Mammas glada tjej...


Vi har redan fått en lite gladare tjej -hon skriker fortfarande men inte lika länge och inte lika otröstligt. Tror det kommer ta ett tag för henne att varva ner, hon blir så jäkla förbaskad, idag missa jag väl mattiden på 1 minut och då han hon elda upp sig och jag bränna fingrarna på värmningsvattnet & sen fick jag vyssja och gå och gå för att få henne lugn -tillslut satte jag ned henne mot en kudde i fåtöljen & tröckin flskan -DÅ titta hon på mig med sina stora mörka ögon & började glupskt att klunka i sig hela 150 ml & jag lovar hon hade tagit mer om hon haft mer i flaskan så till nästa mål ska jag blanda till lite till.

Gårdagskvällen gick ganska bra, hon skrek mellan 18.45-19 då hon somna 30 min & sen hade vi en glad tjej -vi låg helt saliga med henne på babytäcket och hon pratade och pratade och skrattade -en hel timme var hon glad, men sen slår det över så himla fort så då skrek hon i 20 min tills hon somna på mannens axel och sov 30 min. Fick mat och somnade om vid 22.30 & sov till 3. fick mat sov mellan 3.30-6, fick mat & var vaken en stund sov sen 7-9 & nu vid 11 somnade hon igen -helt tvärtom hur hon brukar vilja ha det försökte söv henne på mage i vagn -gick int,e konkandes mot min axel -gick inte och så av en slump la jag henne på rygg i min famn som hon hatat att ligga förut -DÅ somna hon och ville ligg på sida i vagnen.

Var skitnervös inför natten tänkte hur i alsin dar ska vi få henne och somna om vi inte ens kan ta till tutte till hon somnar-vid akutläge, men hon betedde sig likadant vid flaskan som vid tutten, hon somnade vid flaskan, drog sig bort i en sträckning & slappnade av och somnade -gullunge!

Ska hyra elektrisk pump på BB, känns som vi får sannera hela badrummet -jösses vad kladd det blir av lite bröstmjölk, eller lite och lite, när jag tror jag pumpat klart ena tutten och går över på nästa får jag plöstligt syn på en stråle som står rätt ut från första tutten... Igår hade jag sprayat ned handfat, golv och mig själv innan jag var klar...

Igår satt vi med glad bebis och på tv rullade Vänner -avsnittet då Monika & Chandler får veta att de ska få ett adoptivbarn & plötsligt så bara rann tårarna på mig & mannen "Men vad är det gumman" & hur lätt är det då att förklara att det var så fin stund med Alice plus så fint på tv =)

I natt ska mannen få flytta in på prov i sovrummet igen -det är enklare att ha honom där med flaskor och vaktning av Alice när jag pumpar -han fick fara som ett skott mellan soffa och sovrum i natt och försov sig i morse hihi. Jag & Alice väckte honom 20 min försent!

Usch vad ersättningsbajs luktar illa & ser äckligt ut!! Som en tjock krämig senapsaktig sörja...



Jag är lite oense med Anna Wahlgren -jag testade ju hennes standardmodell -men den funka inte på Alice, hon ville ju inte se skymten av en tutte tillslut. Anna säger att det inte finns kolikbarn eller barn med mjölkallergi -allt handlar om mat, massor av mat och så lite mera mat... Har föröskt köra standardmodellen med flaska men Alice vill inte ha mer än det hon får i första målet, så nu skiter jag i allt vad modeller heter & så får hon mat när hon är hungrig och sova när hon är trött... Undra hur Anna skulle förklara det illgröna bajset -beror det oxå på för lite mat?

Kommentarer
Postat av: Fia

ååå vad duktig du är som kämpar på, det tar ju ett tag innan allt faller på plats, speciellt om man får en liten gullunge med eget humör..ler



Ivåran familj är vi hårda med tider och barnen blir trötta och hungriga efter dom. Goliat kan ha sovit i över två timmar på em och vakna efter 17, men blir alltid dödstrött prick kl 19... skönt tycker vi som vill ha kvällarna för oss själva.

Ni kommer att hitta det som passar bäst för er, speciellt om ni får ordning på magen också.



Ler lite när jag läser att mannen din sover i annat rum, så var det här också, han fick komma tillbaka efter 4 månader..skrattar Jag är också otroligt beroende utav min sömn och då får man lösa det så. Ganska skönt att sova själv ibland utan snarkningar.



Ha det bra nu..... kram Fia

2008-05-30 @ 12:27:24
URL: http://frufia.babyblogg.se
Postat av: Zeb

vad kul att det funkar bättre!



Prova BB:s elektriska pump den är helt kanon!



Kram!

2008-05-30 @ 17:21:20
Postat av: Evelina

Hon är så otroligt söt :)

Jag är så himla imponerad av hur du hanterar alla situationer som uppstår.

Det är väldigt inspirerande att läsa :)

Hoppas din helg blir fin!



2008-05-31 @ 11:38:15
URL: http://enevve.blogg.se/
Postat av: En Mölnbobos Liv - Mammablogg

Vi har också kört på egna känslor dvs vi har inte läst massa barnböcker och testat metoder utan när Melvin var hungrig fick han mat och somnade han så somnade han.

2008-06-10 @ 20:27:11
URL: http://www.annakarlsson.se/blogg/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0