SISTA DAGEN BLOGGEN ÄR OLÅST!

  OBS!
IDAG ÄR SISTA DAGEN ATT MAILA IN OM LÖSENORD!

LÖSENORDSSKYDDAD

Jag planerar att lösenordsskydda min blogg

innan bebisen kommer för att kunna sätta in

fler bilder på både bebis & min familj, samt

mer använda mig av namn.

För att få lösen till bloggen ber jag er maila

mig på:

[email protected]

Samt besvara dessa frågor:

1) vem ni är, ungefärlig ålder,

singel/sambo/gift/barn

2)Hur ni hittade min blogg
OBS! Deadline 6/3
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Igår satte jag fart i köket. Ville få klart tårtbotten för att ha i frysen till påsk. & när jag nu hade både ägg & mjöl då var det knapert om socker, men jag körde råsocker i smeten & vanligt i marängen & det smakade himmelskt. Fick oxå klart köttfärspajen & lite köttfärssås över så mannen slapp äta lasagne tre måltider i rad.

Blev sen det vanliga, en liten tupplur efter lunchen som svärmor ringde mitt i, men det är gulligt att de bryr sig. Hon är helt övertygad om att hon kommer få veta SIST, för hennes man kommer ju få feta då mannen inte kommer till jobbet, men han är så lurrig så han kan lika gärna hålla tyst tills han kommer hem vid 18 snåret, så jag lovade att hon skulle få veta när vi åkte in så hon oxå kan få gå & vara nervös =)

Då molvärken i magen försvann runt 17 snåret så gjorde jag mig klar för kvällens plan. Jag & Babsan på restaurang för att "äta" upp presentkortet vi fått efter att ha deltagit på en föreläsning där 5 fick vinterkräksjukan pga att hon som bredde smörgåsarna var sjuk. Både jag & Babsan klarade oss - men mottog såklart glatt presentkorten!

Mannen kom hem tidigare än vanligt -han är nog lite nervös. & vi hjälptes åt att bädda i vagnen & spjälsängen -han ville hemskt gärna ställa spjälsängen på plats men jag tyckte vi kunde göra det när vi kom hem från BB, jag kanske får krångla mig förbi den där med tjocka magen i 6 veckor om jag går över.

Restaurangen var jättefin & maten var kanon. Jag är ju väldigt förtjust i oxfilé så jag tog:
Varmrätt:
Västerbottenöverbakad oxfilé med rostad potatis & madeirasås
Efterrätt:
Passionsfruktsbrylé

Allt till en kostnad av 42 :- (Loka & te) helt överkomligt & vi var sprängmätta efteråt. Babsan höll låda hela middagen. Hon hade varit inne som hjärtobs dagen innan, men de hade inte hittat något, men jag misstänker att det är stressrelaterat för hennes sjukdom gör ju att hon går i ultrarapid JÄMT, JÄMT,JÄMT!

Är lite rädd för att hon skulle vara en sån person som "bara dyker upp" på BB, när hon veta att bebisen är ute. Hon har redan shoppat till bebisen & är supersugen på att få lämna över sin present!

Dagens meny:

Frukost:
halvbränd minibaguette m minilätta & ost, 2 glas hallonjuice, rött te & 1 liten klase vindruvor
Lunch:
Tänkte bege mig ner till ICA för IDAG får jag börja röra mig som jag vill & inhandla något trevligt!
Fika:
Glass & te
Middag:
lax m kokt potatis & citron/dillsås
Fika:
Äpple & te

Gravidstatus v. 37:



Något misstänkt likt en del av en slempropp hittades på toapappret igår morse. Hade sedan molvärk i mage/rygg hela dagen fram till 17. När jag kom hem från middagen hade jag rysligt ont i ryggslutet. Sov sött till 3 då molvärken satte igång med lite mer fart & jag bara väntade på att första värken skulle träda in, men icke, molandet slutade vid 5 snåret & fortsatte sedan mellan 7-8. Magen känns nästintill konstant stenhård.
Idag är jag i land - bebisen räknas som klar & jag får föda den här i stan! Min Bm har beodrat mig att från & med idag leva NORMALT, inte stanna upp vid sammandragningar, jag får dammsuga & jag behöver inte ta det lugnt & vila. Så jag tänkte fira detta med en promenad till ICA. Tyvärr är väl inte konditionen vad den borde efter 2 månaders stillasittande i huset =/.

