Jag har en flaskbebis!



Igår stod jag för första gången & sträckte fram Alice i dörrhålet till mannen när han kom. Alice sov sammanhängande 1,5h på hela dagen & då vaknade hon pga att jag var tvungen att flytta in vagnen för att skuggan inte räckte till -så det fick mannen skit för -hade vi haft tak hade hon sovit längre =) resten av hennes sovstund fick jag stå å vagga och vagga och vagga och däremellan gå och gå och gå och gå. Vid 18 fick jag henne att sova -mannen stod och vaggade henne i 1 timme för att hon skulle få lite sömn. Sen brakade helvetet löst -hon tokskrek, vid 20.00 stod jag & grät och grät och grät då hon bara blev galnare och galnare när man försökte lägga henne vid tutten. Mannen tog henne och jag satsade på en sista utväg -flaska med ersättning & tänkte -den här kommer hon ju ändå inte ta -så döm om vår förvåning när hon satt som gjuten vid flaskan & snuttade.

Hon fortsatte förvisso att skrika efteråt ,spänd som en fiolsträng, vid 22 fick jag henne tyst & 23 rullade jag ut henne sovandes i vagnen till mannen som förpassats till soffan pga snarkningar -jag måste få den sömn jag kan få. & där sov hon sen i 5 timmar. Mannen kom in med henne vid 4 då tog hon högertutten i liggande ställning, men mitt i amningen spott hon ut tutten, spydde & började gallskrika. Vid 5 la jag ned henne i vagnen och hon somnade på stört & sov till 7tog vänster tutten, vid 7.30 åkte hon ned i vagnen igen & sov till 9.10.

Vid 9.30 var vi på BVC -jag fick till och med en kram av sköterskan. Först vägdes hon -hade gått upp 100g på 9 dagar hon brukar gå upp mellan 200-400g i veckan. Sköterskan såg inga prickar men torr hy, grönt bajs- betyder oftast ont i magen. Sen fick jag amma henne - det gick som vanligt dagtid -Alice gallskrek och eldade upp sig så jag var tvungen att söva henne och börja flaskmata henne i sömnen för att hon skulle lugna sig. Hon fick då bröstmjölk i flaska (70ml)-sedan ringdes det Barnklinikens läkare & han sa att hon har alla tecken på laktos-överkänslighet. Så han rådde oss att prova ersättning speciellt anpassad för det & att jag ska pumpa ur ett par dagar och gå på laktosfri diet samt ge henne magdroppar. jag är ju redan glutenallergiker så snart får jag leva på bara vatten =). Funkar inte detta får hon kolikdroppar för enligt sköterskan -så här kan vi inte ha det!!! Tusen tack för det! Känns skönt att vara i goda händer.

Vi åkte till sjukhusapoteket och köpte Nutrigena & nya flaskor & dinappar. Väl hemma blanda jag i ordning första omgången & hon åt 50 ml utan att blinka. Jag la ner henen i vagnen och stoppa in en napp i munnen på henne & sen sov hon i 45 min.

Nu har hon varit vaken en stund & slurpat i sig 80ml ersättning, pratat & pratat och pratat & sover nu i sin vagn efter lätt vaggande & med mannen utanför byggandes på altantaket.

Kommentarer
Postat av: Ida

Vilken pärs! Men vilken hjälp och stöd ni har fått från alla läkare! Hoppas det blir bättre nu!

2008-05-29 @ 23:24:59
URL: http://skolfux.wordpress.com
Postat av: alva

Tänk, det var min första tanke. Mjölkallergi. Min storkråka hade det när han var liten bebis och efter vi ändrat kosten fick jag en helt ny unge.

Kram Alva

2008-05-30 @ 08:29:25
URL: http://alvajohanna.blogg.se/
Postat av: Jenny

Vad duktig du är! Och vad skönt att ni får hjälp så ni kanske får en snällare bebbe, inte roligt att känna sig som att man inte kan göra något själv fast man försöker med allt...vännen, hoppas det ordnar upp sig nu med det laktosfria... En styrkekram från mig!

2008-05-30 @ 08:43:18
URL: http://blushie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0