Å vad kul med frågor!!!!

Börjar med att besvara  frågorna jag fått! vad roligt!

Mannens läkarbesök: Han fick ta en massa blodprov och så fick han med sig 2 rör med små skedar i så han ska ta 2 st bajsprov 2 olika dagar som han ska lämna på torsdag. *uäk* Läkaren trodde inte att det var någon "vanlig magsjuka". Alla värden såg bra ut utom ett som kunde tyda på en inflammation/infektion. Men tror ni inte att när mannen kom hem igår och hela kvällen och natten så har han varit bajsfri -det räckte tydligen med att åka till läkaren har jag skämtat med honom, är det inte konstigt?!

Mitt jobb: Jag jobbar v. 45 (förra veckan) heltid och denna veckan 46, 38 h (istället för 40h). Sen kommer jag gå tillbaka på min mamamledighet igen. Kommer hoppa in 2 dagar innan nyår. Jag jobbar nu för att förlänga mitt LAS-företräde då det i maj kommer vara tjänster att tillsätta (förhoppningsvis) & det är en tjänst jag är ute efter. Samt för att det behövdes folk pga tjänsledigheter och mammaledigheter. Tycker att det har varit jätteroligt att hoppa in, men jag håller fast vid mina planer på att byta jobb någon gång i framtiden. Jag ska faktiskt skicka iväg en ansökan idag och det jobbet handlar om MAT....
Men å andra sidan kan jag känna som såhär att det kan vara tryggt att ha detta jobb medan Alice är liten, mamma finns kvar i livet osv. När allt annat är kaos så är jobbet ett jobb som jag vet att jag kan och behärskar och inte kräver så mycket utav mig.

Tips om tvätt som skräpar: Min äldsta syster tipsa mig om att samla ihop alla skitiga kalsonger, strumpor osv som skräpar och knöla ner i mannens säng, gärna i örngotten men väl gömt så han lixom inte märker det förrän han kryper och DÅ måste gå upp med sin tvätt och lägga i tvättkorgen...

Igår när jag kom hem hade mannen gjort alal rätt utom ett. Alice hade bara sovit mellan 12-12.30, när hon sover så kort stund brukar jag slänga ner henen i vagnen efter 2,5 h max 3 h. Alice visar inte trötthet mer än på kvällstid ofta, men lägger man henne i vagnen DÅ börjar hon gäspa och gnugga sig i ögonen. hon har inte tid att vara trött när man har henne uppe, men hon behöver sin sömn med jämna mellarum ändå. Mannen skyllde på att det regnade... *suck*
Jag sövde Alice inomhus och hon sov 45 min. lagom länge så sent på eftermiddagen. Sover hon längre än hon inte trött då hon ska gå och lägga sig för natten men hon är vrålhungrig och eftersom vi ger välling i anslutning till nattningen så brukar det där bli lite dumt. Alice äter sin välling utan protest i sitt eget rum i mörkret, ger jag henne vällingen på anann plats så ligger hon bara och ålar runt och krånglar. Så mannen fick sig en avhyvling och Alicesömn!

Annars flöt kvällen på, mannen prata mycket i telefon. jag och Alice badade. La henne 20.00 då hon visa första trötthetstecknet & nattningen gick på 30 min, helt godkänt och utan krångel bara massa välling. jag förstår inte hur mycket som kan gå i den där lilla magen. jag börjar med en flaska på 210 ml, sen får jag OFTAST göra en till och av den äter hon mellan 60-150 ml av... Snacka om proppmätt. men då när hon läggs ned ligger hon bara och tittar lite slött och sen somnar hon.

Själv gick jag och la mig tidigt. Pratade lite med en kompis på MSN, det känns som det är utvecklingstävling mellan våra barn, hon rabblar upp alla saker hennes barn kan och när Alice som är 1 månad yngre ligger före hennes barn (dvs hon kryper, kan sätta sig själv osv) så låter hon nästan sur och frågar om Alice verkligen "kryper på riktigt"...

Jag läser en sån himla fin bok, den är hemsk men ger ändå ett och annat asgarv. Den heter Ps. jag älskar dig



Handlar om Holly och Gerry. Gerry har gått bort i cancer, men Holly får månadsbrev året ut från honom som hjälper henen vidare i livet...

Idag ska jag vara ledig mellan 9-11 och gå på babysim. Mannen har badförbud idag pga diaréen vill ju inte att han ska smitta ner en 12, 13 ungar...

Dagens meny:

Frukost: 2 knäckisar päron och te
Lunch: korv och pasta
Fika: 2 satsumas
Middags: kasslersås och pasta (se www.nheasmatobak.blogg.se)
Kvällsfika: 2 bitar mörk choklad och te

Kommentarer
Postat av: Evelina

Åh boken måste ju vara underbar, jag har bara sett filmen och den var bland det bästa jag sett :)

2008-11-12 @ 13:35:48
URL: http://enevve.blogg.se/
Postat av: Ann med Oliver, Lova & Oskar

Brukar vara så när man dragit sig för att gå till läkaren, när man väl sen kommer dit så är man bättre redan.. Men bra att det kollas upp. Är man känslig för laktos (det var han väl?) så är ju magen exyta känslig efter maginfluensa.. Så tar han bara hand om sig så ordnar det sig säkert.



Måste fråga, vad var det du jobbade med??



En annan sak, du har säkert redan sett det, men det finns stora vällingflaskor på 350 ml tror jag det är. Så slipper ni göra flera flaskor :-)

Kram!

2008-11-12 @ 14:13:50
Postat av: Nhea

Evelina: Å finns den som film? Den vill jag se!!



Ann: Jag är Arbetsterapeut. Jo vi har 300ml flaskor men det är så svårt att blanda Alice välling då hon äter hälften Enfamil (som förtjockas i magen) & hälften vanlig välling, så jag tycker bara jag får till bra blandningar på 210 ml eller 260 ml... Ska tänka till en gång extra... =)



Kram

2008-11-12 @ 15:28:58
URL: http://nheas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0