Bebis-Tävling:

*Vilket datum kommer bebisen födas (vi har bf 3/4) ?
*Hur mycket kommer den väga?
*Hur lång kommer den vara?
*Vad kommer det bli kille/tjej?

Listan på era gissningar ( ni skickar in gissningen som kommentar) kommer publiceras längst ned i varje inlägg fram tills bebisen är född! & den som vinner kontaktar mig på [email protected] & kommer få en symbolisk vinst skickad hem på posten!

http://saandrras.blogg.se/ : 13/3, 3200g, 50cm, Tjej

Pernilla: 15/3, 2550g, 47 cm, Tjej

Jenny: 20/3, 3100g, 49cm, Tjej

Annsofi: 21/3, 3200g, 50cm, Kille

Åsa: 23/3, 3177g, 47 cm, Tjej

Sommartjejen: 24/3, 2800g, 49 cm, Tjej

Sommartjejens man: 24/3, 3100g, 46cm, Tjej

Victoria P: 24/3, 3210g, 48cm, Tjej

Sandra: 26/3, 2995g, 49 cm, Kille

Veronica: 27/3, 2850g, 49 cm, Kille

Vickan: 27/3, 3445g, 50cm, Tjej

Anna: 28/3, 2750g, 47cm, Tjej

Kokosboll: 29/3, 2900g, 49cm, Tjej

Malinsson: 29/3, 2985g, 48 cm, Tjej

Emma: 29/3, 2820g, 49 cm, Tjej

Maja (xolma): 29/3, 3100g, 48cm, Kille

Pyjamas: 29/3 3150g, 49cm, Tjej

Syster Anna: 29/3, 3300g, 50cm, Kille

Emelie: 30/3, 3150g, 49 cm, Kille

En Mölnbobos Liv: 1/4, 2995g, 49cm, Tjej

Linda: 1/4, 3050g, 49cm, Tjej

Jasmin: 1/4, 3075g, 48cm, Kille

Maria: 1/4, 3120g, 48cm, Tjej

Louise m Ebba 0205 & Eric 0508 : 1/4, 3260g, 50cm, Tjej

Svintoflickan: 2/4, 3120g, Tjej

Viktoria: 2/4, 3290g, 51cm, Kille

MammaVeronica: 2/4, 3845g, 49cm, Kille

Lena: 3/4, 3100g, 49cm, Tjej

Mia H: 3/4, 3500g, 50cm, Tjej

Cathis: 4/4, 3225g, 50cm, Kille

Marie (miamia77): 5/4, 3045g, 51 cm, Tjej

Camilla: 5/4, 3250g, 50cm, Tjej

Tess: 5/4, 3550g, 50cm, Tjej

Alva: 6/4, 3310g, 50cm, Tjej

Emilie: 7/4, 3200g, 52 cm, Kille

Zeb: 8/4, 3140g, 49,5 cm, Tjej

Maja: 9/4, 3140g, 49 cm, Tjej

Tiara: 10/4, 3250g, 51cm, Tjej

Anki: 13/4, 3550g, 48cm, Tjej


Kommentarer
Postat av: alva

Mitt recept på förlossningsigångsättning som har funkat en gång för mig själv (Med ettan, proppen gick högst upp i tappan, hade gått över 13 dagar å va så jä*la less på "det") och med en kompis som jag jagade upp och ned i en trappa vid varje sammandragning, födde dagen efter.(Hon hade gått över 10 dagar)
Vill bara påpeka att jag skriver detta för skojs skull, jag menar inte att jag tycker du ska kämpa nu för att bebis ska komma ut. För jag tycker givetvis att det är så att bebis ska komma när den ska komma. Men jag tyckte själv när jag har varit gravid och i slutet på jäsningen att det har varit ganska skojsigt att läsa om hur man "får ut bebisen" osv.
Lite frågor: Hur mår du annars förutom molvärke? Hur var det nu med namnförslag? Hade ni några, eller är de hemliga? Hur mycket har du ökat i vikt fram till nu? Vad har du för SF mått? Och till sist, har jag rätt om jag påstår att du har glutenalergi, jag har förstått det som det när jag läst din blogg.
/Nicke Nyfiken, Alva

