Bebismiddag & lunch på stan...

Tack för era kommentarer angående gårdagens inlägg - det är sant det några av er skriver - det lugnar sig säker då Alice blir större- nu är hon så ny och söt och spännande & just nu är hon alldeles för liten för att de ens ska kunna tänka tanken att vara barnvakt. Det var skönt att sätta ord på det hela -det lättade hjärtat en smula.


Alice med sin farmor

Igår sov Alice tre timmar mellan 7-19, så jag var väldigt glad att jag fixat maten klar dagen innan. Alice fick åka babybjörn en stund så jag han göra klart det sista. Annars for vi mellan "lekstationerna" & tutten -hon snuttade nästan hela eftermiddagen -men inte kom hon till ro & somnade för det.

Vid 18.30 kom våra gäster & till min lättnad hade de med sig en gnällig kille, så vi fick båda paren turas om att äta & vyssja bebisar. Jag vet inte om det är jag som är konstig , men jag tyckte det var skönt att båda var gnälliga så vi slapp sitta där med en skrikande bebis och deras uppför sig som ett ljus -då hade jag nog blivit en smula stressad. Maten var mycket uppskattad & pannacottan på "påse" blev helt acceptabel som efterrätt. Vid 20.30 somnade äntligen Alice i min famn & sov sött där tills de åkte. lade henne i sängen -med klänning och allt och hon sov vidare till klockan 1 superskönt! Hon fick mat och somnade sedan om och sov till 5 då hon fick gå upp med sin pappa till 7 då hon fick mera mat & sov till 9.30.


Alice i sin fina tunika

Idag hade vi skytteltrafik på folk här hemma - det var kunder som skulle hämta golvprover och papper och vinklar. Så jag fick äran att vara smakråd angående golv -trevliga personer iallafall så det var bara roligt. Vid 11.30 så stoppade jag ner Alice i vagnen och gick ned på stan, innan jag var gravid knallade jag ner på ca 30 min nu tog det närmare 45 min. Vi mötte upp min gamla studiekompis, som sedan blev min jobbarkompis och som nu bytt bana och läser till polis. Vi tog en lunch på ett fik & precis när jag ätit upp min kalkonsallad vaknade Alice & la av tre brakare och fick ny blöja och sedan mat & somnade i min kompis famn.  Sedan shoppade jag loss på babykläder, Alice har så få bodiesar i stl 56. 50 är för litet och 62 drunknar hon i. Så jag köpte 5 bodiesar, ett par byxor, 4 par strumpor en spyhaklapp och vårvantar och så hittade jag en baddräklt i stl 62-68 -de brukar ju alltid ta slut så fort så jag köpte den (svärfar ska värma upp poolen så Alice kan provabad där i innan vi anmäler oss till babysim -varken jag eller mannen var några fiskar som små så det vore roligt om Alice vande isg tidigt vid vatten & gillade det) & en tjockare luvtröja som hon kan sova i vagnen lite varmare dagar. Provade jeans till mig själv men gav upp, antingen gick de inte knäppa eller så hängde magen över kanten som ett rynkigt skinn så jag får lufsa runt i mina svarta mammabyxor och leggings´+klänning ett tag till. Hittade äntligen en amningsbh som är svart och till överkomligt pris!

Alice tittar på tv

Alice och jag hade tänkt ringa efter mannen när vi skulle hem, men hon sov så skönt så jag promenerade hem oxå och 20 meter från huset vaknade hon med ett gallskrik så jag fick bära henne i famnen sista biten -är så glad över att det blev både en lyckad kväll igår och en bra natt och en lyckad dag på stan idag. Idag är det bara toppen att vara mamma -har delar av veckan mest känt mig små ledsen och halvdeppig & så fruktansvärt trött på folk, folk som ska komma hit & folk som ringer. Så nu känns det mycket bättre!

Alice har börjat le, än vet vi inte riktigt om det kör i magen på henne eller om det är oss hon skrattar åt, men hon skrattar när man pratar med henne och när mannen pussar henne på munnen då ler hon med hela ansiktet- så gulligt! Just nu sover mina små troll i fåtöljen framför fotbollen på tv. Ska passa på att sätta bildtext på korten vi framkallat så vi kan skicka dom till de "gamla" vi har kvar i livet.



Mannen & Alice sover...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0