Myslunch & påskpyssel

Fick se på Facebook där man kan fylla i "Nhea is:" att hon som fick sin lille bebis i tisdags hade skrivit "jobbar, men bara lite..." Jag blev så förbannad, här går man & trampar & skulle ge allt för att få mysa med sin lill* bebis & så har hon fått sin men väljer att jobba 4 dagar senare...

Igår åt jag myslunch med en vän. Hon är fattig student så jag bjöd henne, har lånat hennes lägenhet under byggtiden så jag är skyldig henne mer än så. Hon lyckas alltid se så fräsch ut, är alltid nygjord i håret & vältränad i sportiga kläder. Blev Grekisk mat, jag tog 1 scampispett & 1 köttfärsspett med ris & tzatsiki. Vi åt & tjattrade bort 2 timmar. Hon är nykär, hon har träffat en jättegullig kille efter 2 års strulande hit & dit med ett pucko som inte fattar hur bra hon är - förrän NU - när hon inte vill ha honom (känner vi igen detta -oooo yes). Men nu har hon fattat galoppen & inser hur skitigt han behandlat henne så hon klarar att stå emot. Hoppas verkligen att den nya uppskattar henne så som hon förtjänar det. Det verkar vara en toppengrabb, skitbra jobb (med MEGA lön -ok pengar är inte allt men det underlättar fan så mycket) & är just nu ute & reser, men smsar henne flitigt! Dukitig kille!

Hon berättade om en gemensam vän hon precis hälsat på & som hon var hos några kvällar innan detta hände. Hon skulle ha barn i jan men i mitten av december så hade tjejen vaknat med kraftig mensvärk runt 2 snåret, hon hade väntat till 6 med att väcka sin sambo & hon hade fortfarande en ihållande kraftig menssmärteliknande känsla i magen inget som gick att klocka eller så, de ringde förlossningen som bad dem ta det lugn, att hon skulle ta en dusch. Hon han inte in i duschen förrän hon fick så fruktansvärt ont att hon inte kunde stå på benen & kände "Vi måste åka nu", hennes sambo fick klä på henne i sängen & lagom då trosorna var på gick vattnet & hon började känna hur smärtan ändra karaktär & att hon ville krysta. Så de ringde ambulans. Ambulansmännen var hur lugna som helst, tills de fått in henne i bilen då det blev blåljus på & ilfärd till sjukan & en timme senare var deras dotter född!!! Så när jag i natt vaknade med mensvärk så var det nästan lite skrattretande - hon jag lunchade med har forthoppningsvis en utdrivande effekt!

När jag kom hem var jag på toppenhumör & hade en massa energi att pyssla så, jag strök mina nyinköpta dukar & la på matbord & köksbord, samt gjorde fint med olika arrangemang, bättre att visa på bild:


Matbordet i vardagsrummet


Köksbordet


Passar även på att lägga ut några bilder på mitt kök, när det är städat =)

  
Köket är för stort för att fånga på en bild så jag tog tre hoppas ni fattar hur delarna hänger ihop...

Sen åkte jag & mannen iväg med återvinning som växer som ogräs här hemma & så passade han på att tvätta bilen & så körde vi en sväng för att torka den & passade på att plocka lite björkris på vägen. Så när vi kom hem gjorde jag ett riktigt häx-påsk-ris & sen tvingade jag mannen att hämta påskkartongen på vinden för att snabbt inse att det bara fanns typ 3 grejer i den jag ville ha framme. Jag som fantiserat att det skulle ligga någon påskduk däri iallafall. Äsch -får väl shoppa nån på REAn kanske =)

Mitt häx-påsk-ris:



Mina äppelblomskvistar:



Har som vanligt legat vaken en sväng i natt, inatt var det ihållande mensvärk, la mig på värmedynan & då blev det såpass bra att jag somnade. Känner fortfarande av det nu på morgonen. Morgonen blev ett äventyr, brödet började BRINNA i brödrosten - en riktig låga,  så jag fick slita ut sladd & hälla ut brödskivan som höll på att bli kol.

Svärfar är nu hemma från sin golfresa, han hade tydligen varit i Spanien, inte Portugal upptäckte han när de skulle åka från Arlanda -gäller att ha koll =)

Idag tänkte jag masa mig upp i skogskanten & plocka lite mossa, skulle vilja fixa ett litet arrangemang med mossa & tusselago. & ikväll är det sista gången på Föräldrakursen.

Dagens meny:

Frukost: tekaka m skivat ägg, 1 glas juice + vatten Lunch: Canneloni m skinka & spenat Fika: fruktfat Kvällsmat: Alvas fisksoppa Kvällsfika: till självkostnadspris

Bebis-Tävling:

*Vilket datum kommer bebisen födas (vi har bf 3/4) ?
*Hur mycket kommer den väga?
*Hur lång kommer den vara?
*Vad kommer det bli kille/tjej?

