Såhär gick syster & Bm besök

Igår runt 11 snåret kom Somris, Viktor & mamma. Viktor kröp runt på upptäcksfärd & som vanligt fastnade han vid spegeln i hallen. Nu kan han sitta på knä vid den & banka lite på speglen & prata med sig själv. Han provade även bebisens babysitter & den var som en lyxfåtölj för honom =)

Ganska snart var det dax att göra lunch. Fick hjälp av Somris i köket medan mamma tog en tur med Viktor i barnvagnen utomhus, så nu tror nog grannarna att ungskrutt*n äntligen kommit! Var skönt att få en stund för oss själva. Mamma är inne i en period då hon känner uppgivenhet. Hon mår illa & har massor av saliv, fler & fler saker fungerar sämre att äta. Hon stod & rev i godisskålen, men det var inget hon kunde äta mer än choklad. & hon är lite dålig på att säga till om det. Man får nästan komma på det själv vilket känns jobbigt - då har man ju redan "gjort fel" innan det upptäcks. Tex. hade jag haft peppar på stekta äggen & pepparkorn har en förmåga att hamna fel. Men hon hittade ett ägg som var nästaintill pepparfritt & så tog jag fram & värmde jansson åt henne oxå som var lite lättare att äta.

Mamma tror att läkarna tänker "det spelar ingen roll vad vi blandar för medciner hon ska ändå dö" medan jag tror att även om vissa kombinationer står i FASS att de bör undvikas så kan vara så ovanligt eller i så höga doser att man skriver ut dem ändå. Men när mamma bestämt sig för något har hon svårt att ta in andra synvinklar.

Tex. har hon hakat upp sig på att vi ska köpa en mindre bil åt mig. Hon tycker att jag ska använda vår nya bil & att mannen ska ha en mindre bil. Men han pendlar  8 mil 5-6 dagar i veckan & jag ska ha bil för att kunna åka & handla på ICA & ta mig ner på stan & fika & uträtta ärenden eller åka till BVC när jag inte orkar gå eller till kuratorn på sjukhuset vilket handlar om sträckor på mellan 5-10 min. Det längsta min bil kommer gå är hem till mamma & pappa HÖGST 1 gång i veckan & DÅ har vi sagt att de gångerna jag vet i förväg att jag ska åka kan jag ha stora bilen. Mig spelar det absolut ingen roll om jag åker runt i en mindre bil - bara jag, bebis & barnvagn får plats. Men för mamma är detta en STOR grej & något hon tjatar om varje gång hon är här. & igår hade hon även hakat upp sig på att vi väljer att köpa en billigare bil (60 000) så vi inte behöver ta lån. Så hon sa till mannen "ta lån så ni får en riktig bil" men för oss känns det fel att ha bilar för en halv miljon ute på garageuppfarten. Visst vi har bra ekonomi & visst finns det pengar men att pengar kan sitta i ett hus & ett företag har folk svårt att förstå - de tror vi kan spela fritt med pengarna hur som helst.

Viktor var en liten solstråle, men en solstråle som kanske håller på att få en tand, så lite gnäll kom allt över honom & så la han av en praktspya på sin mamma & min matta. Jag garvade högt åt spyan på Somris, men mattan kanske inte var lika kul ;-) varför lyckas alltid barn pricka de ljusa ränderna?

Mannen kom hem till lunch & till 13.00 åkte vi till BM. Hon sa "Jag visste inte om ni skulle komma idag". & jag muttrade mest tillbaka, så när hon frågade om vi skulle sätta upp en ny tid & om vi trodde att vi skulle komma då sa jag "ja sätt upp en ny tid & visst kommer vi då", hon ska på semester 2v så det dröjer ett tag, så förhoppningsvis har vi bebis då! Blodtrycket var: 110/75, bebisens hjärtljud på 144, huvudet var så långt nedsjuket i bäckenet att hon knappt kunde känna det. SF-måttet var på 38 & hon utbrast "Hur stor ska den här magen bli?" . Jag bad henne känna efter om mina sammandragningar & förisar gjort någon nytta. & till min stora lycka finns endast 1 cm tapp kvar den är sladdrig, lös & mogen & öppen 1 cm. Hon tror inte jag kommer gå över tiden -men kan ju inte lova något. Jag bad henne uppskatta bebisens vikt & hon sa "Ja det är ju ingen pytteliten bebis, jag skulle tippa på 3500g" i det ögonblicket önskade jag att jag inte frågat =) Nu KAN jag bara inte gå över en massa veckor hur stor ska inte bebisen bli då -i lilla mig? , hon sa att det var ytterst sällsynt, de flesta var ute innan v. 42 & nu när jag var så "mogen" skulle de starta mig genom att ta hål på hinnorna så det kändes skönt!

När vi kom tillbaka hade Viktor vaknat & vi fikade. & sen var det dax för dem att åka hemåt! Numer känns det ok när Somris åker för nu vet jag att det bara dröjer nån månad till nästa gång & inte halvår som det kunnat gjort förut...

Mannen ägnade delar av kvällen åt att plugga & sen kollade han på fotboll. Jag fick äntligen kontakt med en av mina vänner som inte hört av sig sedan mamma fick sin diagnos vilket kändes superskönt! & så pratade jag med min äldsta syster & anledningen till att hon betett sig som hon gjort den här påsken är att hon egentligen varit skitledsen & tyckt att det varit jättejobbigt & varje kväll brytit ihop i sin mans famn. Det är så svårt att tyda henne, om man frågat henne i helgen "Hur mår du egentligen?" vet man inte om man fått en iskall blick tillbaka eller om hon mjuknat & berättat.