2008-03-06 @ 10:37:07
URL: http://alvajohanna.blogg.se
Postat av: alva

Måste bara, Var inne på Svintoflickans blogg och kikade. Gör det ibland eftersom hon finns länkad här på din blogg. Vad upptäcker jag då? Jo att hon mår lite konstigt och att, jo, hon är minsann i v.33 eller snart i v.33 iaf. Sen om det beror på maginfluensa eller inte det framgår inte riktigt. Men åter igen, v.33 är en skum vecka i graviditeten.
/Alva (igen).

2008-03-06 @ 10:43:54
URL: http://alvajohanna.blogg.se
Postat av: Nhea

Svar på Alvas 10 frågor =):
Jag tror en promenad får vara mitt försök för idag för att få ut bebisen, om det närmar sig övertid kommer alla tänkbara försök att arbetas "igenom" =)Kommer ihåg att jag fick älga ner till Apoteket efter Risinolja (som inte fanns) & till Life efter hallonbladste när äldsta syster började gå på övertid. Har nu hört att basilika & nejlikor i te ska vara "bra" & att äta en hel liter glass på raken har oxå "funkat" känns ju överkomligt =)
1) Jag mår bra förutom molvärken, kanske inte lika mkt matlust men jag äter ändå =)
2)Vi har namnförslag 2 till varje kön & nej de kommer inte skrivas här i bloggen.
3)+14 kg
4) Jag hade sf 34 i v. 34+1, ska mätas igen imorgon
5) Jag har varit glutenintolerant sedan 7 års ålder. Kommer i princip inte ihåg hur "vanlig" mat smakar vilket är bra då blir jag inte heller sugen. Det enda jag fuskar med är friterade räkor & konstigt nog så går det bra =)
Kram på dig!

2008-03-06 @ 10:50:17
URL: http://nheas.blogg.se
Postat av: emmasusanna

Jag tror att lill*n kommer komma den 19/3-08
Hoppas att det går bra med allting...!

Lycka till!
Emmasusanna

2008-03-06 @ 13:57:18
URL: http://emmasusanna.blogg.se
Postat av: Nhea

Emmasusanna: Du måste gissa: vikt, längd & kön oxå annars får du inte vara med & tävla! Kram

2008-03-06 @ 14:11:01
URL: http://nheas.blogg.se
Postat av: Tess

Låter onekligen som en slempropp... GUDARS så spännande! Hoppas din dag blev bra!
Kram

2008-03-06 @ 22:23:28
Postat av: Maja

God kväll blev sent det här men jag undrar om du skulle vilja skicka ditt lösen till den här adressen [email protected] vår dator har kraschat och jag vet inte när vi får tillbaka den och om all data är kvar i den då men hotmailen kommer jag ju åt så om du vill vav så snäll. Det börjar ju närma sig å du har en otroooooligt fin mage oroa dig inte för konditionen den kommer tillbaka. Sköt om dig kram

2008-03-06 @ 22:44:56
Postat av: Maja

God kväll blev sent det här men jag undrar om du skulle vilja skicka ditt lösen till den här adressen [email protected] vår dator har kraschat och jag vet inte när vi får tillbaka den och om all data är kvar i den då men hotmailen kommer jag ju åt så om du vill vav så snäll. Det börjar ju närma sig å du har en otroooooligt fin mage oroa dig inte för konditionen den kommer tillbaka. Sköt om dig kram

2008-03-06 @ 22:45:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0