Listan på era gissningar ( ni skickar in gissningen som kommentar) kommer publiceras längst ned i varje inlägg fram tills bebisen är född! & den som vinner kontaktar mig på [email protected] & kommer få en symbolisk vinst skickad hem på posten!

http://saandrras.blogg.se/ : 13/3, 3200g, 50cm, Tjej

Pernilla: 15/3, 2550g, 47 cm, Tjej

Majsan: 16/3, 3340g, 50 cm, Kille

Emmasusanna: 17/3, 3200g, 49cm, Tjej

Jenny: 20/3, 3100g, 49cm, Tjej

Annsofi: 21/3, 3200g, 50cm, Kille

Åsa: 23/3, 3177g, 47 cm, Tjej

Sommartjejen: 24/3, 2800g, 49 cm, Tjej

Sommartjejens man: 24/3, 3100g, 46cm, Tjej

Victoria P: 24/3, 3210g, 48cm, Tjej

Sandra: 26/3, 2995g, 49 cm, Kille

Veronica: 27/3, 2850g, 49 cm, Kille

Vickan: 27/3, 3445g, 50cm, Tjej

Anna: 28/3, 2750g, 47cm, Tjej

Kokosboll: 29/3, 2900g, 49cm, Tjej

Malinsson: 29/3, 2985g, 48 cm, Tjej

Emma: 29/3, 2820g, 49 cm, Tjej

Maja (xolma): 29/3, 3100g, 48cm, Kille

Pyjamas: 29/3 3150g, 49cm, Tjej

Syster Anna: 29/3, 3300g, 50cm, Kille

Emelie: 30/3, 3150g, 49 cm, Kille

En Mölnbobos Liv: 1/4, 2995g, 49cm, Tjej

Linda: 1/4, 3050g, 49cm, Tjej

Jasmin: 1/4, 3075g, 48cm, Kille

Maria: 1/4, 3120g, 48cm, Tjej

Louise m Ebba 0205 & Eric 0508 : 1/4, 3260g, 50cm, Tjej

Svintoflickan: 2/4, 3120g, Tjej

Viktoria: 2/4, 3290g, 51cm, Kille

MammaVeronica: 2/4, 3845g, 49cm, Kille

Lena: 3/4, 3100g, 49cm, Tjej

Mia H: 3/4, 3500g, 50cm, Tjej

Marie (miamia77): 5/4, 3045g, 51 cm, Tjej

Camilla: 5/4, 3250g, 50cm, Tjej

Tess: 5/4, 3550g, 50cm, Tjej

Lilla Mysan: 6/4, 3050g, 48cm, Tjej

Alva: 6/4, 3310g, 50cm, Tjej

Emilie: 7/4, 3200g, 52 cm, Kille

Zeb: 8/4, 3140g, 49,5 cm, Tjej

Maja: 9/4, 3140g, 49 cm, Tjej

Tiara: 10/4, 3250g, 51cm, Tjej

Anki: 13/4, 3550g, 48cm, Tjej

Kommentarer
Postat av: Tess

Alltså, sånt där blir jag så fascinerad av. Att inte känna några värkar? Tänk att det är så olika! Sånt kan ju oroa lite som höggravid men man får tänka på att det är så ovanligt att man inte känner. Oftast vet man på något märkligt sätt att det är dags och behöver inte ligga och fundera. Jag hade fixerad bebis och kraftiga förvärkar och molvärk från någon vecka innan bf och fram tills förlossningen. Varje dag trodde jag att det var dags. Då första värken kom gjorde den inte direkt ondare än de tidigare men det var någonting i den som gjorde att jag förstod att den var "riktig", det var som en liten twist av ngt annat=)
Är även väldigt fascinerad av att man har lust och ork att jobba 4 dagar efter förlossningen. Kan inte för mitt liv förstå varför man skulle vilja det=)
Vad fint du har hemma, både köket och ditt påskpynt. Hoppas du får en fin dag!
Kram.

2008-03-17 @ 10:15:50
Postat av: Maja

oj vilka fina grejer du gjort och otroligt fint kök fast det har jag ju sagt innan hoppas du inte har ont av att jag upprepa mig. Jag måste fråga du äter alltid så gott lägger ni mycket tid på matlagning? Jag lagar mest husmanskost och gärna sånt som klarar sig själv men jag hade velat vara mer vågad och få in lite mer tid i köket. Vore jätte kul om du la ut nått lunch recept och även middags recept nån gång.

Din tid är snart här men jag VET hur frusterande den sista tiden är man vill ju bara att det ska komma. Ha en bra dag Kram

2008-03-17 @ 10:23:33
Postat av: Camilla

Ni har verkligen ett supersnyggt kök! Ha en bra dag! kram

2008-03-17 @ 10:29:39
Postat av: Marie

Oj vad påskfint du har det där hemma..

2008-03-17 @ 10:59:33
URL: http://miamia77.blogg.se
Postat av: svintoflickan

ååå vilket uuuunderbart kök!!!

jag är också lite sådär rädd att de ska gå fort...
jag började ju blöda me lillen kl 5..fick åka ambulans pga det...5 i 10 var han född..de tyckte jag var fort.

tänk vad spännande att du snart har bebis...att gosa med...

jag tänker då inte börja jobba på lääänge..ler..
ska gosa gosa gosa...
ev ska mannen vara pappaledig en dag i veckan denna gång istället så då borde jag ju ha något litet jobb att gå till..vet bara inte vad...

ha de så bra o vila nu ritkigt mycke i ditt mysiga hem...

kram

2008-03-17 @ 11:35:27
URL: http://svintoflickans.blogg.se
Postat av: Lottis

Attans, vilket fint kök!!! Blir ju jätteavis, precis ett sånt jag själv skulle kunna tänka mig... Ett hus tack, gärna nu, istället för den här sunklägenheten!!!
Ha det så bra och hoppas att den lill* tittar ut snart :-)

2008-03-17 @ 16:13:47
URL: http://charlotte77s.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0