Läkarbesök & hemmapappa

Det är som att Alice behöver en powernap för att orka gå & lägga sig. Vid 20 är hon så trött så hon inte orkar äta påfyllning och knappt inte kommer till ro. Igår gunga vi gungstol & hon sov 30 min, sen går det bra att äta mer mat, vara vaken en liten stund & sen gå & lägga sig. Igår somnade hon 22 i sin vagn. När hon vaknade i natt var klockan 3 & 3.15 så somnade hon mitt i en rapning. Vi har ju mörkt i sovrummet, så jag dutta och dutta med bröstvårtan mot hennes mun & tyckte "fasen vad konstigt att hon inte tar den" men då sov hon lillråttan. Vid 4.40 knölade hon sovandes runt så mycket i sängen så jag la till henne blundandes vi tutten & så slurka hon en stund & 5 sov hon lugnt fram till 7. Då gick vi upp, gjorde morgon med nya kläder & jag fick mig en dusch och göra i ordning frukost innan hon ville hoppa i vagnen igen. Numer intas frukost ståendes gungandes vagn =)

Har övergått från hårt till mjukt bröd på morgonen och då står jag mig till lunch. Delikatobollar orsakar antagligen Alice magont för två kvällar när jag ätit det (ja,ja jag kunde inte stå emot dem) på eftermiddagen så har hon haft ont i magen & krånglat på kvällen, men igår stod jag emot trycket -ok jag åt 10 digestivkex istället & då hade hon inte ont på kvällen. Så det är väl bara vinka by by till de där 10 delikatobollarna i kylen & se dem slinka ned i mannens mage...

Idag var jag hos läkaren -uppföljning efter förlossningen. Mannen var hemam med Alice för att hon skulel få det lugnare. Han hade lovat komma hem 9.45 och inte en sekund senare, när tror ni han dyker upp? Jo 10.00 & då ska jag lämna över, visa var mjölk och ersättning finns samt åka till sjukhuset, parkera och ta mig upp till vån 6 för att anmäla mig i kassan innan 10.15 -han är verkligen hjälpsam när det gäller "anti stress perioden". Jag sa åt honom att om 15-30 min börjar Alice gnälla -då är hon trött & ska bums ner i vagnen och sova -annars blir hon övertrött & kommer bara skrika. ja, ja säger han.

Läkarbesöket gick väl bra. Lite förlossningsprat & gyn-undersökning. Med var en manlig läkare som gjorde praktik på gyn -han satt tyst som en mus under samtalet & tittade på sina knäppta händer, men när jag låg i gynstolen med kalufsen i vädret -då vakna han till & intog bästa utsiktsplats -sedan vinkade han så glatt hej då. Läkaren sa att man inte kunde få mens förrän tidigast 6v efter födseln & om det är mens vet vi det inte förrän om 4 veckor. Jag är helt säker på att det är det, Alice är ju 1 vecka sen & om man räknar från BF så har det gått 6 v.

När jag kom hem skrek Alice för full hals & hade så gjort 30 av 60 min jag varit borta. Jag frågade mannen om han försökt söva henen & det påstod han. Så jag provade tutten som hon totalvägrade så då stoppa jag henne i vagnen & vips sov hon på 10 gungningar -lixom jag säger som mannens favorit sångerska Linda Bengtzing HUR SVÅRT KAN DET VA?

Innan han åkte fick han en avhyvling för att han inte passar tiderna - det orsakar mig stressmoment & på så sätt påverkar det Alice så jag sa åt honom att om Alice är viktigare än hans jobb så gör han aldrig om det igen.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Vad trött man kan bli på karlar ibland! Min J. skryter om att han är duktig på att passa tiderna, men när jag är med så har jag itne märkt nåt alls av det på de senaste 3 åren... Nu börjar det äntligen bli lite ordning i huset och vårat helt och hållet, fattas bara en pyttebäbis så är det komplett...=) Kramar!

2008-05-20 @ 15:20:31
URL: http://blushie.blogg.se
Postat av: Maja

Hihihi!! Det där med män och tider det känner jag iiiiiiiiiiiiiinte igen.....måset vara medfött nåja söta är ni båda två. snygg gungstol.
God natt

2008-05-20 @ 22:39:23
Postat av: svintoflickans

låter precis som min man...å vad man blir irriterrad när de gör så...och inte förstår att de går ut över både bebis o alla...
skönt allt gick bra på efterkontrollen allafall..
men oj vad tidigt att få tillbaka mensen..för mej har de tagit typ ett halvår..
usch itne kul med mens.

vad fint du skrev i min blogg..om att man växer som mamma...
de värmde på ngt sätt..å de är nog sant...
så nu har jag kanske växt lite då..ler.

skönt o höra om prickarna också..så de inte bara är min lilla som är som en prickig korv...
just nu sover hon i pappas famn vid tvn..jag ska med sätta mej där o ta en kopp te..ja,inte i famnen men vid tvn.

kram

2008-05-20 @ 22:42:43
URL: http://svintoflickans.blogg.se
Postat av: Nhea

IDAG FLYTTAR JAG MIN BLOGG _SÅ DET KAN DRÖJA UPP TILL 24 TIMMAR TILLS NÄSTA INLÄGG! HA EN BRA DAG _KRAM FRÅN NHEA & ALICE

2008-05-21 @ 11:21:03
URL: http://nheas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0