Q, shopping & 13 dagar kvar...

Jag la om mitt schema lite igår. Åkte först till ICA där halva pensionärsteamet samlats med mig. En rolig gumma stod före mig i kön, hon fick hjälp att plocka upp varor & plocka varor i kassar & skulle få hemkörning & hon var så tacksam att hon jagade en av de som jobbade där med en hundralapp som tack för hjälpen. Ha,ha. Känner igen det där från min tid som vårdbiträde. Tacksamma tanter & gubbar som vill sticka till en lite extra som man inte får ta emot för man redan får betalt för tjänsten av snåla kommunen.

Åkte sen & bytte in kolsyrepatronen till Soda Streamen & shoppade två blandbuketter tulpaner 15 st i varje & lunch blev Mc Donalds - Mc Feast & co.

Väl hemma så gjorde jag i ordning ungarnas påskägg & la även i godis i några prydnadshönor här hemma. Placerade en tulpanbukett på tv-bordet & en på byrån i entrén.

Åkte till Q (kuratorn) en  kvinna i 40 års ålder, lugn & mysig att prata med. Hon hade tänkt ljus vilket kändes mysigt. Skönt att prata med någon som inte hela tiden känner att de måste ge svar på tal "nej så ska du inte känna" eller " kan du inte prata med mamma om det", vissa saker vill man bara ha sagt utan större prat runtomkring det. Mina känslor är mina känslor & ibland behöver de bara få sättas ord på.  Tex. min oro över att mamma endast ska sitta & gråta såfort hon håller i & träffar bebisen. Det är min oro, det är inte säkert det blir så, det är inget jag vill diskutera med mamma för då blir det en stor sak, inte bara en oro & mamma har iallafall haft lätt förut att göra en höna av en fjäder. Tex om jag skulle uttrycka den oron för min mamma så skulle hon tänka på det varje gång hon blev ledsen med bebisen & säga "Nej jag får ju inte gråta" & titta skyldigt på mig. & den situationen vill jag inte ha för vi vet ännu inte om det är så det kommer bli. Q skulle hålla utkik efter mig på BB & komma in en sväng där - vilken känns toppenbra. Gäller bara att ligga inne en vardag nu =).

Stannade till på stan på vägen hem. Köpte marsipankycklingar till påsktårtan & present till sommartjejens man som fyllde år i feb men som vi inte träffat sen dess. Letade även efter hallonbladste i stadens tre hälsokostbutiker, utan resultat, så nu har jag beställt på internet. Men det kommer nog efter påsk & förhoppningsvis har bebisen tittat ut under påskhelgen (även om jag innerst inne inte tror det men...)..

Det tog ett tag innan mannen upptäckte godisgömmorna här hemma. Men nu har han nog snokat rätt på dem allihopa. Han är som ett litet barn när det gäller godis. Köpte även Marabou Premiums Oraja - trodde den skulle vara liiite nyttig med mörk choklad men det var ljus choklad & nougatfyllning -men goda är de iallafall.

Idag har han lämnat lastbilen hemma åt mig - jag har aldrig kört den, tror inte ens jag når ner till pedalerna & jag tänker inte prova i mitt tillstånd heller. Så det blir nog inne dag för mig det är -6 grader & snö här, ska försöka göra ett ryck med dammsugaren, har stört mig på damm på vissa lister hela veckan nu.

Idag sörjer vi över att Måns Zelmerlöw hittat kärleken i Marie Serneholt, hallå Måns & Linda Bengtzing ska ju bo här hos mig & mannen och vara kära i oss! ;-)

Dagens meny:

Frukost: 2 knäckisar m minilätta & ost, fruktjuice & te Lunch: återkommer Fika: Hägendas strawberry Cream MIddag: ugnsstekt kycklingfilé m klyftpotatis & limesås Fika: Pomelo & lite påskgodis

Gravidstatus:

V. 39 (eller 38+0)
Så som man räknade dagar & veckor i början. "Tänk vid påsk då är jag i vecka 39" & varje dag kändes som en evighet. Nu får man nästan hjärtsnörp när man upptäcker att tiden bara tickar på & jag är där.  I natt har varit en bra natt, mest ont i ryggen men lite molvärk i magen. Tog en extra dos lactulos igår & misstänker att viss värk kan vara tarmarna. Oftast lunkar tiden på här hemma, men vissa stunder känner jag mig nästan deprimerad, det känns som att jag alltid kommer vara såhär tjock & otymplig, att jag altid kommer svära över fötter som tar fart mot revbenskanten eller ett huvud som trycker på nerverna i bäckenet. Men det finns ett slut på det hela det är bara 13 dagar till BF, bebisen är nu helt mogen, räknas som fullgången (även om mannen tycker att ca 3 kg är påtok för litet att få ut & ta på blöjor & kläder på, medan jag tycker det låter som en MAX vikt att klämma ut ur -ja ni vet vad) & det är max 27 dagar innan de slutligen sätter igång mig.

