1 maj

Vill börja med att säga GRATTIS till Svintoflickan som fick sitt 4.e barn igår!

Själv fick jag en skön kväll & natt. Alice lät oss äta både grillade ryggbiffar med ugnstekt potatis, zuccini, paprika, palsternacka & champinjoner + café the paris sås & citronfromage med hallon till efterrätt. Alice somnade hos mannen vid 22 & jag fick "vaggningsledigt" hela natten, dvs efter amning så lämnades hon över till mannen som gick och gick och gick & vaggade och vaggade och vaggade. Under hennes vaken period mellan 01.30-04.30 sov jag sött medan mannen slet =).  Klockan 6 var han helt slut när hon vaknade igen så då var jag pigg & tog över. Lyckligtvis kom jag på att prova liggande amning -något jag inte provat sen hon spottade & fräste åt tutten på BB, men nu funka det utmärkt hon åt som en häst & somnade sött bredvid mig i sängen efteråt så vid 9 när hon vaknade gjorde vi om samma sak & vips så sov hon.  Mannen kröp tätt intill henne & jag passade på att laga laxbiffarna vi ska bjuda på imorgon kväll samt pannacottan som ska vara efterrätt-jag vet ju inte vilket humör Alice är på imorgon så jag tyckte det var bäst att förbereda, så jag känner att jag har läget under kontroll istället för att stå tokstressad & laga mat imorgon med en skrikande Alice på armen. nu är det bara att göra den kalla såsen & steka potatisen kvar. Mannen & Alice vaknade 11.45 -då hade jag även hunnit Scrapbooka lite -hur skönt som helst!

Just nu är vi hos svärföräldrarna. De trodde nog aldrig vi skulle dyka upp, Alice farmor har vankat vid fönstret sedan i morse. Alice passade på att bajsa genom både body & strumpbyxor & farmor -hon fick vara fina tjejen 5 minuter här. Men farmor har glatt bytt två bajsblöjor & är nu ute på promenad med Alice i vagnen.

Själv har jag tittat på bebisbilder av mannen & såg att vår lilla donna är mycket lik sin pappa. Vi har även fått förlovningspresent -fiskbestick -väldigt uppskattat. & Alice har fått paket av mannens moster & morbror -en mjukis hund & 2 böcker. & farmor hade shoppat loss - massor av klänningar & kjolar & strumpor med volang & solhatt. Hon hade även letat fram mannens gamla kläder - de som är användbara -jättesöta & mannens gamla mjukdjur -skrattade gott åt hunden mannen tjatat om som han hade när han var liten. Det var typ två tussar stoppning kvar så den var smal & slapp som ett snöre.

Väntar nu på att maten ska bli klar -jag är vrålhungrig. & så har jag bestämt vilken behandling jag ska ha när svärmor fyller 50 år & vi ska vara i Hunnebostrand & vi "damer" ska få njuta på Spa på förmiddagen. Jag siktar in mig på fotbehandling - skönt & sånt man (jag) aldrig hinner göra ORDENTLIGT själv! & så är jag lite rädd för att gegga med krämer i ansiktet -blir så lätt allergisk -inge kul att se ut som en blåsfisk i fejjan en vecka efteråt om det skulle gå illa... It´s happend before...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0