Nu ska jag bara vara MAMMA

Fick mig en tankeställare hos min BM idag. HOn talade om för mig vad jag nog innerst inne vetat -jag gör för mycket, tackar ja till för mycket, har för mycket besök och förösker forma Alice efter mitt liv istället för att forma mig efter Alice. BM tror att Alice vakenhet beror på överstimulans dvs för mycket intryck per dag, nya ansikten, musikmobiler, babygym mm & en stressad mamma som stressar Alice - en mamma som tror hon ska hinna med allt hon tidigare han med i sitt liv -fast hon har en bebis. Så nu har vi sanerat huset på leksaker & avbokat alla besök (med undantag för Mors Dag). Nästa veckan har jag ett läkarbesök -då ska mannen vara hemma med Alice och sen så ska Alice på 6 v kontroll på BVC -det får vara nog så. har redan fått en förfrågan - "det gör väl ingen om jag kommer en liten stund" -jo det gör det. Så nu är det nej tack till ALLA.


Alice är nakenfis

BM kontrollerade mitt klipp, det var som vi misstänkt här hemma. Inre blygläppen är fäst en smula för högt upp på yttreblygläppen vilket gör att det stramar. Det är fortfarande hård ärrvävnad och kan vara så upp till ett halvår. Om jag fortfarande har ont efter 6mån så blir det ny kontroll och ev. operation.


Nu var det sluttittat på bamse och vargen

Blödningen ska avvaktas 1 vecka -är det inte slut då så blir det kontroll med ultraljud. Läkaren trodde det var mer avslag snarare än mens (fick just veta att min äldsta syster fick mens efter 1 månad) och infektion. Så vi avvaktar och ser.

image466
Alice & hennes Mormor

Om jag inte är lika flitig bloggare ett tag framöver så vet ni vad jag gör - jag är mamma! Ska boa in mig med Alice här i 2 veckor, äta duktigt, dricka mycket, amma, njuta och ta en & annan promenad om Alice vill.


Usch vad ljus Mormor har det i uterummet

Kommentarer
Postat av: Camilla

Jättefina bilder, hon är söt eran Alice! Ta hand om dig! Kram

2008-05-15 @ 22:56:00
Postat av: svintoflickan

Låter bra vännen...
men usch att de ska vara så svårt..
en barnmorska sa till mej..nu är du 4 barns mamma..du får faktsikt strunta lite i hemmet ett tag..disk o så är inte akut m.m..du behöver inte ha massa höga krav..
men ändå har jag sååå svårt att släppa just allt de där..vill ha allt städat o fint o samtidigt hinna massa saker..å så amma mitt i altl o sen de andra osv..
så jag förstår att de inte är så lätt...
men jag tror de kommer gå bra o att de kommer bli skönt för er..hela familjen..att bara vara ..och att njuta att bara vara mamma..är inte så bara förresten.
så kul få se bilder..hon är så söt er lilla prinssessa:-)
så kul att se.
Lea har börjat få massa hormonprickar idag..och så är hon så vinögd..skratt..men go är hon.
kram kram

2008-05-15 @ 23:01:20
URL: http://svintoflickans.blogg.se
Postat av: Zeb

Låter klokt det där! Vet själv att jag blev mycket lugnare av att bara koncentrera mig på bebisen, när vi fick vårt första barn. Ta det lugnt och boa in dig!

Kram!

2008-05-16 @ 07:04:49
Postat av: Evelina

Det låter som ett jättebra beslut, att bara få vara ni två och bara vara :) Ta hand om er riktigt ordentligt nu!

Kram/E

2008-05-16 @ 08:57:19
Postat av: Evelina

Va grymt söt hon är lilla tjejjen, skrev det förr men passar på att skriva det igen hihi :)

Nu har jag skaffat mig en egen blogg, så är du nyfiken på vad jag är för typ som läser din blogg så är du så välkommen att kika in :)

Ha en trevlig helg!

2008-05-16 @ 20:44:31
Postat av: Evelina

Kanske är bra om jag bifogar länken ordentligt också, haha :)

2008-05-16 @ 20:46:41
URL: http://enevve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0