At work!

Sitter och fördriver sista minuterna innan jag ska packa ihop och gå hem för idag!

Idag var Alice, jag & mannen på babysim i morse. Simningen börjar 9.30, klockan 9 hittade jag mannen i duschen, lixom hallå -varför duscha 30 min INNAN man ska åka till badhuset ???-när det dessutom finns två bilar att skrapa rutan på?! Jaja vi kom iväg, Alice badade som aldrig förr, hon tjoar av förtjusning såfort vi kommer ut till bassängen. Idag har hon åkt runt i en badring såg så söt ut, hon tog två ofrivilliga dykningar men det gick bra såg lite förvånad ut bara. När vi var klara var hela omklädningsrummet fyllt av fnissiga tonårstjejer, phu svettigt värre!!! Men det gick. Jag åkte till jobbet & mannen & Alice åkte hem. Fick sms att mannen fått underhålla en tröttistjej i bilen då ögonlocken bara föll ihop och han ville att hon skulle sova i vagnen när de kom hem istället.

Alice sov sin 4:e natt utan mat på raken, i natt har jag inte hört ett knyst ifrån henne. Vet att jag vaknade för att kissa runt 3 snåret men annars har jag sovit. Klockan 8 vaknade HELA familjen av att grannen skrapade sina bilrutor och packade in sina barn i bilen, annars hade vi nog försovit oss...

Idag har jag jobbat alltså. Jobbar in lite förlorade timmar pga magsjukan, har ca 9 timmar kvar men de drar jag av på de dagarna jag tänkt jobba efter jul.

Dagens meny:

Frukost; proviva nyponsoppa med 1 knäckis med bregott & ost
Lunch: stekt torsk, kokt potatis & dill& citronsås
Fika: 4 pepparkakor, te och 1 mandarin
Middag: kasslergratäng á la mannen
Kvällsfika: kanske vågar oss på en kopp glögg i kväll igen????

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0