Bebis-Tävling:

*Vilket datum kommer bebisen födas (vi har bf 3/4) ?
*Hur mycket kommer den väga?
*Hur lång kommer den vara?
*Vad kommer det bli kille/tjej?

Listan på era gissningar ( ni skickar in gissningen som kommentar) kommer publiceras längst ned i varje inlägg fram tills bebisen är född! & den som vinner kontaktar mig på [email protected] & kommer få en symbolisk vinst skickad hem på posten!

http://saandrras.blogg.se/ : 13/3, 3200g, 50cm, Tjej

Pernilla: 15/3, 2550g, 47 cm, Tjej

Majsan: 16/3, 3340g, 50 cm, Kille

Emmasusanna: 17/3, 3200g, 49cm, Tjej


Jenny: 20/3, 3100g, 49cm, Tjej

Annsofi: 21/3, 3200g, 50cm, Kille

Ann: 22/3, 3050g, 50cm, Tjej

Åsa: 23/3, 3177g, 47 cm, Tjej

Sommartjejen: 24/3, 2800g, 49 cm, Tjej

Sommartjejens man: 24/3, 3100g, 46cm, Tjej

Victoria P: 24/3, 3210g, 48cm, Tjej

Sandra: 26/3, 2995g, 49 cm, Kille

Veronica: 27/3, 2850g, 49 cm, Kille

Vickan: 27/3, 3445g, 50cm, Tjej

Anna: 28/3, 2750g, 47cm, Tjej

Kokosboll: 29/3, 2900g, 49cm, Tjej

Malinsson: 29/3, 2985g, 48 cm, Tjej

Emma: 29/3, 2820g, 49 cm, Tjej

Maja (xolma): 29/3, 3100g, 48cm, Kille

Pyjamas: 29/3 3150g, 49cm, Tjej

Syster Anna: 29/3, 3300g, 50cm, Kille

Emelie: 30/3, 3150g, 49 cm, Kille

En Mölnbobos Liv: 1/4, 2995g, 49cm, Tjej

Linda: 1/4, 3050g, 49cm, Tjej

Jasmin: 1/4, 3075g, 48cm, Kille

Maria: 1/4, 3120g, 48cm, Tjej

Louise m Ebba 0205 & Eric 0508 : 1/4, 3260g, 50cm, Tjej

Svintoflickan: 2/4, 3120g, Tjej

Viktoria: 2/4, 3290g, 51cm, Kille

MammaVeronica: 2/4, 3845g, 49cm, Kille

Lena: 3/4, 3100g, 49cm, Tjej

Mia H: 3/4, 3500g, 50cm, Tjej

Marie (miamia77): 5/4, 3045g, 51 cm, Tjej

Camilla: 5/4, 3250g, 50cm, Tjej

Tess: 5/4, 3550g, 50cm, Tjej

Lilla Mysan: 6/4, 3050g, 48cm, Tjej

Alva: 6/4, 3310g, 50cm, Tjej

Emilie: 7/4, 3200g, 52 cm, Kille

Zeb: 8/4, 3140g, 49,5 cm, Tjej

Maja: 9/4, 3140g, 49 cm, Tjej

Tiara: 10/4, 3250g, 51cm, Tjej

Anki: 13/4, 3550g, 48cm, Tjej

Kommentarer
Postat av: sommartjejen

Jaa du kära systerYster, vad seeegt det är!
Jag längtar o väntar varje minut här, det vet du. Men inte hjälper det dig på något sätt o vis!!
Känner igen den där känslan om att 3kg kändes tillräckligt att trycka ut och att 4 kg kändes nästan lite panikartat. Inte hjälpte det att alla sa att det är ingen skillnad på 3-5kg...i mitt huvud var det en ENORM skillnad.
Vi får hoppas du följer min trend o föder en liten bebbe trots allt. Oavsett om du går tiden ut eller inte. Vecka 39 var jag dock aldrig i...Viktor föddes vecka 38+1 - min lilla plutt!!!
Ses snart - längtar.

2008-03-20 @ 09:00:46
Postat av: sommartjejen

Neeej, jag ser ju att det är IMORGON som du ska föda barn. DÅ har du gått lika länge som mig!!!!! =)
Du är ju 38+0 idag. Klart den väntar tills imorgon så blir den lika stor som Viktor!!!

2008-03-20 @ 09:08:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0