Idag är mannen ledig för att varva plugg med att måla lite på övervåningen & så ska vi provköra den där bilen vi tittat på.

Dagens meny:

Frukost: 2 knäcke m minilätta&ost, 1 msk russin & juice& te Lunch:pizzabitar sen i måndags Fika: glass Kvällsmat: kokt korv & potatismos Kvällsfika: knäckisar eller frukt

http://saandrras.blogg.se/ : 13/3, 3200g, 50cm, Tjej

Pernilla: 15/3, 2550g, 47 cm, Tjej

Majsan: 16/3, 3340g, 50 cm, Kille

Emmasusanna: 17/3, 3200g, 49cm, Tjej


Jenny: 20/3, 3100g, 49cm, Tjej

Annsofi: 21/3, 3200g, 50cm, Kille

Ann: 22/3, 3050g, 50cm, Tjej

Åsa: 23/3, 3177g, 47 cm, Tjej

Sommartjejen: 24/3, 2800g, 49 cm, Tjej

Sommartjejens man: 24/3, 3100g, 46cm, Tjej

Victoria P: 24/3, 3210g, 48cm, Tjej

Sandra: 26/3, 2995g, 49 cm, Kille

Veronica: 27/3, 2850g, 49 cm, Kille

Vickan: 27/3, 3445g, 50cm, Tjej

Anna: 28/3, 2750g, 47cm, Tjej

Kokosboll: 29/3, 2900g, 49cm, Tjej

Malinsson: 29/3, 2985g, 48 cm, Tjej

Emma: 29/3, 2820g, 49 cm, Tjej

Maja (xolma): 29/3, 3100g, 48cm, Kille

Pyjamas: 29/3 3150g, 49cm, Tjej

Syster Anna: 29/3, 3300g, 50cm, Kille

Emelie: 30/3, 3150g, 49 cm, Kille

En Mölnbobos Liv: 1/4, 2995g, 49cm, Tjej

Linda: 1/4, 3050g, 49cm, Tjej

Jasmin: 1/4, 3075g, 48cm, Kille

Maria: 1/4, 3120g, 48cm, Tjej

Louise m Ebba 0205 & Eric 0508 : 1/4, 3260g, 50cm, Tjej

Svintoflickan: 2/4, 3120g, Tjej

Viktoria: 2/4, 3290g, 51cm, Kille

MammaVeronica: 2/4, 3845g, 49cm, Kille

Lena: 3/4, 3100g, 49cm, Tjej

Mia H: 3/4, 3500g, 50cm, Tjej

Marie (miamia77): 5/4, 3045g, 51 cm, Tjej

Camilla: 5/4, 3250g, 50cm, Tjej

Tess: 5/4, 3550g, 50cm, Tjej

Lilla Mysan: 6/4, 3050g, 48cm, Tjej

Alva: 6/4, 3310g, 50cm, Tjej

Emilie: 7/4, 3200g, 52 cm, Kille

Zeb: 8/4, 3140g, 49,5 cm, Tjej

Maja: 9/4, 3140g, 49 cm, Tjej

Tiara: 10/4, 3250g, 51cm, Tjej

Anki: 13/4, 3550g, 48cm, Tjej

Kommentarer
Postat av: mrs lindros

Själv vägde jag nästan 5 kg när jag kom ut, var dessutom nån vecka sen. Bebisen tittar ut när den är färdiggräddad! Rund och fin kommer den vara!
Tjingpling!

2008-03-27 @ 10:49:09
URL: http://mrslindros.blogg.se
Postat av: Zeb

men vilken tjurig unge som envist stannar kvar därinne *s* men den väntar ju på den 8:e så att Zeb ska vinna tävlingen :-) Fast i ärlighetens namn, så hoppas jag verkligen att den kommer NU istället, så att du får snusa på den och slipper vänta mer.

Kram!

2008-03-27 @ 16:57:11
Postat av: sommartjejen

Får man gissa om igen?? ;-)

2008-03-27 @ 17:35:32
Postat av: svintoflickan

nu är jag kanske helt dum som har frågat samma fråga flera ggr men när är de bebis är beräknad...de var väl inte förrän in i april eg eller?
fast jag förstår förstås de är asjobbigt när du har så mkt känningar hela tiden.
den kommer nog ut snart ska du se:-)

är de teer du nämde ok även om man har lågt blodvärde?

vi hade också sånna där bildisskussioner ett tag..men då var de tvärtom..jag som ville ha den större eftersom jag har så många barn hemma...men då tyckte pappa att mannen skulle ha den säkraste som åkte längst osv..
men de slutade med att vi bara hade råd med en bil allafall...en 7 sitsig som mannen får ha till jobbet...å ibland kan jag ha den om han jobbar hemma eller liknande..funkar väldigt bra.

men jag förstår du vill ha en bil...å jag skulle inte heller köpa en svindyr..för de är sååå dyrt med allt runt omkring..bensin,skatt m.m

men de är säkert bara ett sätt av din mamma att visa omtanke mot dej :-)
skönt ni fick en lugn dag tillsammans allafall.

stooor kram

2008-03-27 @ 22:35:38
URL: http://svintoflickans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0