric 0508 : 1/4, 3260g, 50cm, Tjej

Svintoflickan: 2/4, 3120g, Tjej

Viktoria: 2/4, 3290g, 51cm, Kille

MammaVeronica: 2/4, 3845g, 49cm, Kille

Lena: 3/4, 3100g, 49cm, Tjej

Mia H: 3/4, 3500g, 50cm, Tjej

Marie (miamia77): 5/4, 3045g, 51 cm, Tjej

Camilla: 5/4, 3250g, 50cm, Tjej

Tess: 5/4, 3550g, 50cm, Tjej

Lilla Mysan: 6/4, 3050g, 48cm, Tjej

Alva: 6/4, 3310g, 50cm, Tjej

Emilie: 7/4, 3200g, 52 cm, Kille

Zeb: 8/4, 3140g, 49,5 cm, Tjej

Maja: 9/4, 3140g, 49 cm, Tjej

Tiara: 10/4, 3250g, 51cm, Tjej

Anki: 13/4, 3550g, 48cm, Tjej

Kommentarer
Postat av: Tess

Åååå jag vet den där känslan då man är sååå less på stora magen och bara vill att det nya livet ska börja. Man har ju väntat och förberett så länge=) Värst var iofs dagarna runt bf men ååå vad jag minns!
Du får försöka tänka att du ska hitta på sakar, så mycket du orkar. Gör saker du kanske inte kommer göra på ett tag efteråt. Gå på bibliotek, fika ensam, gå ut och ät, gå på bio, någon ansiktsbehandling etc. Inför bebisens ankomst har du fixat, se till att ta hand om dig och skäm bort dig själv lite extra.
Jag försökte göra sånt veckorna innan och efter bf och nu i efterhand minns jag tiden som just att boosta sig själv lite extra inför det som komma skall. Det var en härlig tid, en bra avslutning på ett liv som aldrig kommer att komma tillbaka! Och som inte saknas heller. Men njut av spontaniteten av att kunna göra det man vill, när man vill. Även om det bara gäller att ställa sig och baka då man känner för det=)
Många kramar.

2008-03-15 @ 10:38:54
Postat av: Anna

Jag var två veckor sen...DÅ är man trött på magen!

För att inte tala om alla välmenande människor som ringer hela tiden "Är han här än? Är det dags snart? Känner du nått?" Jag stängde av telefonen.... och grät en skvätt!
Haha....Fast när jag väl låg där med värkar hade jag nog velat att han stanna inne ett tag till!

2008-03-15 @ 10:48:54
Postat av: Anonym

Ha,ha tack tjejer, kan tänka mig att jag ångrar mig surt när det väl sätterigång på allvar ;-).

Ska försöka få till en klipptid & lite fikadäjter & sånt i veckan & sen är det ju påsk.

Har redan folk som hänger i telefon, msn, sms & det är 18 dagar till BF som frågar " Är du på BB?" OM jag vore dets kulle de VETA det promise!

BM på föräldrakursen frågade något så idotiskt som "Tänker ni något på tiden efter förlossningen? Hur det ska bli med bebis?" lixom hallå, nej jag har gått & blivit gravid BARA för att få veta hur det är att föda barn!

KRAM

2008-03-15 @ 11:22:42
Postat av: alva

God förmiddag,

Nu ska jag vara en sån där äcklig människa som är så himla klok, det jag ska säga är nog inte det du vill höra. Men jag säger det ändå....
Nu är du GRAVID, bebis kommer SNART, sen är magen borta. Den lilla tid som är kvar ska du njuta av det underbara i att kunna vara gravid. Snart får du ha ditt barn i din famn och det kommer vara helt fantastiskt, men ha tålamod.
Vill tillägga att JAG ABSOLUT vet hur du känner nu, jag vet hur dryg det är, hur ont man har, hur mycket man vill träffa sitt barn. Men jag vet oxå hur mycket man kan sakna magen, rörelserna av bebisen och lyckan man kan känna av det. För det är ju helt fantastiskt att få vara gravid.
Jag vet att du är tacksam och hela den biten.
Vill bara peppa och få in lite positiv syn, säkert det sista du pallar höra...? Bebis kommer SNART! HEJA HEJA!!!!

2008-03-15 @ 11:41:43
URL: http://alvajohanna.blogg.se
Postat av: Anna

Liten fråga, när du väl sätter igång, kommer Sommris att uppdatera oss eller får vi snällt vänta tills du/ ni kommer hem?
Eller kommer din Käre Make kanske skriva en liten skvätt?
Har ni några namn på underverket?
Bara 13 dagar kvar tills min gissning, då får hon gärna födas!

2008-03-15 @ 22:15:03
Postat av: Nhea

Alva: Du har rätt snusförnuft är det sista jag vill höra nu! Like U anyway!

Anna: Somris kommer få skriva i sin blogg ATT hon blivit moster, hon kommer inte få avslöja kön, datum, vikt, längd. & Hon kanske kommer få framföra en liten hälsning från oss. Mannen kommer vara vid min sida -åker han hem åker jag hem så han kommer inte uppdatera något! & det är självklart underverket har namnförslag -men sorry inga ni får nys om!
För min del får h*n gärna födas snarast, har haft regelbundna sammandragningar sedan klockan 16.30, de ökar liiiiiite liiiite i styrka, men är absolut ingen som behövs andas igenom så jag misstänker att det slutar när jag lägger mig!
Kram

2008-03-15 @ 22:36:45
URL: http://nheas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0