UTMANAD

Antar utmaningen från Sommartjejen

För 5 år sedan var jag 23 år, jag läste på universitete i Örebro & hängde med ett gäng i en Nation. Jädrans vilka fester vi hade, roligt som tusan var det. Det var partaj ons, fre & gärna lite lördag oxå. Jag var såklart blixtkär i en av grabbarna i gänget -men han var såklart inte kär i mig. Jag klämde in 25 pers på födelsedagsfest i min stundentlya på 22kvm. En av grabbarna kissade i grannens brevlåda & i nästa sekund kastade en av mina vänner ut en puckograbb som lyckats hälla ut hennes rödvinsglas över hela hennes byxor...
Till granne hade jag en blyg kille som ingick i mitt kompisgäng hemma i stan & som jag var väldigt nyfiken på -numer kallar jag honom mannen här på bloggen...

För 10 år sedan var jag snart 18 år & hade precis dumpat min första kärlek. Vi trodde vi skulle leva ihop för alltid, vi trodde att vi endast behövde varandra, tills han började visa sin kärlek med dumma ord & knytnävarna. När jag lämnat honom började jag upptäcka världen, jag hade nya underbara kompisar som jag umgås med än idag. Vi hittade diverse sätt för att "planka" in på stadens discotek & vi lyckades bra många veckor innan vår hemmagjorda stämpel inte riktigt visade vad den skulle längre. Jga tog körkort & for runt i stan med pappas Volvo 460 med kompisarna i baksätet. & vi umgicks med ett grabbgäng på 10 pers & hade sommarensfest i mina föräldrars hus där en toadörr fick sig ett litet titthål på 10X10 cm innan kvällen var slut...

För 15 år sedan var jag 13 år & hade börjat på högstadiet. Jag umgicks med " de coola tjejerna" även om jag själv var en tönt -bara för att vi växt upp på samma gata. I deras kretsar var jag en grå mus, jag sa inte ett pip. Jag vågade inte heller provröka, snusa & dricka alkohol som de gjorde -jag var livrädd för allt, men konstigt nog fick jag ändå vara med (iallafll något år till). Jag kommer ihåg att jag läste tyska och hamnade i en grupp med folk från alla de andra klasserna, bland annat en kille som jag "var ihop med" i 5:an och som nu var en av skolans tuffaste killar. Han hittade varje tillfälle att jävlas med mig - nu i vuxen ålder har han erkänt att jag var hans stora "tonårskärlek", men jag var väl för töntig för att han skulle kunna stå för det...

För 20 år sedan var jag en liten plutt som gick på lågstadiet. jag var 8 år & älskade lila. En dag våren 1988 åkte jag, mamma & pappa ut i sörmlandsskogarna för en picknick. Vi stannade vid ett stall & tittade på hästarna, jag trodde jag älskade hästar men nu i efterhand var jag mest livrädd för dem. Vi åkte vidare till ett fornminne vid en sjö, jag & mamma gick ner till sjön för att känna på vattnet medan min pappa gick till fornminnet för att breda ut liggunderlgate på den fina muren & duka fram picknicken. Mamma & jag såg 2-3 ormar längs vägen ner mot vattnet, när vi gick upp mot pappa kom han småjoggandes mot oss alldeles likblek. Pappa hade stått vid muren & brett ut liggunderlaget när han tyckte det rörde sig vid hans fötter, han tittade ner & fick se att han stod i ett snokbo - det vimlade av orm, hundratals ormar som kröp vid hans fötter, fansn runtomkring honom & som slingrade sig in & ut ur muren!!! Behöver jag säga att pappa for spikrakt upp ur sängen flera veckor varje natt av mardrömmar efter detta ?

Jag utmanar:
Alvajohanna

Gisela

Anna-Mitt fantastiska liv

Åsa

Camilla

Tess


Kommentarer
Postat av: Anna

Jag antar din utmaning! Ska fila på den så snart jag bara kan! Kram!

2008-03-20 @ 14:23:10
URL: http://anna1983.blogspot.com
Postat av: Camilla

Åh, den utmaningen ska jag klura lite på =) har ju ingen blogg kvar att svara i så får svara i en kommentar här? =) Börjar nog sakna lite att ha en blogg.. Hoppas du får en mysig kväll! Kramar

2008-03-20 @ 20:52:27
Postat av: Anna

Nhea, har du bakat påsktårtan som du tänkte, med det gröna strösslet å kycklingarna? Tyckte det lät så gulligt, så jag ska ta den iden från dej! Men jag funderade lite på hur man får strösslet att ligga kvar, för man måste väl strössla efter den vart i ugnen?

2008-03-20 @ 22:15:26
Postat av: Zeb

Ha det så trevligt i påsk!

Kram!

2008-03-21 @ 07:00:01
Postat av: Nhea

Camilla: Klart du får låna lite space här!

Anna: Jag har bakat tårtan, men den ska inte garneras förrän på söndag, tänkte lägga ett tunt lager grädde på toppen så jag har något att fästa strösslet i -hittade inget grönt strössel men ett blommigt grönt, gult & vitt & så köpte jag grön glasyr så jag kan skriva glad påsk! Lycka till!

Kram

2008-03-21 @ 09:00:09
URL: http://nheas.blogg.se
Postat av: Camilla

Okej, här kommer mitt svar på utmaningen:

För 5 år sedan så var nästan 20 år och hade precis pluggat spanska utomlands i några månader, och varit en tripp i Asien i 2 månader. Blev kär i Spanien och har bott där mer efter det. Mitt andra hem. Sommaren detta år flyttade jag hemifrån med min bästa tjejkompis, levde lajban & hade kul. Tröttnar lätt på saker så hade lite olika jobb här & var.

För 10 år sedan gick jag sista året på högstadiet. Hade kul, hängde på fritidsgårdar, tyckte man var så vuxen och ville testa allt. Klippte den hemskaste frisyren nånsin, en riktig tant-frisyr, och såg absolut inte klok ut. Såg ut som 75 år ist för 15 i håret, mina kompisar hade klippt likadant så jag var ju tvungen att följa den fula "trenden". Så skolfotot från 9:an skulle jag helst bara bränna. Tur att det växte ut tills gymnasiet började hihi!

För 15 år sedan började jag i mellanstadiet på hösten. Blev helt "kär" och "var ihop" med snyggaste killen då, från och till hela mellanstadiet. Var en rolig tid, hängde varje helg på disco med mina kompisar, självklart kom våra mammor och hämtade oss, vilket var pinsamt på den tiden. Min ena syster föddes det året, så söt & gullig.

För 20 år sedan var jag en liten sötis som gick på dagis och mest lekte & hade kul. Hade min bästis som bodde precis bredvid som jag alltid lekte med, vi hängde ihop i vårt & torrt från 2 års ålder till gymnasietiden, gjorde allt bus tillsammans.

2008-03-21 @ 10:04:46
Postat av: alva

Har antagit utmaningen och skrivit på min egen blogg. Ingen rolig läsning som din, men jag har iaf "skickat vidare"..*L*
/Alva

2008-03-28 @ 21:20:29
URL: http://alvajohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0